Slovenija
33 ogledov

Sporna SMS-reklama

SMS od Radia Center Špela Mohorič
Radio Center. Pošiljal SMS-reklame, bralec je prepričan, da jim tega ni dovolil.

"Zlorabili so mojo mobilno številko", je prepričan naš bralec, ki je 22. avgusta prejel kratko sporočilo Radia Center z vabilom, naj se prijavi na njihovo nagradno igro Keš klic. Kot pošiljatelj se mu je izpisal Radio Center, čeprav bralec omenjenega stika nima shranjenega v mobilniku. Prepričan je tudi, da jim svoje številke ni nikoli posredoval.

Iz eksotičnega omrežja

Na Mobitelu so pojasnili, da SMS-sporočilo ni izviralo iz njihovega omrežja. “V svetu obstajajo različne internetne aplikacije, ki omogočajo generiranje klicev in sporočil SMS, gostujejo pa lahko na nekem 'eksotičnem' omrežju kjerkoli po svetu in skozenj pridejo do katerekoli destinacije na svetu,” pojasnjujejo. Dodajajo, da imajo sicer vzpostavljene mehanizme kontrole takega prometa, a nadzor otežuje prenosljivost številk, zato uporabnike prosijo, naj se v takih primerih obrnejo na njih.

SMS ni reklama, le vabilo

Za nadzor nad pošiljanjem reklamnih SMS-sporočil je sicer odgovorna Agencija za pošto in elektronske komunikacije RS (APEK). “Do zdaj smo prejeli le eno prijavo v zvezi z SMS-sporočilom, ki je bilo poslano z namenom neposrednega trženja. Prijavitelj trdi, da pošiljatelju ni dal soglasja za pošiljanje. Postopek je še v teku,” pojasnjujejo na APEK. Za ta postopek ni pomembno, ali je sporočilo poslano iz tujega omrežja, saj je kršitelj pošiljatelj, ne pa operater.

Na osnovi podatkov, ki ste nam jih posredovali, domnevamo, da SMS-sporočilo ni bilo poslano z namenom neposrednega trženja, zato ne gre za kršitev zakona o elektronskih komunikacijah. Kot razumemo, naj bi šlo za vabilo za udeležbo pri nagradni igri,” ugotavljajo na APEK.

Na soglasje pozabijo

Ko gre za vprašanje zakonitosti pridobitve in obdelave osebnih podatkov, je pristojen tudi informacijski pooblaščenec. “Pooblaščenec še ni obravnaval tega primera, je pa obravnaval manj drugih primerov pošiljanja oglasnih SMS-sporočil in suma nezakonite obdelave osebnih podatkov; nekaj od teh je zajemalo pošiljanje oglasnih sporočil brez privolitve prejemnika, izkazalo pa se je tudi, da so nekateri prejemniki podali svojo privolitev na nekem dogodku, na to pozneje pozabili in zadevo prijavili pooblaščencu,” pojasnjuje informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar.

Bralec je po elektornski pošti prosil Radio Center za pojasnila, a jih ni prejel. Pirc Musarjeva je pojasnila, da se zahteva za seznanitev z lastnimi podatki poda pisno ali ustno na zapisnik, na zahtevo pa je treba reagirati v 30 dneh. “Posebnih zahtev glede oblike ni. Če ne dobi odgovora, se lahko pritoži nam,” dodaja.

Radio Center na naša vprašanja ni odgovoril.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.