Slovenija
11 ogledov

Prve žrtve krize pri nas

V Mariboru so lani jeseni zmanjšali število pogodbenih in najetih delavcev za st Žurnal24 main
V mariborskem podjetju Cimos Tam Ai so zaradi prelitja finančne krize že zmanjšali število zaposlenih za sto. Gre za prvo večjo žrtev ohladitve svetovnega gospodarstva pri nas.

V krovni družbi Cimos so nam odgovore, ki smo jih poslali v ponedeljek, obljubili za jutri, naše informacije pa je potrdil Ivan Likar, predsednik sindikata in sveta delavcev v Cimos Tam Ai. "Gre za prilagajanje naročilom," je pojasnil Likar in dodal, da se je zmanjšanje delavcev izvedlo tako, da pogodb za določen čas, ki so se iztekle, niso podaljšali, prav tako so odslovili najete delavce. Za določen čas je zaposlenih še približno sto od skupaj 860 delavcev, kolikor jih dela v Mariboru. "Rast v zadnjih dveh letih je bila izjemna, zato se je pričakovala umiritev," pravi Likar in dodaja, da so zmanjšali število izmen. Prej se je delalo v štirih izmenah, torej tudi ob sobotah in nedeljah. Dodaja še, da Ford, ki je njihov največji kupec, in tudi drugi niso odpovedali sodelovanja, ampak določenih izdelkov trenutno ne naročajo. "Pri nekaterih pa je proizvodnja v polnem teku," pravi Likar.

 

Zapirajo tovarne

Serija. Toyota je v ZDA tovarno zaprla za dva tedna, Volvo pa je potrojil število delavcev, ki jih nameravajo odpustiti. Namesto dva tisoč jih bo tako odveč šest tisoč.

BMW je sporočil, da bo zadnji teden oktobra zaustavil proizvodnjo v svoji tovarni v Leipzigu za štiri dni, proizvodnjo bosta začasno ustavila tudi Opel in Ford.

Alternativa. Renault je sprejel načrt, s katerim želi spodbuditi štiri tisoč delavcev, da bi prostovoljno odšli iz podjetja.

Sledi Revoz: 200 delavcev
Revoz je sicer že konec septembra napovedal, da bo prešel na polovično nočno izmeno in tako odpustil 200 ljudi, večino tujcev. Ukrep bo začel veljati 1. novembra, kar je dva meseca prej, kot je bilo sicer načrtovano.

Kritično bo drugo leto

"Vsa avtomobilska industrija je v enakem položaju, različni bodo le padci, kot kaže od 10 do 30 odstotkov," je prepričan Edmund Pal, direktor podjetja SEP, ki proizvaja avtomobilske dele. Eden od proizvajalcev avtomobilskih delov, ki ni želel biti imenovan, pa je pojasnil, da se bodo učinki videli šele čez tri mesece, saj učinek zmanjšanja prodaje na dobavitelje vpliva z zamikom. Čeprav že decembra ne bo dela za vse delavce, ga zares skrbi, kako bo prihodnje leto. Vladimir Bahč, generalni direktor TPV, pravi, da večjega odpuščanja ne bo, vsaj ne več kot nekaj deset od več kot tisoč delavcev. Predsednik uprave Prevent Global Borut Meh pravi, da za zdaj še ne opažajo bistvenega zmanjšanja naročil. Dodaja pa, da zaradi negotovega položaja občutijo pritiske kupcev, ki zahtevajo programe racionalizacij in večjo fleksibilnost, kar povzroča višje stroške tudi Preventu. "Seveda se moramo tudi sami temu prilagajati in z ustreznimi ukrepi zagotavljati poslovne rezultate," je pojasnil.

Na Zahodu recesija
V Gorenju padec prodaje v Zahodni Evropi nadomeščajo z rastjo prodaje na vzhodnih trgih, zato zmanjševanja delovne sile še ne načrtujejo. Predsednik uprave Jelovice Aleš Ekar pravi, da zaskrbljenost obstaja, da pa tega, kar se napoveduje, še ne čutijo. "Že v začetku leta smo za Nemčijo vedeli, da bo izdanih pol manj gradbenih dovoljenj kot prej, vendar izvažamo na več trgov. Najti bo treba tiste, ki se bodo še razvijali. O odpuščanjih ne razmišljamo," pravi.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.