Slovenija > Komentarji in kolumne
5997 ogledov

Pa saj jih nismo vozili v otroških sedežih in so še danes živi

Prometna nesreča 7aktuelle.de prek ViralTrunk.com
Sistemi v avtomobilih bodo prav gotovo prevzeli nadzor nad vožnjo. Samo vprašanje časa je še. Po številnih primerih nesreč vozil znamke Tesla v ZDA, vedno več pa tudi v Evropi, nazadnje v Nemčiji, ima avtonomna vožnja številne kritike. A dejstvo je, da samodejna vožnja prinaša veliko prednosti.

Gregor Prebil | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Na začetku tedna se je v Nemčiji zgodila huda prometna nesreča. V nesreči so bili udeleženi štirje avtomobili, devet potnikov je bilo huje poškodovanih, med njimi tudi leto in pol star otrok, ena oseba je umrla. Za volanom vozila, ki je bilo označeno kot testno, je sedel voznik, vendar pa ni znano, ali je imelo vozilo vklopljen avtonomni način. Iz BMW so sporočili, da vozilo uporablja sistem avtonomne vožnje 2. stopnje, kar v praksi pomeni, da mora imeti voznik stalno nadzor nad vozilom. Torej je kriv voznik, ker ni bil pozoren in je zaupal vožnjo avtomobilu in ni držal rok na volanu.

To je v Nemčiji sprožilo polemike o avtonomni vožnji, a dejstvo je, da je zaradi vseh sistemov, ki jih imajo danes vgrajena vozila vožnja varnejša. Nedavno sem videl voznika, ki je v eni roki držal prižgano cigareto, z isto roko je vrtel še volan, v drugi pa je imel telefon, po katerem se je pogovarjal. Tak voznik vsekakor ni pozoren, zato se ne čudim podatkom, ki jih navaja EU ob najavi širjenja dovoljenja za uporabo tehnologije avtonomne vožnje stopnje 3 (gre za način, ko vozilo na avtocesti lahko prevzame nadzor nad avtom, tako da vozniku ni treba držati več rok na volanu in lahko počne kaj drugega), da je za 95 odstotkov vseh prometnih nesreč odgovoren človeški dejavnik. Seveda bo do nesreč pri avtonomni vožnji prihajalo, saj nobena zadeva ni 100-odstotno zanesljiva, dejstvo pa je, da novotarije, ki morajo biti podrte z dovoljenjem za uporabo z zakonom in dobro preizkušene, pomagajo pri ohranjanju življenj. Nikoli ne bom pozabil starejše znanke, ki je dejala, da so otroke včasih prevažali brez otroških sedežev, pa so ostali živi, brez praske. Danes v Sloveniji redkokdaj slišimo novico, da je v prometni nesreči umrl otrok. V preteklosti, ko še ni bilo otroških sedežev, je v nesrečah umrlo velik otrok.

Voznik 25 kilometrov nezavesten za volanom

In enako bo s sistemi, ki jih številni danes ne želijo imeti v avtomobilu, saj so vozila z njimi dražja, dražja so popravila, zavarovanja, a dejstvo je, da danes, ko še sploh nismo blizu temu, da avtomobili ne bi imeli volana, rešujejo življenja. Včasih nevede. Samo poglejmo novico iz Belgije, ki se je po spletu razširila kot požar. Voznik clia - najbolje prodajanega in razširjenega avtomobila v Sloveniji - je kar 25 kilometrov sedel nezavesten na sedežu za volanom avtomobila, ki se je ves čas premikalo po cestišču. Tudi v ovinek. Pri tem je imel vklopljen tempomat in sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu. Drugi vozniki so sicer opazili, da je voznik nezavesten, saj se je vozilo znotraj voznega pasu premikalo od eno do druge talne označbe, ki jo spremlja kamera na vetrobranskem steklu vozila, da vozilo ne zapelje iz smeri in na to opozorili policijo. Možje v modrem so po 25 kilometrih uspešno zaustavila vozilo, brez, da bi prišlo do trčenja. V črni kroniku nemalokrat beremo, da je nekoga med vožnjo zadela kap in je zaradi tega njegovo vozilo zapeljalo čez črto na nasprotni vozni pas in čelno trčilo v nasproti vozeče vozilo. To so tragedije, z velikim številom smrtnih primerov, številni so zaradi tega za vedno invalidi.

Pri čemer je treba podariti, da aktivni tempomat in sistem za ohranjanje smeri zgolj začetek avtonomne vožnje. Prihodnji sistemi bodo že veliko bolj dovršeni in zagotovo bodo dovoljeni, ko bodo preizkušani do te meje, da bo vožnja varna, tudi, če vozilo ne bo imelo volana. Tako, kot se je za mobilne telefone pred 30 leti govorilo, da jih bodo uporabljali redki, bo verjetno čez 30 let avtonomna vožnja nekaj povsem samoumevnega. In ne bo vam treba prositi vnukov, da vas peljejo k zdravniku ali po nakupih. Tudi starejši bodo bolj mobilni, pa invalidi in še marsikdo drug. Kar pripravite se, pa če vam je všeč ali ne.

 
Komentarjev 4
  • rd2dmk2 20:25 19.avgust 2022.

    avtonomna vožnja ki je edino varna. tehnologija - taxi. vse ostalo neumnost, pa pišite karkoli. karkoli. a ni hecno da postaviš QR kodo na pano, pa po par dnevih se je ne da prebrat, zaradi umazanije ki se nabere na ...prikaži veča panoju. in vi verjemte senzorjem po nekaj letih. dragi moji, en usran merilnik krvenga sladkorja ali pritiska mora vsake 2 leti na umerjanje oziroma v smeti. pa je kvečjemu indikator, niti ne merilnik. na kolk časa se bodo pa ti senzorji umerjali ? in kdo bo to plačal ?

  • vzev 17:56 19.avgust 2022.

    Pa rajši vozim 20-30 let star avto, kot pa nov s to tehnologijo. Že radarski tempomat je moteč, kaj šele samodejna vožnja.

  • mph2 16:34 19.avgust 2022.

    Ja, mnogi pa niso, pa bi lahko bili. Kakšno bebavo razmišljanje. Tudi mnogi si brez čelade preživeli. Premnogi pa ne ali postali invalidi. V Italiji kar pomnim so vpeljali čelade, ko so statistike po vpeljavi presajanja organov pokazale, da gre ...prikaži več večinoma za mlade motoriste.