Slovenija
19 ogledov

Priključki zamujajo, cesta bo nevarna

Na priključni cesti v Mirni Peči okoliški prebivalci pogrešajo pločnike. (Foto: Žurnal24 main
Dolenjska avtocesta. Tehnični pregled za priključka prihodnji teden. Krajani zahtevajo pločnike.

Pričakovanega odprtja priključkov Trebnje zahod in Mirna Peč na dolenjski avtocesti konec septembra ni bilo. V Družbi za avtoceste v RS (Dars) zanikajo, da bi bil vzrok za zamudo pomanjkanje denarja. “Dars za zdaj nima finančnih težav, ne upočasnjuje dinamike graditve in redno poravnava vse zapadle obveznosti do svojih poslovnih partnerjev,” odgovarjajo.

Prihodnji teden
Ob odprtju avtocestnih odsekov med Plusko in Hrastjem konec junija so pristojni zatrdili, da bosta priključka namenu predana do konca septembra. Komisija ministrstva za okolje in prostor pa je tehnični pregled sklicala šele za prihodnji četrtek, pojasni Marjan Koler iz službe za komuniciranje v Darsu. Po pregledu nameravajo odpraviti morebitne pomanjkljivosti, pridobiti uporabno dovoljenje ter nato prometu predati oba priključka in del mirnopeške cestne navezave.

Stopnje in sredstva
Prekategorizacija. Zdajšnja hitra cesta H1 naj bi bila po dokončanju vseh del prekategorizirana v regionalno cesto. Katero od treh stopenj kategorizacije ji bodo pristojni dodelili, za zdaj še ni jasno. Bo pa to vprašanje igralo pomembno vlogo v Občini Trebnje, saj je s stopnjo kategorizacije ceste povezana tudi višina sredstev, ki jih bo država namenila za vzdrževanje in obnovo te ceste.

Zahtevajo varnost
Pri zadnji imajo veliko pomislekov prebivalci Češenc. “Moti nas, da ni prehodov za pešce, ni javne razsvetljave, ni pločnikov,” pove Joži Barbo. “Imamo veliko otrok v vasi, ki gredo v Mirno Peč v šolo. Zna biti nevarno, ker bodo avtomobili po tej cesti drveli,” doda Tanja Ramovš. Skladno z zdaj postavljenimi prometnimi znaki bo namreč najvišja dovoljena hitrost 90 kilometrov na uro. “Sporne so tudi ograje – pozimi, ko bo led in če ne bo dobro spluženo, lahko avto zdrsne v tri metre globok graben. Razočarani smo nad tem, da cesta ni varno narejena,” pristavi Urška Rapuš. “Kdo mora poskrbeti za prehod za pešce, še ne vemo. Na tehničnem prevzemu ga bomo zahtevali. Pločnik bo občina zgradila ob gradnji šole v sklopu zunanje ureditve do križišča. Do takrat pa bodo lahko pešci hodili po stari cesti,” pojasni župan Zvone Lah. “Kjer varnost ne bo zagotovljena, bomo od upravljalca državne ceste zahtevali, naj vse to popravi,” zatrdi.

Lah sicer meni, da je največji del krivde za zamudo del v Mirni Peči Vegradov, saj je ta gradil pokriti vkop, zdaj pa naj bi gradnjo nadaljeval SCT. Odprtje priključka in dela priključne ceste pričakuje sredi meseca, pokritega vkopa pa do konca leta.

Priključek kot obvoz
Čeprav bo tehnični pregled priključkov šele prihodnji teden, pa naj bi promet po gradbiščnem priključku Trebnje zahod stekel že te dni. Izvajalec del mora namreč na zdajšnji hitri cesti poskrbeti za tri nivojska križanja, zato za promet zapirajo vzhodni priključek in del hitre ceste, zahodni priključek pa odpirajo kot obvoz, pove Koler. “Zapora priključka je nujna, saj mora izvajalec del med drugim izvesti končno stanje krožišča na obstoječi hitri cesti H1 in v zvezi s tem tudi avtocestne priključne poti,” razloži. Zato bo hitra cesta med počivališčem Poljane in zdajšnjem priključkom na H1 zaprta, izvajalec del pa bo poleg omenjenega krožišča izvedel priključek na H1 v območju Gorenjih Ponikev in krožišče v sklopu mirnske navezave na avtocesto.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.