Slovenija
53 ogledov

Šest let za 2,4 km avtoceste

Do konca tedna bo dela na viaduktu in predoru Ljubno zaradi neizpolnjenih obvezn Žurnal24 main
Turisti in domači vozniki že nestrpno pričakujejo odprtje še zadnjega odseka na gorenjski avtocesti: predora Ljubno in viadukta Peračica. Če bo vse po sreči, bi se to lahko zgodilo do začetka jeseni oziroma šest let od začetka gradnje.

Gradnja 2,4-kilometrskega manjkajočega odseka gorenjske avtoceste ima res že dolgo brado.

Da gre za enega izmed zelo prometnih delov slovenskega avtocestnega križa, lahko že več tednov berete tudi na našem portalu, ko voznike opozarjamo na zastoje pri Peračici in Podtaboru.

Vrnimo se za sedem let v preteklost, ko se je začela zgodba gradnje še edinega nepopolnega odseka avtoceste med srbskim Nišem in Nizozemsko.

Leto 2004

Začetek gradnje odseka Peračica–Podtabor.

Leto 2007

Prometu predan nov levi smerni pas manjkajočega odseka z novo cevjo predora Ljubno in novim viaduktom Peračica. S tem se je končala prva faza prenove odseka.

Leto 2008

Takratni prometni minister Radovan Žerjav in predsednik uprave Družbe Republike Slovenije za avtoceste (Dars) Tomislav Nemec odpreta odsek gorenjske avtoceste med Vrbo in Peračico.

Čeprav promet po starem viaduktu Peračica in starem predoru Ljubno ni potekal že eno leto, so obnovo obeh začeli šele leta 2009. Zakaj takšen zamik, Nemec takrat ni znal natančno povedati.

Dejal je le, da so projektno dokumentacijo za viadukt pred kratkim že končali in da bodo v naslednjih dneh objavili razpis.

Leto 2009

Dela na odseku se še niso začela. Postopek javnega naročanja za oddajo del na viaduktu Ljubno ter rekonstrukcijo predora Ljubno in viadukta Peračica tako še avgusta ni bil pravnomočno končan.

"Za rekonstrukcijo viadukta Peračica, rekonstrukcijo predora Ljubno in rušenje obstoječega ter gradnjo novega viadukta Ljubno je bilo treba razpis ponoviti, ker so ponudbe presegle z razpisom določeno vrednost, ki znaša 19 milijonov evrov. Preostane torej še dober poldrugi kilometer, ki ga sestavljajo trije objekti v skupni dolžini približno kilometer. Po zdajšnjem terminskem načrtu, če ne bo večjih zapletov z razpisom, bi lahko izvajalec dela končal v drugi polovici leta 2011," so takrat pojasnili na Darsu.

Septembra so predstavniki Darsa sklenili pogodbo z najugodnejšim ponudnikom (SCT) in začeli graditi še manjkajoči del avtoceste.

Brezje–Ljubljana, zožanje pri Podtaboru, pogled proti Bledu. Če bo šlo vse po sreči, potem bodo še pred jesenjo takšni prizori preteklost. (kamera v živo, vir: PIC)

Leto 2010

Gradnja manjkajočega odseka.

Leto 2011

Marec/april

Zaradi propada takrat največjega slovenskega gradbenega podjetja SCT je grozilo, da se bodo dela na odseku spet ustavila. A Dars je uresničil grožnjo SCT, da bo moral dela, če jih ne bodo sposobni začeti izvajati takoj, prevzeti pogodbeni partner Primorje.

To se je sredi aprila tudi zgodilo. Na Darsu so takrat pričakovali, da bi lahko 2,4 kilometra dolg odsek prometu predali še pred začetkom turistične sezone, čeprav se zadnji pogodbeni roki iztečejo konec avgusta.

Maj/junij

Ko je že kazalo, da pri gradnji odseka ne bo več težav, je za zaplet poskrbel Lado Eržen, lastnik hiše in zemljišča pod viaduktom, ki je po pravni poti dosegel, da je stranka v postopku pri izdaji gradbenega dovoljenja.

Dela na odseku so se tako ustavila, prometno ministrstvo pa je izdalo odločbo o obnovi postopka za izdajo gradbenega dovoljenja za rekonstrukcijo objektov na omenjenem odseku.

17. junij

Zgodi se preobrat. Upravno sodišče je po tožbi Darsa odpravilo odločbo okoljskega ministrstva o obnovi postopka za izdajo gradbenega dovoljenja.

Primorje, ki je na odseku lahko opravljal le nujna dela za stabilnost viaduktov Peračica in Lešnica ter zemeljska dela ob predoru Ljubno zaradi nevarnosti plazenja, je tako s polno paro nadaljeval z gradnjo.

Konec avgusta/ september

Odsek naj bi bil do jeseni končno predan prometu. Če odštejemo leto 2008, ko so se dela ustavila, je gradnja 2,4-kilometrskega odseka trajala šest let.

Komentarjev 6
  • graff 16:48 15.avgust 2011.

    6 let za 2,4 km avtoceste dejansko odraža sposobnost slovenske (priviligirane) gradbene mafije, poleg vse ostalih zakulisnih finančnih malverzacij.Pred desetletjem in pol sem si imel možnost v sosednji Italiji (mimo Trbiža) ogledati gradnjo italijanske avtoceste, ki je bila in ...prikaži več je povsem nekaj drugega, to kar je pri nas je flikarija, ki se vsaka tri leta popravlja, ali po domače gospodarska sabotaža, z vsemi vpletenimi v to zgodbo slovenskega AC križa.

  • e213b2535978aaf6e413f72233bf2dc07a5a81a8 09:24 15.avgust 2011.

    graff@se strinjam s teboj edino dodal bi to,da je verjetno veliko denarja oz.materijala preusmerjeno na dvorišča in delovišča privatnikov,ki so kakorkoli sodelovali na projektu tega dela avtoceste na Gorenjskem.Kar se pa tiče Gorenjskih poslancev,so pa itak sami priskledniki,eden,ki je ...prikaži več trenutno na dveh stolčkih je do danes v parlamnetu povedal dva stavka in še to o tem,da ne misli glasovati za zakon o nezdružljivosti poslanske funkcije in županstva?

  • širhakl 21:53 14.avgust 2011.

    V POVPREČJU ENE 15 METROV NA DAN.JAPONCI SO PO RUŠILNEM CUNAMIJU IN OSTALIH NEVŠEČNOSTIH NA NOVO ZGRADILI 13 KM AVTOCESTE V 6 DNEH.