Slovenija
38 ogledov

Gluhi ogroženi, ker je bila država proti

Telefon Jaka Dimc
Igra z življenji. Ljudje z okvaro sluha od januarja ne morejo poklicati na pomoč. SMS112. Po devetih mesecih začenja država iskati tistega, ki bo za skoraj 80 tisoč evrov zagotavljal klice v sili.

Gluhi in naglušni v Sloveniji že skoraj tri mesece ne morejo poklicati gasilcev, policije ali reševalcev na pomoč, če se znajdejo v nesreči. Od 7. januarja namreč ne deluje storitev SMS112, ki so jo februarja lani na upravi za zaščito in reševanje (URSZR) pri ministrstvu za obrambo (Mors) vzpostavili predvsem zato, da bi gluhi in naglušni zagotovo dobili pomoč takoj, ko bi jo potrebovali.

Nimajo vzdrževalca

“Ker ob izpadu nismo imeli vzdrževalne pogodbe, storitve nismo mogli vzpostaviti. Brez vzdrževalne pogodbe storitve ne moremo zagotavljati z ustrezno kakovostjo,” na Morsu pojasnjujejo, zakaj ne deluje za marsikoga življenjsko pomemben klic v sili.

Izpad storitve SMS112 sicer ne sme trajati dlje kot šest ur, ko morajo biti odpravljene vse napake, zaradi katerih storitev ne deluje.

Podpisali ob odhodu

A te skrajne omejitve nekdanje vodstvo Morsa ni upoštevalo, ko je že konec junija prejelo obvestilo uslužbencev z URSZR in službe za javna naročila, da je treba čim prej izbrati in zaposliti vzdrževalca, da bi storitev SMS112 delovala nemoteno. “Vodstvo Morsa pa se s postopkom izbora ni strinjalo in je predlagalo, da postopek izbora vzdrževalca izpelje služba za informatiko in komunikacije na Morsu in ne URSZR,” pojasnjujejo na Morsu. Postopek izbora je tako povsem zastal do začetka marca, ko je nekdanje vodstvo Morsa devet dni pred odhodom s svojih položajev vendarle uradno dovolilo, da se začne iskati vzdrževalec. Prav danes pa bodo na Morsu odprli in pregledali vse prispele ponudbe po objavljenem javnem naročilu. Izbrani in najugodnejši ponudnik bo za vzdrževanje storitve SMS112 predvidoma skrbel v prihodnjih dveh letih, in sicer za okoli 76 tisoč evrov.

Pogodba potekla novembra

Mors se je zato moral zagovarjati tudi pred agencijo za pošto in elektronske komunikacije (Apek), ki je zahtevala razloge za nedelovanje storitve. “Prejeli smo odgovor, da je omenjeni ustanovi potekla pogodba s podjetjem, ki je izdelalo programsko opremo in skrbelo za delovanje storitve in da jim postopka javnega naročanja kljub prizadevanjem ni uspelo zaključiti do konca lanskega leta,” ugotavljajo na Apeku.

To je samo del rešitve!

Pričakujejo, da bo tovrstni klic v sili spet deloval takoj, ko država izbere vzdrževalca. Mors pa je moral obvestiti tudi pristojno Zvezo društev gluhih in naglušnih Slovenije. “Takrat nam je bilo rečeno, da storitev začasno ne deluje zaradi nekih tehničnih težav, a od takrat nismo prejeli nobenih informacij več,” pojasnjuje sekretar zveze Matjaž Juhart. Sami so doslej državi predlagali že več mogočih načinov, kako bi ljudem z okvarami sluha olajšali življenje in omogočili čim samostojnejše reševanje lastnih težav. “Zanje je slovenščina tuj jezik. Tega se je treba zavedati. So povsem odvisni od pomoči drugih. Danes pri nas gluhi ne more normalno poklicati niti svojega zdravnika, ker je med njima velika komunikacijska ovira. In če denimo gluhemu staršu sredi noči zboli otrok, lahko tako le sede v taksi in se odpelje na urgenco. Ta SMS112 je bil tako le del odgovora na problem gluhih pri nas,” poudarja Juhart.

Preberite tudi komentar: Rušimo, kar deluje, časti proračun!

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.