Slovenija
17 ogledov

Povečajte ROI z merjenjem spletne strani

Cilji v spletnem marketingu se lahko določijo le, če merimo ROI. Pogoj za to je merjenje konverzije. Merite vašo spletno stran?

Zaradi vse večje konkurence med podjetji na spletu, spletne strani niso več sposobne samostojno pridobivati kupcev. Pa četudi se za določeno ključno besedo nahajajo na prvem mestu v iskalnikih. Ni vse samo v tem, da si po eni ključni besedi prvi ali drugi, temveč  gre tudi za to, da je spletna stran sposobna nase "navleči" tiste obiskovalce, ki si želijo produkta in od njih pridobiti kontakt.

Klikni tukaj za prenos priročnika.

Če na primer vemo, da v povprečju na prvi zadetek v iskalniku klikne okoli 42 % iskalcev, potem bi pri povprečnem mesečnem iskanju na Googlu 20.000 iskanj za določeno ključno besedo lahko predpostavili, da na našo spletno stran mesečno "prileti" okoli 8.000 obiskovalcev. Če bi izdelek ali storitev kupil vsak 20. obiskovalec, bi to pomenilo 400 kupcev vsak mesec! Si predstavljate? In to z eno samo ključno besedo.  Morda se sliši enostavno, vendar pa je to primer nakupne poti uspešnega podjetja. Torej podjetja, ki ima vzpostavljen sistem merjenja spletne strani in njegovih virov obiskovalcev.

 

Na podlagi merjenja lahko izračunamo ROI. Če vemo, kakšen ROI ima naš spletni kanal, vemo tudi koliko nas stane kupec, ki ga pridobimo preko spletne strani. Če vemo, koliko nas stane kupec, in če vemo, od kod je ta kupec prišel na našo spletno stran, lahko določimo ROI tudi za posamezen vir obiskovalcev.

Oglejmo si pet korakov, s katerimi boste dosegli zavidljivo stopnjo povrnitve investicije – ROI-a.

1. Razumevanje konverzij

ROI spletne strani se meri s pomočjo merjenja stopnje konverzije. Stopnja konverzije je število konverzij deljeno s številom vseh obiskovalcev na spletni strani. Konverzija je lahko nakup, oddaja povpraševanja, prijava na e-novice, skratka karkoli, kar za vaš posel lahko pomeni posredno ali neposredno prodajo vašega produkta. Nekateri jo imenujejo tudi spletna transakcija.

2. Vrednost prodaje

Vsaka spletna transakcija oz. konverzija ima ponavadi neko vrednost. Vrednost kupca/konverzije/ transkacije pa je tista, ki določa ROI in še sprejemljivo stopnjo konverzije, ko se investicija še izplača.

3. Stopnja konverzije od iskanja do nakupa

Zelo dobro je vedeti, da obstajajo različne stopnje konverzije. Prva določa, koliko uporabnikov interneta se spremeni v obiskovalce spletne strani, druga določa, kako uspešna je spletna stran pri končni prodaji, in tretja določa, koliko je takšnih kupcev, ki se bodo vrnili na spletno stran in izdelek ali storitev kupili ponovno. Vse to lahko merimo s pomočjo brezplačnega orodja Google Analytics. Vsekakor je uspešnost potrebno primerjati tudi s prodajo, saj tako dobimo tisti dejanski ROI.

4. Vzpostavitev merjenja

Merjenje je potrebno vzpostaviti na vseh točkah, ki vplivajo na pretok obiskovalcev. Ko boste vedeli, kakšna je stopnja konverzije posamezne točke v "lijaku", šele takrat lahko pričnete s testiranjem. Za povečevanje stopnje ROI-a, je to seveda pogoj.

5. Določite strategijo in cilje

Še preden vzpostavite merjenje pa je potrebno določiti cilje. Spletno stran in način pridobivanja obiskovalcev je vedno mogoče še izboljšati. Glede na rezultate merjenja in učinkovitost konverzijskih točk se lahko namreč odločate o tem, kaj bi na spletni strani bilo potrebno spremeniti in izboljšati, da bo pretok obiskovalcev tam še večji. Če se največ potencialnih kupcev zaustavi pri kontaktnem obrazcu, potem ga skušajte malo prilagoditi. Če se zaustavijo na strani s produktom, preverite, če deluje gumb za naročilo, ali pa če je tam dovolj informacij. Določite cilj, pri tem pa skušajte pot do cilja čimbolj prilagoditi vaši strategiji in seveda vašim kupcem.

Če želite, lahko za vas pri podjetju Spletnik vzpostavijo učinkovit in merljiv prodajni kanal. Več o tem na povezavi http://trojcek.spletnik.si/.