Slovenija > Komentarji in kolumne
11583 ogledov

Župan Janković, pokažite da ste mož beseda!

Oglasni plakat Anže Petkovšek Oglasni plakat v Ljubljani.
Vejica je odpravljena, pa da vidimo.

Irma Hus | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ljubljanski župan Zoran Janković se rad pohvali, da živimo v najlepšem mestu na svetu. A ob prihodu v Ljubljano se, recimo da si preživel štirinajst dni v tujini, zaveš predvsem, da nikakor nisi na Pahorjevem nemško-francoskem vlaku. 

Nasprotno. Ob pogledu na oglasno stihijo, ki jo začutiš že ob vožnji po avtocesti, nato pa se je na eni od ljubljanskih vpadnic do polnosti zaveš, trčiš na realnost drugorazrednosti, v katero smo se potisnili kar sami. 

Zakon o cestah je pred leti že precej omejil možnost podjetjem, kam lahko postavijo oglasni pano, a oglaševalci in lastniki zemljišč so našli obvod, po katerem so objekte za obveščanje in oglaševanje postavili na zemljiščih zunaj varovanih pasov cest. Tako so se izognili omejtivam in nadzoru pristojne inšpekcije za ceste. 

Leta 2017 jim je prvič na prste stopilo upravno sodišče, ki je potrdilo odločbo kmetijske inšpekcije o odstranitvi reklamnega panoja in zavzelo stališče, da se s postavljanjem reklamnih panojev ne dosega namenska raba kmetijskega zemljišča ter da pri tem ni bistvena sama obdelanost zemljišča, na kateri postavljena konstrukcija reklamnega panoja. 

Oglasni plakat Sprememba Slovenija Dobili jih bodo po prstih Reklamni panoji Slovenija Bo reklamnim panojem odklenkalo?

Občine se proti divjemu oglaševanju borijo vsaka po svoje. Janković je leta 2015 povedal, da MOL načrtuje odstranitev 4000 enostavnih objektov, med katere spadajo tako ute kot reklamni panoji. A, kot je dejal takrat, "obstaja ena vejica". "Dovoliti nam morajo, da mi to opravljamo, da država prenese na MOL inšpekcijski nadzor nad enostavnimi objekti," je povedal. "Govorimo o reklamnih, jumbo plakatih, utah in vrtičkih. Z nestrpnostjo pričakujemo odločitev, potem pa gremo v akcijo, plan je narejen."

Zakonska podlaga za to je sedaj pripravljena, novembra 2017 je bil sprejet nov zakon, ki je nadzor nad enostavnimi objekti z republiške prenesel na občinsko inšpekcijo. Pri MOL ocenjujejo, da bodo sprememba zakonodaje in nova pooblastila, ki jih bodo njihovi inšpektorji dobili junija letos, zagotovo vplivali na učinkovitost njihovega dela na področju oglaševanja. 

Ljubljana je danes preplavljena z elementi vizualnih reklamnih sporočil, ki v prizadevanju za našo pozornost postajajo vedno večji, svetlejši, bolj pisani in utripajoči. Slast oglaševalskega zaslužka je velika, od nje ima seveda velike koristi tudi MOL.

Jo boste omejili?

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • brko53 22:39 12.februar 2018.

    Avtobusna IN železniška

  • brko53 22:36 12.februar 2018.

    Ogledalo mesta Ljubljane sta tudi AVTOBUSNA UN ŽELEZNIŠKA POSTAJA..........S R A M O T A !!!!!!!!!!!!

  • zdrej 21:42 12.februar 2018.

    Panoji so bolj me zadnjim, kar nas mora skrbeti. Niso prisotni samo v Lj ampak tudi v drugih EU mestih. Bolj bi nas morala skrbeti plačilna disciplina, nadzor nad projekt in s tem poraba javnega denarja, javni razsipi, pardon razpisi. ...prikaži več. Panoji o mogoče moteči za koga, vendar so tema za mazanje oči,