Stari predlog novosti davka na motorna vozila je avtomobilsko stroko deloma razveselil. Ekološke note vsaj ni spreminjal, saj je ohranjal oprostitev davka za vozila z izpustom nižjim od 110 gramov. Nov predlog pa je prinesel hladen tuš. Predlog tega tedna je odnesel tudi tisto malo ekologije, ki je bila že ustaljena praksa in je pomenila trepljaj po roki za nakup drugače še vedno (pre)drage tehnologije.
Simbolično. Na uredništvo smo na dan, ko je vlada sprejela spremembe davka na
motorna vozila, dobili zavrnitev prošnje za uvedbo premije za čisto okolje pri nakupu avtomobilov,
ki v ozračje izpustijo manj kot 115 oziroma 105 gramov CO2 na kilometer. Gospodarsko ministrstvo ga
je zavrnilo sekciji za motorna vozila. Zavrnitev niti ni toliko sporna. Bolj dejstvo, da vlada
odgovarja tako, da z oprostitvijo davka na motorna vozila, z izpustom pod 110 gramov, dovolj
spodbuja prodajo teh vozil. A kaj, ko oprostitev z novimi avtomobilskimi davki ne bo več.
Vladina “odločenost,”da posveti več pozornosti okolju je smešna. Davki, zbrani z zeleno
davčno reformo, kot jo imenuje
Križanič, se bodo stekali v intergalni proračun, saj je sklad za odpravo vzrokov
in posledic podnebnih sprememb danes le prazna besedna zveza.
Vse spominja na začetke ločenega zbiranja odpadkov. Po nekaj mesecih smo ugotovili, da to,
kar v gospodinjstvih ločimo, smetarji izpraznijo na en sam kup. Očitno smo prepričani, da so za
naravo vedno sprejemljiva prehodna obdobja in eksperimenitranje.