"
Pri nas pretirane odsotnosti želimo preprečiti z preventivnim opozarjanjem staršev, da s tem,
ko napišejo opravičilo, ne naredijo usluge nikomur. Vedno pa se seveda najdejo individualni
primeri, ki manjkajo bistveno več od ostalih," pravi ravnatelj Gimnazije Šentvid
Jaka Erker.
Učinkovit sistem NMS: "Ni dosegel minimalnega standarda"
Več izostankov beležijo na Gimnaziji Šiška, predvsem na račun številnih športnih razredov.
Svoje prispevajo tudi tisti, ki se jim preprosto ne da hoditi k pouku ali pa se ne naučijo in v
strahu pred slabo oceno raje manjkajo. Ravnatelj
Edi Kuklec pravi, da "
za odsotnost obstaja učinkovito zdravilo, in sicer tako imenovana obvezna prisotnost ter NMS.
To pomeni, da dijaku, ki ni prisoten vsaj 85 odstotkov pri pouku,učitelj lahko da predmetni izpit,
pa čeprav ima same pozitivne ocene. Tega se dijaki bojijo bolj kot prejšnjih neopravičenih ur, ker
tu opravičila staršev ni!" NMS je sicer nekaj let star način ocenjevanja dijakov ob koncu
konference, pomeni pa, da dijak ni dosegel minimalnega standarda s številnih različnih vidikov:
prisotnost, ocene, sodelovanje...
Podatek o NMS je lahko varljiv. Nekomu manjka le košček obveznosti, drugemu vse. Psihološko je za dijake morda boljši sistem NMS, kot pa da bi mu profesor konferenco zaključil z oceno ena. Jaka Erker, ravnatelj gimnazije Šentvid |
|
Dijaki pa imajo seveda svojo računico. Mnogi si prepračunajo, koliko ur imajo še "v dobrem" in manjkajo ob izteku konference. Drugim se preprosto ne da, tretjim kava bolj diši od pouka ... Vsak ima svoj izgovor, vendar pa na koncu vsi pridejo v situacijo, ki jo sedaj doživlja dijakinja četrtega letnika, ki pravi: " Že prej nisem veliko manjkala, letos pa sploh ne. Pred sabo imam maturo in se mi ne splača manjkati. "
Več o izostankih dijakov pa v spodnjem video prispevku.