Smernice k državnemu prostorskemu načrtu (DPN) mora dati tudi Občina Brežice in svetniki so ob
poslušanju pripravljalcev načrtov podvomili, ali gre za uresničljive načrte ali za znanstveno
fantastiko.
Logistični center
|
|
Lahko je tudi drugje. Ker je trasa železnice v območju PC Skopice zaradi načina gradnje in
obremenjenosti prostora zelo problematična in draga, strokovnjaki razmišljajo o alternativnih
različicah logističnega centra. Medtem ko na območju med Sevnico in Krškim niso našli primerne
lokacije za logistični center, pa so jih kar nekaj našli na območju od Krškega do Obrežja.
|
Načrtovalec Aleš Mlakar pojasnjuje, da DPN gradi na več scenarijih. Po prvem sta med letališčem in avtocesto predvidena tehnološki razvojni park in Poslovna cona (PC) Skopice, brez navezave na železnico. Drugi scenarij predvideva logistični center, ki je izrazito vezan na železniško omrežje, vendar pa gradnja železniškega tira ni stvar tega DPN. V primeru prvega scenarija bi se dodatne dejavnosti umestile v civilni del letališča, kjer naj bi bila podaljšana tudi letališka ploščad, v nadaljnjih fazah pa bi se posegalo še v druga zemljišča, rezervirana za Feniks. Po Mlakarjevih besedah je prvi scenarij avtonomen in lahko živi svoje življenje. "Drugi scenarij je možen le, če lahko v to območje pripeljemo železniško progo," pojasnjuje izdelovalec DPN Mlakar.
Industrijski tir za logistični center
Čeprav železniško omrežje ni predmet tega državnega prostorskega načrta, pa načrtovalci razmišljajo tudi o tem. Tako je izdelanih več različic, kje bi lahko potekala železniška proga. Po eni različici naj bi bil tir speljan iz Dobove mimo Brežic, po drugi iz Krškega proti Feniksu, a Mlakar obe različici ocenjuje kot problematični. V tej fazi načrtovanja je po mnenju strokovnjakov najsprejemljivejši tako imenovani osrednji koridor, ko bi železniški tir do Feniksa potekal iz Pesja. "V vsakem primeru pa načrtujemo, da bo železnica avtocesto prečkala v podvozu, pod zemljo pa naj bi bilo tudi železniško postajališče," dodaja Mlakar.