Slovenija
0 ogledov

Po vinjetah bi še ekovinjete

Težave s tržno inšpekcijo so razjezile številne uporabnike spletne strani. (Foto Žurnal24 main
Zgled. V središče Frankfurta le z vozilom z manj izpusti toplogrednih plinov.

Uporabnik portala Predlagam.vladi.si predlaga uvedbo ekovinjet, ki bi avtomobilom z večjimi izpusti prepovedovale vožnjo v mestna središča. Pravi, da takšen sistem poznajo v Nemčiji, kjer imajo vozila na podlagi količine izpustov nalepke različnih barv, te pa dovoljujejo vožnjo v različne dele mesta.

“Ukrep ima nesporno okoljske učinke in je kot takšen smiseln, seveda na načelni ravni,” predlog komentirajo na ministrstvu za promet, a poudarjajo, da bi bile potrebne analize. “Gre za ukrep, o katerem je smiselno razmišljati predvsem na lokalni ravni. Na ravni države so na voljo drugi ukrepi, na primer pri nakupu novih vozil in pri rednih letnih dajatvah,” dodajajo.

Načrt komisije EU
Promet 2050
. Po strategiji bi v mestih zmanjšali uporabo vozil na klasična goriva, izpuste ladij bi zmanjšali za 40 odstotkov, polovico cestnega prometa na srednje razdalje pa bi preusmerili na železnice in reke.

Treba je spremeniti zakone
Člani projektne skupine Mestne občine Maribor (MOM) so v sklopu evropskega projekta obiskali več evropskih mest s primeri dobre prakse prometne ureditve, pravijo na MOM. Z ekovinjetami so se seznanili v Frankfurtu, kjer so določili cone, v katerih avtomobili, ki preveč onesnažujejo zrak, ne smejo voziti. Pred uvedbo con in izdajo nalepk so po njihovih besedah sprejeli ustrezno regijsko zakonodajo. “Tudi v Sloveniji je treba najprej sprejeti ustrezno zakonodajo, ki bi predpisovala določene ukrepe znotraj mest. MOM je dolžna spoštovati državne predpise,” pravijo.

“V tem trenutku se mi uvedba ekovinjet ne zdi smiselna, je pa to dolgoročna rešitev,” ocenjuje novogoriški župan Matej Arčon. Pravi, da bodo morali pred tem ekološki avtomobili postati cenovno dostopnejši, saj si jih sicer večina ne more privoščiti.

Le odlaganje ukrepov
“Evropska komisija načrtuje zmanjševanje emisij iz prometa za le en odstotek na leto do leta 2030. Glede na leto 1990 dopušča celo osemodstotno povečanje emisij do leta 2030 in 60-odstotno zmanjšanje do leta 2050,” strategijo Promet 2050 komentirajo v okoljskem društvu Focus. Po njihovem mnenju takšno odlaganje ukrepov in zanašanje na tehnološki čudež čez 20 let pomeni napačno strategijo.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.