Na uličnih oglaševalskih panojih je nedavno vzniknila reklama za sladoled z okusom pistacije. V njem je zapisano: "Nisi bil ti. Jaz sem bila kriva," zraven je dodan simbol srca in "modra" telefonska številka.
"Pistacija 2.0 si res zasluži še eno priložnost. Pokliči na 080 30 30, povej, zakaj si zasluži še eno šanso, in mogoče prav ti dobiš sladoled za celo poletje," je zapisano v spletnem oglasu franšize McDonald's, ki je torej poskušala z interaktivno kampanjo privabiti stranke.
Toda oglas, med drugim pozicioniran tudi na Bavarskem dvoru v Ljubljani, je zmotil nekoga iz Inštituta 8. marec. Slednji se je danes oglasil z objavo na družbenih omrežjih.
"Na poti v pisarno smo videli ta oglas. Promoviral naj bi nov okus sladoleda, pri tem pa se igra z retoriko, ki v resničnem življenju pogosto spremlja toksične in nezdrave odnose, lahko pa celo nasilje in zlorabe v intimnopartnerskih odnosih," so pojasnili svoje pomisleke.
"Romantiziranje občutka krivde, poniževanja in prevzemanja odgovornosti za nekaj, česar nisi povzročil, ni duhovito. Ni izvirno. In zagotovo ni neškodljivo," so nadaljevali pri Inštitutu 8. marec.
"Takšni oglasi niso smešni in jih tudi ne moremo preprosto zreducirati zgolj na 'šalo'. Da si lahko podjetje privošči tak oglas, bi nas moralo skrbeti, saj je očitno odsev družbene normalizacije nezdravih odnosov in celo nasilja. Prav bi bilo, da se oglas umakne," so sklenili.
A njen inštitut proti sovražnemu govoru še deluje?
8. marec v resničnem življenju pogosto spremlja toksične in nezdrave odnose, lahko pa celo nasilje in zlorabe.
Mi smo poklicali to številko in je iskreno zanimivo kdo se javi in kaj pove