Slovenija
39 ogledov

Luka Koper: Blokada dokončen udarec

(Foto: Barbara Milavec) Žurnal24 main
Stavka javnega sektorja je precej prizadela pretovor v Luki Koper, saj se pojavljajo večurni zastoji pri vstopu v pristanišče. Avtoprevoznike, ki napovedujejo blokado, pozivajo k premisleku.

Stavka javnega sektorja je precej prizadela pretovor v Luki Koper – predvsem na kamionskem delu, saj se pojavljajo večurni zastoji pri vstopu v pristanišče. Do 40 odstotkov vsega pretovora v pristanišču namreč poteka po cesti.

"Največ težav beležimo na terminalih za kontejnerje, tam so jih včeraj na primer naložili polovico manj, kot običajno (le 200, op. p.), za sipke tovore in za avtomobile," je povedal tiskovni predstavnik Sebastjan Šik.

Avtoprevozniki so za jutri napovedali zaprtje Luke Koper. Preberite na tej povezavi.

V tem trenutku je še nemogoče oceniti škodo, ki je predvsem prizadela ugled pristanišča. Konkurenčna prednost Kopra je bila doslej v tem, da niso imeli stavk. "To se odraža tudi v reakcijah naših poslovnih strank (dve tretjini tovora je v tranzitu in namenjenega na tuja tržišča), ki nas opozarjajo na motnje v oskrbovalni verigi, nekateri pa celo grozijo s preusmeritvijo tovora v sosednja pristanišča. Upamo, da do tega ne bo prišlo, ker bi dejansko pomenilo poslovno škodo, je pa predvsem odvisno od trajanja stavke. Če bi ta trajala teden dni ali še več, bi se dejansko srečevali tudi s problemom skladiščnih prostorov in v skrajnem primeru bi morali ladje celo zavračati," so zaskrbljeni v Luki.

V Luki zaskrbljeni nad blokado avtoprevoznikov
"V Luki Koper z zaskrbljenostjo spremljamo napovedi združenja avtoprevoznikov, ki za jutri napoveduje možnost popolne blokade vstopa v pristanišče. To bi za koprsko pristanišče, ki se že tako srečuje z resnimi operativnimi težavami zaradi stavke v javnem sektorju, pomenilo dokončen udarec," so sporočili iz Luke.

"Nekorektno in neodgovorno je, da se rešuje parcialne interese na plečih Luke Koper, ki je generator gospodarskega razvoja in ki predstavlja strateško logistično točko ne le za Slovenijo, ampak predvsem za države srednje in vzhodne Evrope. Poleg tega so razlogi, s katerimi avtoprevozniki napovedujejo zaporo pristanišča povsem nesorazmerni s škodo, ki bi jo s tem dejanjem povzročili. Avtoprevozniki morajo za vstop v pristanišče plačati 5 evrov cestne pristojbine za koriščenje cestne infrastrukture, ki ni last javne cestne infrastrukture in jo mora Luka Koper sama graditi in vzdrževati. Zato združenje avtoprevoznikov pozivamo, da še enkrat premislijo svojo namero in naj se izognejo namerni povzročitvi poslovne škode družbi, sicer bomo sprožili primerne postopke," so se sporočili.

Policisti – štirikrat počasneje
Nekaj težav povzroča tudi stavka policistov – postopki pregledovanja ladij in posadke trajajo v določenih primerih tudi štirikrat dlje od običajnega. Zaradi tega zamujajo v Luki z začetkom pretovarjanja ladij, kar pomeni predvsem dodaten strošek zaradi najete delovne sile, ki v tem času ne more opravljati svojega dela. Tudi policajev, ki bi delali red v gneči pred vstopom v pristanišče, ni. Tiskovne predstavnice policije Anite Leskovec, ki smo jo želeli vprašati, ali ne gre za nujno zadevo, nismo uspeli priklicati.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.