Že nekaj dni se potniki LPP pritožujejo nad nepreglednimi kolonami avtobusov LPP, zaradi česar je javni prevoz praktično neuporaben. Gneča nastaja predvsem na Slovenski cesti iz smeri Aškerčeve ceste ter se vije vse do Bavarskega dvora. Medtem ko avtobusi stojijo in potniki izgubljajo živce, pa Mestna občina Ljubljana (MOL) pojasnjuje, da se zastoji pojavljajo zgolj "občasno in so predvsem posledica del v podvozu v neposredni bližini ter z njimi povezanih zapor voznih pasov, pa tudi vremenskih razmer".
LJ again
byu/Potential_You42 inLjubljana
Na občini še zatrjujejo, da ne gre za vsakodnevno težavo, temveč za situacije, ki nastanejo v obdobjih večje prometne obremenitve. Drugačno sliko sicer kažejo fotografije in zapisi, ki jih skoraj vsakodnevno delijo potniki LPP na slovenskem forumu.
"Do največjih težav prihaja na območju križišča Tivolska – Slovenska – Trg OF – Dunajska, ki je v bližini omenjenega podvoza. Ko vozila zaprejo križišče, promet obstane, avtobusi pa ga ne morejo prevoziti in se zato zaustavijo v koloni," so nadaljevali na občini ter poudarili, da podobne težave nastajajo tudi na Gosposvetski cesti, kjer vozniki iz Celovške v smeri Tivolske zaprejo križišče in blokirajo avtobuse, ki iz Gosposvetske nadaljujejo vožnjo proti Celovški.
"Zaradi trenutnih prometnih razmer so povprečne zamude avtobusov, ki vozijo skozi center mesta v času prometnih konic do 40 minut," priznavajo na občini.
Poudarili so, da so kljub zaporam glavni vzrok daljših zastojev predvsem kršitve cestnoprometnih predpisov, ko vozniki zapeljejo v križišče, čeprav vedo, da ga ne bodo mogli zapustiti. "Če bi vozniki upoštevali pravila in počakali pred križiščem, bi se promet sicer gibal počasneje na posameznih odsekih, a bi bil čas potovanja za vse bistveno krajši. Trenutno pa promet obstane za vse, tudi za tiste, ki bi sicer lahko nemoteno nadaljevali vožnjo," so prepričani na ljubljanski občini.
Zatrdili so še, da potnike obveščajo o večjih zamudah na postajališčnih prikazovalnikih, a obveščanje o nenadnih zastojih, ki nastanejo zaradi kršitev prometnih pravil ali izrednih razmer, ne more biti popolnoma sprotno.
Načrtujejo rumene pasove
MOL namerava razbremeniti promet z uvedbo rumenih pasov, ti bodo urejeni na cestah, ki so predvidene za rekonstrukcijo – Trg OF, Masarykova, Šmartinska, Vilharjeva, Železna, Topniška in Linhartova. "S tem bomo pospešili in zagotovili zmogljivejši javni prevoz potnikov, uskladili bomo vozne rede, izboljšali preplet različnih oblik mobilnosti ter skrajšali potovalni čas potnikov," so utemeljili svojo odločitev.
The Great Wall Of Trolas (vsi smo se izkrcal, ker wtf je to.)
byu/Flat-Sea9136 inLjubljana
Zakaj so podražili ceno voženj z avtobusi LPP, medtem ko je javni potniški promet ob določenih trenutkih praktično neuporaben, so na MOL navedli, da je s 1. avgustom 2025 začela veljati državna uredba, ki je določila nove cene vozovnic v sistemu IJPP, pod kar spada tudi LPP. Tako so se s 1. oktobrom uskladile tudi cene enkratnih voženj v mestnem prometu. Svojo odločitev pa upravičujejo tudi z navedbami, da cene terminskih vozovnic medtem ostajajo enake, njihov delež pa v 2025 znaša 75 odstotkov.
Za konec so poudarili, da gnečo z vozili povzročajo tisti, ki se niso odločili za drugačen način potovanja, če imajo to možnost. Po njihovih podatkih dnevno v Ljubljano vstopi okoli 120.000 vozil.
Na vprašanja, kdaj je predviden konec takšne gneče, ki je med drugim posledica del, ter ali razmišljajo o brezplačnem prevozu znotraj središča mesta v času hujših zastojev, nam na občini niso odgovorili.
Ta konec tedna pa bo promet v Ljubljani še bolj obremenjen kot običajno. Zaradi zapore Dunajske ceste od 10. do 13. oktobra LPP opozarja pred večjimi zastoji. Zakaj točno bo Dunajska zaprta in kaj se bo dogajalo v Ljubljani, preverite na tej povezavi.
dokler ne bo soet policije v kljucnih kriziscih in dokler vsaka budala ne bo rinila s svojim avtom iz cele slovenije v center ljubljane, bo tko. vsak student danes pride s svojim avtom. to je ze 40 tisoc vozil. dokler… ...prikaži več jpp iz drugih obcin ne bo urejen bo tko. za to ni kriv ne zupankovic ne Ljubljana, ampak budala v ogledalu.
Prav simptomatično je za aktualno oblast, ki jo na državni ravni predstavlja lider Golob, kot za mestno z Jankovičem na čelu, ko ves čas trdita, da praktično ni nobenih problemov, če že so, so le kratkotrajni in prehodni, pa še… ...prikaži več za te so si ljudje krivi sami. Prav kolosalna je bila nedavna izjava nekdanjega prvega ljubljanskega elektrikarja, ki je čez noč postal prvi cestar na DARS-u Ribiča, da on z zastoji na avtocestah nima nič. Vrtec, pravljičarji in otroci.
Ko sem študirala (in delala) v Ljubljani, sem se v center vozila s kolesom, skirojem (navadnim, ne električnim), velikokrat sem šla tudi peš. Relacija: Moste - elektrofax, nato pa Moste - center. Najprimernejša rešitev bi bila uvedba tramvaja ali vsaj… ...prikaži več pasu za buse, ampak to bi zahtevalo ogromne gradbene posege, ki pa ponekod (npr. Zalog) niso skorajda niso izvedljivi.