Na dolenjski avtocesti na odseku Bič-Trebnje zahod (in obratno) je Dars vzpostavil delovno zaporo. Po enem avtocestnem kraku tako zdaj potekajo trije pasovi. Srednji pas je namenjen za razbremenitev prometnih konic, a zdi se, tako so nas opozorili nekateri bralci, da včasih ta pas povzroči le še večje zastoje. Naj dodamo, da je v času, ko ni povečanega prometa, pas zaprt in se ne uporablja za v nobeno smer.
Dela na tem odseku bodo predvidoma trajala predvidoma do avgusta 2025, zato si lahko obetamo pestro dogajanje, ko se bo začela turistična sezona. Če bo izvajalec zamujal z izvedbo, kar je pogosta praksa na slovenskih avtocestah, bo kaotično praktično celotno turistično sezono.
Že ob vzpostavitvi zapore na dolenjski avtocesti je eden od članov uredništva, ki se dnevno vozi na relaciji Novo mesto–Ljubljana, ko je prišel v pisarno, dejal: "Nikar se ne zapeljite na levi (sredinski, op. p.) pas, saj je ta preozek." Podobnega mnenja so bili tudi številni uporabniki družbenega omrežja, ki so bentili čez domnevno preozek pas in varovalno ograjo. Spet so se našli drugi, ki se jim s pasom ne zdi nič narobe, "da je pač treba znati voziti," so samozavestno dodali.
Razprave so se dogajale v kar nekaj skupinah, svoje je povedal tudi bivši politik Franci Kek, ki je opozoril na pogoste nesreče na tem odseku. "Ko sem se danes peljal proti Novemu mestu, je kombi tako močno podrsal, da mu je šla guma, nazaj grede se je to isto zgodilo nekemu tujcu z audijem. In potem nastane večkilometrska kolona," je zapisal v začetku aprila.
In marsikdo od dnevnih voznikov deli podobno mnenje kot Kek, veliko jih priča o tem, da so videli, kako so vozniki podrsali v zaščitno pregrado med pasovi. Primer takšnega voznika poznamo tudi v redakciji.
Kar nekaj nesreč in zagozd na tem odseku
Zgovorni so tudi podatki, od vzpostavitve delovne zapore 17. marca pa do 9. aprila je namreč nadzorni center Darsa na tem odseku pet prometnih nesreč, 17 okvar vozil in štiri ovire na cestišču. Veliko je tistih, ki so vozilo poškodovali/popraskali na tem odseku še bistveno više, a tega nikomur niso prijavili.
Delovna zapora je široka od 2,6 do 2,7 metra, so pojasnili v Darsu, največja dovoljena širina vozila pa je 2,2 metra, kar je – tako Dars – označeno s tremi signalnimi tablami. V praksi ima vozilo širine 2,2 metra le 20 centimetrov rezerve na vsaki strani, kar zahteva precejšnjo zbranost. Te pa pogostokrat primanjkuje mladim, neizkušenim voznikom, pa tudi starejšim. A glavna težava nastane, ko voznik spregleda prepoved in s širšim vozilom od 2,2 metra zapelje na ta pas.
Dars: Signalizacija je ustrezna
V Darsu so prepričani, da je trenutna signalizacija dovolj ustrezna. "Na prometni signalizaciji pred zaporo, ki označuje preusmeritev prometa na drugo smerno vozišče, je jasno navedena prepoved vožnje po levem prometnem pasu za vozila, katerih skupna širina presega 2,20 m. Takšna signalizacija je postavljena trikrat zapored, s čimer je zagotovljena zadostna vidnost in pravočasno obveščanje voznikov. Postavljena je tudi dodatna prometna signalizacija, ki prepoveduje prehitevanje tovornim vozilom in avtobusom," so odgovorili za Žurnal24.
Trenutno na Darsu ne razmišljajo, da bi srednji pas razširili, preigravajo pa drugo varianto. "V primeru razširitve bi lahko bil potreben poseg v desni pas, kjer poteka promet tovornih in izrednih vozil," so dodali in dejali, da preučujejo možnost zaprtja, pri čemer bi sredinski pas služil kot intervencijska pot. Na družbenih omrežjih se je tudi zaradi intervencijskih vozil, ki lahko ob spletu nesrečnih okoliščin obstanejo na tem pasu, vnela goreča debata.
Delovna zapora se prilagaja prometnim tokovom, kar pomeni, da sta ob delavnikih v času jutranje konice vzpostavljena dva prometna pasova v smeri Ljubljane in eden v smeri Novega mesta, v času popoldanske konice pa obratno – dva pasova proti Novemu mestu in eden proti Ljubljani. V nočnem času ter med vikendi promet poteka po enem prometnem pasu v vsako smer vožnje, so za nas še pojasnili na Darsu.
dezurni@styria-media.si
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Če smo tako ureditev preživeli Gorenjci, jo bote Cvičkarji tut!
Če smo tako ureditev preživeli Gorenjci, jo bote Cvičkarji tut, samo gas pa gremo!!