Slovenija
12 ogledov

Nasilne igrice sprožajo tvegano vedenje

Za igranje igrice je porabil kar 20 tisoč ur. (Foto: iStockphoto) Žurnal24 main
Igranje nasilnih videoiger lahko negativno vpliva na vedenje mladih, ki tako lažje sprejemajo konzumiranje drog in pitje alkohola ter imajo nizko stopnjo samozavesti, razkriva neka ameriška raziskava.
"To ne pomeni, da ima vsaka oseba, ki igra videoigrice, nizko stopnjo samozavesti ali da jo bo takšno početje privedlo do zlorabe drog," je povedala Laura M. Padilla-Walker, raziskovalka in profesorica na Univerzi v Utahu. Raziskava, ki je potekala eno leto, je zajemala 813 dodiplomskih študentov iz ZDA.

 

Kakšne so lahko posledice?

  • Že četrt ure igranja igre, kjer nastopajo liki z "ekstremno grajenimi telesi", lahko negativno vpliva na igralčevo samozavest in samopodobo.
  • Igranje nasilnih iger vodi do višje ravni srčnega utripa še dolgo po igranju. Celo med spanjem! In posledice visokega srčnega utripa so stres, jeza, razdražljivost in inkontinenca.
  • Tekmovalne igre naj bi stimulirale moško nagnjenost k teritorialnosti in nadvladi.
  • Družbena odmaknjenost, slabo razvita telesna govorica in manj zanimanja za medosebne odnose.
Moški za več nasilja in pornografije
Razlika se je pokazala že med spoloma, saj naj bi po rezultatih raziskave študenti videoigre igrali trikrat pogosteje kot študentke, nasilne igre pa celo osemkrat pogosteje. Ti naj bi tudi pogosteje konzumirali alkohol in droge. Raziskava je pokazala tudi, da študenti internet uporabljajo predvsem za zabavo, ogled pornografskih spletnih strani in dnevnih novic, medtem ko študentke internet večinoma uporabljajo za pisanje domačih nalog in pošiljanje spletne pošte.

Raziskava je pokazala, da obstajajo jasne povezave med pogosto uporabo videoiger in konzumiranjem alkohola, drog ter kakovostjo osebnih odnosov. Pogosto igranje nasilnih videoiger naj bi vplivalo celo na število spolnih partnerjev, ki se v tem primeru poveča zaradi nezanimanja za družbeno življenje in resno zvezo s partnerjem. Igranje nasilnih igric pri mladih poviša krvni pritisk in ima večji vpliv na tiste, ki prihajajo iz nasilnih okolij. Za mlade, ki so že bili izpostavljeni pravemu nasilju, bo nasilna igra delovala še bolj resnično, pravijo strokovnjaki.

Padilla-Walker vidi to raziskavo kot izhodišče za nadaljnje raziskovanje. Po njenih besedah naj bi nadaljnje analize igranja videoiger ter uporabe interneta izboljšale splošno razumevanje zdravja med študenti.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.