Slovenija
29218 ogledov

Prihodnost Pop TV in Kanala A vse bolj negotova

pop tv
1/6
Anže Petkovšek
Pred družbo Pro Plus, ki med drugim oddaja programa Pop TV in Kanal A, so pisci medijskega zakona postavili velikansko oviro.

Kot je znano je premier Miro Cerar konec januarja naložil ministrstvu za kulturo, da mora pripraviti predlog nove medijske zakonodaje, ki je pred dvema tednoma na vrat na nos res ugledala luč sveta.

Ena glavnih novosti, ki jo predlog zakona prinaša, je uvedba posebnega programskega paketa, ki ga morajo zagotoviti telekomunikacijski operaterji, v katerem so lahko le programi, ki jih operaterji ne smejo dodatno zaračunavati. Iz osnovnega paketa bi torej izpadli tudi Pop TV, Kanala A, Planet TV in drugih.

tv studio kamera kamerman Slovenija Operaterji bodo morali ponuditi paket brez POP TV, Kanal A, Planet TV ...

Ta teden je v parlamentu potekalo koalicijsko usklajevanje o predlogu novega zakona, v katerem so presenetljivo popravili dva člena, ki bosta – če bosta sprejeta – pred Pro Plus, največjega igralca na slovenskem medijskem trgu, postavila veliko oviro.

pop tv | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Sredi lanskega leta je skupina United Group od ameriške družbe CME odkupila medijski portfelj na Hrvaškem in v Sloveniji, kamor prek Pro Plusa sodita tudi Pop TV in Kanal A.

Pri tem je pomemben podatek, da je United Group že lastnik telekomunikacijske družbe Telemach. S prevzemom Pro Plusa pa je United Group postala tudi ponudnik vsebin.

Telemach | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

Toda posel se s tem ni zaključil. Novo poglavje v prevzemni zgodbi se spiše zaradi medijske zakonodaje, ki zdaj v 61. členu telekomunikacijskim operaterjem prepoveduje izdajanje radijskega oziroma televizijskega programa. Po trditvah medijskih strokovnjakov je tak prevzem v nasprotju z zakonom.

A dejstvo je, da Pro Plus v razvid medijev ni vpisan kot izdajatelj televizijskega programa. Izdajatelj programa Pop TV je namreč družba Pop TV, d. o. o., ki je hčerinska družba Pro Plusa, program Kanal A pa izdaja prav tako hčerinska družba Pro Plusa, Kanal A, d. o. o.

Snovalci nove medijske zakonodaje so ta teden 'sporni' 61. člen, ki govoriti o nezdružljivosti opravljanja telekomunikacijske ter televizijske dejavnosti, popravili.

Po novem telekomunikacijski operater ne sme biti izdajatelj radijskega in televizijskega programa tudi, ko gre za povezane osebe. V primeru družbe Pro Plus torej podjetji Pop TV, d. o. o. in Kanal A, d. o. o.

 | Avtor:
Na ministrstvu za kulturo pravijo, da so jim iz državnega zbora poslali popravke zakona o medijih in poudarjajo, da člen s tehničnega vidika ni spisan pravilno, saj da je v nasprotju s samim seboj.

Kljub temu naj bi zakon prav v taki obliki šel v nadaljnjo obravnavo. Če bo sprejet, je pred prevzemniki Pro Plusa zelo visoka ovira.

Zelo verjetno se bodo s pristojnimi institucijami morali pogajati pod katerimi pogoji so te pripravljene dovoliti poroko Telemacha in Pro Plusa. Ena od možnosti bi denimo lahko bila odprodaja Kanala A.

V enako past pa bo zakonodajalec ujel tudi državni Telekom, ki preko družbe TS Media oddaja program Planet TV. A skoraj neverjetno bi bilo, da bi država pljuvala v lastno skledo, ocenjujejo poznavalci, in predvidevajo, da se bo za ta primer gotovo našla rešitev, ki bo sistem zaobšla.

Planet TV | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Velike vsebinske spremembe je doživel tudi 58. člen zakona, ki govori o soglasju za pridobitev deleža izdajatelja radijskega oziroma televizijskega programa.

Kot je znano, je ministrstvo za kulturo soglasje za prevzem Pro Plusa zavrglo, češ da za posel ni pristojno, ker Pro Plus ni izdajatelj medijev. Odločitev je preneslo na ramena Agencije za varstvo konkurence, kjer imajo primer zdaj na mizi.

Popravljen 58. člen zakona po novem predvideva, da mora ministrstvo za kulturo soglasje za pridobitev deleža v družbi podati tudi, ko so v enačbi povezane osebe. Določene pa so tudi številne varovalke v primeru, da bi povezovanje različnih družb bistveno zmanjšalo medijski pluralizem.

Kapital sumljivega porekla

Ne nazadnje pa je zaskrbljujoče tudi poreklo kapitala, ki z družbo United Group prihaja v Slovenijo.

Večinski lastnik je sklad KKR, ki ga vodi David Petraeus, nekdanji šef ameriške obveščevalne agencije CIA.

Nekaj več kot 22 odstotni lastnik pa je Dragan Šolak, eden najbogatejših srbskih tajkunov, ki v državah nekdanje Jugoslavije obvladuje velik del televizijskega in telekomunikacijskega trga.

Mednarodna novinarska organizacija za preiskovanje organiziranega kriminala in korupcije je pred časom razkrila, da je njegov finančni imperij celo večji, kot se je zdelo. Bogati namreč prek številnih podjetij v davčnih oazah.

Hrvaški Nacional je sredi lanskega leta pisal tudi, da se Šolak s finančnimi mahinacijami v davčnih oazah na Malti in Cipru izogiba plačili davka v matičnih državah.

V Srbiji pa je veliko prahu dvignil pred dvema letoma, ko je za 35 milijonov evrov kupil letalo Falcon.

david.jug@zurnal24.si

Komentarjev 37
  • Avatar kučan
    kučan 06:23 10.marec 2018.

    Naj crkne ta POP TV, skupaj z reklamami vred!

  • rhombur 19:21 09.marec 2018.

    Čaki mal. Sprejeli bodo zakon, ki bo za nazaj spreminjal pogoje za kanal A in POP (kakorkoli sta že), povsem isto situacijo za državni Telekom in Planet TV pa bodo nekako zaobšli?! Bravo naši.

  • praufo 18:33 09.marec 2018.

    se pa čudim po vseh stavkah do sedaj, računa za kabelsko al kaj podobnega pa nihče do zdaj ni pogledal, ne morem verjet ... plačevali smo srbskemu tajkunu, pa nikome ništa