Slovenija
17743 ogledov

Intervju s šefico Uberja za Slovenijo: Tako vam bodo zaračunavali prevoze

Morena Šimatić uber Anže Petkovšek
V rezidenci veleposlaništva Združenih držav Amerike v ljubljanski Rožni dolini, kjer je ameriška multinacionalka Uber uradno napovedala svoj prihod v Slovenijo, smo se pogovarjali z direktorico Uberja za Slovenijo in Hrvaško Moreno Šimatić.

Kako se je v zadnjih nekaj letih, odkar ste prvič poskušali priti v Slovenijo, okolje spremenilo – tako z vidika zakonodaje kot tudi poslovanj?
Prisotni smo na številnih trgih in vsak od teh trgov je zelo specifičen. Od naših prvih poskusov, da bi prišli v Slovenijo, smo začeli poslovati na številnih trgih po Južni, Srednji in Vzhodni Evropi. Veliko teh trgov je precej podobnih slovenskemu, kjer je uporaba taksimetra obvezna. Zato smo podrobno preučili razmere v Sloveniji in analizirali vse vidike začetka poslovanja na tem trgu.

Odgovoriti smo morali na več vprašanj. Ali obstaja povpraševanje? Odgovor je, da, zelo veliko ljudi povprašuje po Uberju, ko pridejo v Slovenijo. Drugi vidik je zakonodajni okvir – ali izpolnjujemo pogoje, ali imamo produkt, ki ga lahko vključimo v obstoječo zakonodajo? Tudi tu je bil odgovor: da. Tako smo prišli do odločitve, da je Slovenija pripravljena, Uber je pripravljen in zdaj je pravi trenutek.

Pogovarjali smo se tudi z lokalnimi oblastmi, jih obvestili o našem prihodu in sklenili, da je to dobra priložnost tako za nas kot za Slovenijo – da dobi aplikacijo, ki prinaša udoben in varen prevoz.

Kako boste določali cene voženj? Jih boste subvencionirali?
Uber ne določa cen, določa jih taksimeter. Vsak registrirani profesionalni voznik, ki se pridruži naši platformi – in te voznike preverjamo, da zagotovimo, da gre za licencirane operaterje – ima svoj taksimeter, kjer nastavi cene.

Kar vidite v aplikaciji, je cenovni razpon. Ta razpon temelji na naši oceni, kakšna bo verjetna cena po taksimetru in maksimalni ceni, ki jo določi Mestna občina Ljubljana. Torej, kar potniku oziroma uporabniku Uberja trenutno ponujamo, je ocena.

Naš način delovanja je takšen, da voznikom prinašamo več in zanesljivejše povpraševanje, kar povečuje njihov zaslužek in čas aktivnosti, saj je čas mirovanja krajši. In zato menimo, da smo zelo dragoceni tudi za voznike na tem trgu. Torej, da bo jasno, še enkrat poudarjam – taksimeter je tisti, ki določa ceno.

Uber | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kako odgovarjate na kritike slovenskih taksistov, ki trdijo, da je Uber zanje nelojalna konkurenca?
Menim, da je konkurenca zdrava. Ni pošteno reči, da nismo pošteni – prišli smo z dobrimi nameni, v popolni skladnosti z zakonodajo, sodelujemo z licenciranimi vozniki in želimo izboljšati njihov zaslužek, razvijati trg ter ponuditi boljšo in zanesljivejšo storitev – tako za voznike kot tudi za goste, zlasti mednarodne turiste, ki jih je v Sloveniji veliko.

Dobra konkurenca vodi k izboljšavam – tako storitev za stranke kot tudi za voznike. Tudi na drugih trgih smo opazili, da so ob našem vstopu drugi ponudniki izboljšali svoje storitve. Tudi mi se izboljšujemo, ker nas konkurenca spodbuja k prilagajanju, nadzoru, trajnostnemu poslovanju in stalnemu napredku.

Ko vstopimo na trg, se 'kolač' poveča – ne zmanjša. Dober primer je, recimo, da svoje čase taksiji za nekatere skupine, študente, na primer, cenovno niso bili dostopni. No, zdaj so.

Radi bi sodelovali tudi z dispečerskimi službami, saj tudi njihove stranke potrebujejo sodobne rešitve.

Uber | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Je pa tudi del politike, ki namiguje, da Uber izvaja cenovni damping in da je vaš cilj monopolizacijo trga ...
Kot sem že povedala – cene določa taksimeter. Mi nimamo neposrednega vpliva nanje. Dejstvo je, da večja konkurenca pomeni boljše storitve za potnike. Kakovost potovanja se izboljša in na koncu se potnik sam odloči, kako bo potoval. Mislim, da ni potrebe po nadaljnji razlagi. Saj se razumeva, kajne?

Seveda se. Spraševal sem vas s stališča taksistov. In ker sva že pri taksistih – koliko voznikov v Sloveniji vozi za Uber? Koliko pogodb ste podpisali?
Točnih številk ne morem razkriti, lahko pa povem, da smo več mesecev preverjali njihov interes in jih informirali o naši strategiji. Veliko voznikov je izrazilo zanimanje in se pridružilo platformi.

Zelo smo predani temu, da razumejo, koliko jim lahko to izboljša zaslužek, poveča izkoriščenost vozila, koliko več strank bodo imeli in kako preprosto je prejemati plačila brez gotovine.

Lahko poveste vsaj okvirno številko?
Ne morem, ampak smo s številom zadovoljni. Seveda pričakujemo v prvih dneh veliko povpraševanja – vsi bodo želeli preizkusiti storitev – zato bo morda čakalna doba na avto malce daljša. A verjamemo, da se nam bo pridružilo še več voznikov.

Kdaj pa ste začeli novačiti voznike?
Pred nekaj meseci.

Sodelujete z licenciranimi vozniki, ki imajo svoja podjetja. Torej so sami odgovorni za davčne obveznosti?
Tako je. Vozniki so bodisi samostojni podjetniki (s.p.) ali družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.). Sami so odgovorni za izdajo računov in za vse obveznosti do davčnih organov.

Bodo morali vozniki govoriti slovensko?
Vsak, ki se registrira kot voznik, mora izpolnjevati zakonske pogoje. Kar zahteva zakon, to zahtevamo tudi mi. Ne diskriminiramo glede na jezik, spol ali druge osebne okoliščine. Nekateri pravijo, da lahko vsak začne voziti za Uber – ampak to ni tako preprosto, saj dosledno upoštevamo zakonodajo.

Morena Šimatić Morena Simatic | Avtor: Uber Uber

Bodo Uber vozila označena?
Na mnogih trgih se trudimo, da vozniki označijo svoje vozilo in tako pokažejo, da vozijo za Uber. In ja, take načrte imamo tudi za Slovenijo.

Trenutno ste osredotočeni samo na Ljubljano. Ali sem sodi tudi letališče?
Da.

Uber v Sloveniji še ne deluje s polno zmogljivostjo. Kako nameravate svoje delovanje razvijati?
Trenutno je zakonodaja takšna, kot je, in naš produkt – Uber Taxi – se popolnoma prilega trenutni situaciji. Seveda si želimo nadgraditi ponudbo. Upamo, da bomo v prihodnosti lahko ponudili Uber Green z električnimi avtomobili, mogoče tudi premijske storitve, kot je Uber Package in podobno. Torej obstajajo različni produkti, ki jih želimo predstaviti slovenskemu trgu – v okviru tega, kar zakon dopušča. Ampak za zdaj je model Uber Taxi tisti, ki najbolje ustreza trenutnim razmeram.

Kakšna je bila vloga ameriškega veleposlaništva pri vašem prihodu v Slovenijo?
Ko vstopamo na nov trg, se trudimo biti korektni in se predstaviti ter informirati ključne deležnike o naših načrtih. Na ameriškem veleposlaništvu so bili zelo prijazni in so nam pomagali organizirati ta dogodek.

Tudi na drugih trgih pogosto sodelujemo z ameriškim veleposlaništvom, včasih dogodke tudi skupaj organiziramo. Smo ameriško podjetje in zato želimo s seboj prinesti tudi ameriške vrednote, ki so Uberju blizu že od samega začetka. Pomembno nam je sodelovanje z Ameriško gospodarsko zbornico in ameriškim veleposlaništvom, zato smo želeli vstopiti tudi v Slovenijo na ta način.

david.jug@styria-media.si

Komentarjev 25
  • Markyo5212 15:29 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • ToSmJest 10:49 21.maj 2025.

    Dokler bo plačilo po taksimetru, se Uberja ne pritaknem. Sicer ne vem, kako. Ampak sem že prevečkrat doživel, da imajo taksisti svoje taksimetre "sfrizirane". Nazadnje so mi računali v Beogradu po taksimetru 20€, čeprav je običajna cena za tisto relacijo ...prikaži več 6-7€. Uber je uporaben samo v primeru, ko je cena prevoza znana vnaprej.

  • maček 07:48 21.maj 2025.

    Uber jeees, jupi. Domet Slovenije, neverjeten uspeh, upokojenci smo srečni, uber, uber, u kur. Ac.