Konec novembra so v Celju začeli postavljati jekleni kolesarski most, ki naj bi razbremenil obstoječo pešpot ob Savinji. Za postavitev kolesarskega mostu je bila pristojna Direkcija RS za infrastrukturo, ki ocenjuje, da bo nova povezava razbremenila kolesarski promet.
Pogodbena vrednost celotne kolesarske povezave med Celjem in Žalcem znaša sicer 4,82 milijona evrov, pri čemer je 2,87 milijona evrov prispeval Kohezijski sklad EU v višini 2,87 milijonov evrov. Vrednost samega mostu je bila sprva ocenjen na 2,36 milijona evrov. Izvajalec del je bil sicer VOC Celje d.o.o.
Gradnja 80 metrov dolgega in tri metre in pol širokega bi morala biti končana konec maja, a zaradi zapletov DRSI mostu ni prevzela.
Komisijski pregled pokazal številne pomanjkljivosti
Na direkciji so pojasnili, da je bil 28. maja 2025 opravljen komisijski pregled izvedenih del, ki je zajemal most čez Savinjo na Špici v Celju, navezavo kolesarske povezave na Partizansko cesto (desni breg Savinje) ter navezovalno rampo na obstoječo pot na levem bregu Savinje. Izkazalo se je, da so bile pri izgradnji zaznane pomanjkljivosti, zaradi česar direkcija mostu posledično ni prevzela.
Zaznane pomanjkljivost so na direkciji razdelili v tri kategorije:
1. Dela, ki jih mora izvajalec odpraviti pred sprostitvijo prometa
Na mostu izvajalec ni dokončal mrežne ograje, prav tako ni dokončal lesene varnostne ograje ob mostu. Izvajalec bo moral tudi izboljšati oziroma popraviti granulacijo makadamskega vozišča na desnem bregu Savinje od mosta do Partizanske ceste, so navedli na direkciji.
2. Dela, ki jih mora izvajalec odpraviti, in ne vplivajo na varnost prometa
Izvajalec mostu mora po navedbah direkcije dokončati talne označbe na mostu oziroma na rampah. Postaviti pa mora tudi obojestranske stebričke neposredno ob opornikih mostu za preprečevanje prevozov motornih vozil preko mostu.
3. Dela, ki jih mora izvesti investitor (DRSI) zaradi izboljšanja prometne varnosti
Dotična dela sicer na vplivajo na sprostitev prometa, v sklop slednjih pa spadajo manjša dela, ki bodo izboljšala prometno varnost državno kolesarske povezave. Ta so sicer asfaltiranje navezave na Partizansko cesto v dolžini pet metrov, prestavitev obstoječih klopi za približno en meter stran od kolesarske poti, prestavitve oziroma dopolnitve kažipotnih tabel za boljšo orientacijo kolesarjev.
Most dokončan, vendar še brez uporabnega dovoljenja
Izvajalec je dva dni po komisijskem pregledu izvedel vsa dela iz prve točke, tako da je promet prek novega mostu čez Savinjo na Špici stekel že 30. maja. Preostala dela je VOC Celje d.o.o. dokončal do 12. junija, nakar je direkcija most tudi uradno prevzela.
"Ker je bilo za izvedbo mostu čez Savinjo na Špici v Celju pridobljeno gradbeno dovoljenje, bo Direkcija RS za infrastrukturo v najkrajšem možnem času poslala še vlogo za tehnični pregled za pridobitev uporabnega dovoljenja," so še razložili.
Na direkciji so še zagotovili, da je bila odpravitev pomanjkljivosti na mostu obveza izvajalca, zaradi česar se pogodbena vrednost ne bo zvišala.
Ko človek prebere članek do konca, tudi tokrat vidi, da naslov nima zveze z vsebino in da je DRSI most prevzela. So pa vpleteni v projekt morali pred tem odpraviti napake, kar so sodeč po članku naredili tako hitro, da… ...prikaži več članka niste uspeli napisati, preden bi DRSI most prevzela in bi naslov veljal. Očitno so na terenu prehitri za novinarje.