Slovenija
347 ogledov

SPLETNIK.SI: Optimizacija strani, drago ali poceni?

Zakaj se cene ponudnikov optimizacije strani lahko tako zelo razlikujejo in kaj je tisto, na kar morate paziti pri izbiri pravega ponudnika?

 

Če ste že kdaj iskali SEO strokovnjaka ali spletno agencijo, ki se ukvarja z optimizacijo strani, potem ste zagotovo ugotovili, da cene lahko zelo variirajo. Obstaja namreč veliko faktorjev, ki odločajo o tem, koliko boste dejansko plačali za storitev. Če imate lastno spletno stran ali pa skrbite za spletno stran podjetja, v katerem ste zaposleni, potem je zelo pomembno, da razumete, kaj vse lahko vpliva na oblikovanje končne cene pri ponudbi.

Število in težavnost ključnih besed

.

Cena storitve optimizacije strani se v prvem koraku nanaša na število ključnih besed, za katere želimo doseči visoke pozicije. Nekateri SEO strokovnjaki in agencije se orientirajo po tem, kako težavne so te besede – koliko tekmecev se že bori za visoke pozicije za to isto ključno besedo in koliko jo ljudje sploh iščejo. To pa zato, ker ključne besede, ki so bolj konkurenčne, zahtevajo tudi veliko več dela. Agencije ponavadi v ta namen ponujajo različne pakete, ki vključujejo več ključnih besed naenkrat.

Število in kakovost povratnih povezav

Naslednji faktor pri ceni je število povratnih povezav, ki so zelo pomemben dejavnik Off-site optimizacije, česar SEO strokovnjak nikakor ne sme spregledati. Tako kot pri ključnih besedah je ponavadi pri agencijah tudi tukaj že vnaprej določeno število povratnih povezav, ki naj bi jih SEO strokovnjak vključil v vaš projekt. Pri tem je potrebno vedeti, da se povezave lahko razlikujejo po kakovosti, po PR-u in po tem, ali so nastavljene ročno ali avtomatsko, s pomočjo kakšnega programa. Ponavadi se mreža povezav gradi s pisanjem vsebine in ročnim dodajanjem objav na različnih spletnih mestih, to pa seveda zopet zahteva dodatno delo SEO strokovnjaka. Namreč bolj kot je dodajanje povezav avtomatizirano, večja je verjetnost, da optimizacija strani ne bo dosegla svojega namena. Pri cenejših ponudbah se to zelo rado zgodi.

Dodana vrednost optimizacije

Cena je lahko od ponudnika do ponudnika različna tudi zaradi drugačnega pristopa in metodologije pri optimizaciji določene strani. Ta namreč lahko vključuje tudi analizo ključnih besed, pisanje optimizirane vsebine, objavo člankov, vpis strani v iskalnike, direktorije, spletne imenike, skratka veliko več kot pri drugih ponudnikih. Nekateri imajo vse te dejavnike že vključene v ceno, medtem ko vam bodo drugi to zaračunavali naknadno. Pred pričetkom se je dobro vprašati, ali boste deležni tehnične podpore s strani izvajalca, oziroma ali boste dobivali tudi kakšna redna poročila o učinkovitosti izvajanja storitve. Vse to seveda šteje pri končni ceni.

Prenova spletne strani, da ali ne?

Pri optimizaciji se SEO strokovnjaki soočajo s stranmi, ki jih je izdeloval nekdo s premalo tehničnega predznanja. To pomeni, da se zna zgoditi, da so bile na takšni strani uporabljane metode, ki prej škodujejo, kot pa koristijo. Včasih to pomeni, da mora miniti še kar nekaj časa, da jih bo Google spet postavil na pravo mesto in ravno zato je ponavadi težko vnaprej garantirati dobre pozicije. Kakorkoli, zelo pomemben faktor pri določanju cene je tudi CMS, s katerim se ureja določena spletna stran in pa trenutno stanje spletne strani s tehničnega vidika. Dostikrat se naročniku raje predlaga nova spletna stran, ker bi ga ta prišla veliko ceneje, kot pa prenova obstoječe. Manj dela in več možnosti za boljše uvrstitve.

Če torej veste, da vam bo prva pozicija v iskalnikih na spletno stran privedla veliko število kupcev, s katerimi si lahko dokaj hitro povrnete investicijo, potem ne odlašajte in prej kot na ceno glejte na kakovost storitve optimizacije. Saj poznate pregovor ... Ali imate toliko denarja, da si lahko privoščite kupovati poceni? Ne pravijo brez razloga, da se poceni stvar ponavadi dvakrat plača!