Slovenija
2032 ogledov

Obeta se kolaps letalskega prometa v Sloveniji

Letališče Brnik Profimedia
Večina kontrolorjev zračnega prometa, 103 od 135, je za 6. in 7. oktober napovedala stavko, ker jim je vlada ukinila rekreacijski dopust, poroča portal Preiskovalno. To bo po navedbah portala pomenilo kolaps polovice mednarodnega prometa, ki poteka čez Slovenijo.

"Naše delo še nikoli ni bilo tako stresno, rekreacijski dopust potrebujemo," je napoved stavke pospremil sindikalist Robert Štauber.

Kot navaja Preiskovalno, je rekreacijski dopust kontrolorjem omogočal 15 dni plačanega dopusta, od tega sedem dni v različnih resortih na račun delodajalca. Paket tega dopusta je vključeval savne, termalne bazene in fitnes, različne masaže, zdravniški pregled in meritve vitalnih funkcij, poln hotelski penzion, pozimi pa še šestdnevno smučarsko vozovnico.

Vsak takšen paket je Kontrolo zračnega prometa Slovenije stal približno 800 evrov na zaposlenega na teden. Skupni letni strošek je nanesel okoli 1,5 milijona evrov, piše portal.

Vodstvo je sicer ukinitev rekreacijskega dopusta zanikalo. Kot je navedlo, so predlagali uvedbo avstrijskega modela, na katerega pa da zaposleni niso pristali.

Po tem sistemu bi kontrolor po treh letih dela pridobil pravico do sedemdnevnega programiranega dopusta, denimo v termah, po petih letih pa bi mu postopoma dodali še neprogramirani dopust. Po 15 letih zaposlitve bi prišel do enakih pravic, kot jih ima danes, torej do sedemdnevnega programiranega dopusta v termah in osmih dodatnih dni prostega časa.

Odgovornost za nesrečo je prevzel kontrolor, ki je bil tedaj sam v nadzornem sto | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Direktor Kontrole zračnega prometa Slovenije Rok Marolt je pojasnil, da kontrolorji v povprečju prihajajo na delo 15-krat na mesec in delajo po osem ur. Na vsaki dve delovni uri imajo eno uro počitka. Zaposleni so upravičeni do beneficiranega delovnega staža, njihova plača pa v povprečju znaša več kot 10.000 evrov bruto.

V družbi so za STA pojasnili, da si bo vodstvo s Samostojnim sindikatom kontrolorjev letenja Slovenije prizadevalo voditi konstruktiven, korekten in spoštljiv socialni dialog ter doseči sporazum in preprečiti napovedano stavko.

Delovne obveznosti kontrolorjev zračnega prometa so sicer podvržene mednarodnim standardom. Dela jim ne nalagajo ne uprava, ne vodstvo in ne država. Njihova delovna obveznost je predpisana in znižana na 154 ur mesečno, piše Preiskovalno. Poroča še, da je letalski promet porasel, a je obenem močno napredovala tudi tehnika.

Kontrola zračnega prometa mora ob stavki zagotoviti določene lete, med drugim zrakoplovov, ki sodelujejo v akcijah iskanja in reševanja, lete, ki se izvajajo v humanitarne ali zdravstvene namene in lete državnih zrakoplovov, ki se uporabljajo v vojaške, policijske in carinske namene, so pojasnili za STA.

Ob morebitni stavki bodo veljale določene omejitve, posledično bo prišlo tudi do zamud v letalskem prometu, so še dodali.

Sindikat je sicer po pojasnilih vodstva Kontrole zračnega prometa Slovenije stavko napovedal za 6. oktober med 7. in 21. uro ter za 7. oktober med 7. in 21. uro na območni kontroli zračnega prometa Ljubljana, letališki kontroli zračnega prometa Ljubljana, letališki kontroli zračnega prometa Maribor in letališki kontroli zračnega prometa Portorož.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 18
  • Avatar Garancija
    Garancija 07:26 18.september 2025.

    Ko bi vsaj stavkali eno leto,da se pri nas preneha svinjanje po našem nebu,drugače mi pa dol visi za njih,če jim ne paše pa naj grejo delat za tekoči trak v mlekarne

  • Pizdamaterina 16:48 17.september 2025.

    Imam žlahtnika kontrolorja,verjemite preseravajo se prek vseh mej, imajo večjo plačo kot direktor, MAX. penzijo, plus dodatno penzijsko zavarovanje zato se kompanije izogibajo preletetov preko našega zračnega koridorja.

  • Luksi 13:35 17.september 2025.

    Se pravi je stalo manj, kot so politiki zapravili samo za hrano na pogostitvah. S tem, da od kontrolorjev je odvisna varnost v zraku, od politikov pa ni nobene koristi...