Slovenija
238 ogledov

Stari standardi, vprašljiva varnost

Varovalna ograja pred požarom
1/13
V požaru na ljubljanski obvoznici sta gorela dva tipa protihrupnih ograj, lesena in kombinirana. Odsek, kjer je zagorelo, je bil zgrajen 1981, lesenih ograj, kot je bila ta, ki je pogorela v celoti, že nekaj let ne vgrajujejo več. Ali ustreza trenutnim standardom na Darsu, ne vedo.

Pretekli teden je zagorel poslovni objekt ob ljubljanski zahodni obvoznici, požar pa se je razširil tudi na varovalno ograjo, zaradi česar je bila avtocesta za nekaj časa zaprta. Objekt je bil neposredno ob varovalni ograji obvoznice, od nje je bil oddaljen približno dva metra. Po prvih ocenah je v požaru nastalo za več deset tisoč evrov materialne škode, poškodovana sta bila tudi dva gasilca, ki so ju oskrbeli v ljubljanskem kliničnem centru. 

Pri družbi za avtoceste (Dars) pojasnjujejo, da je bil odsek obvoznice Brdo - Kozarje, kjer je prišlo do požara, zgrajen in predan prometu leta 1981. "Poškodovana sta bila dva tipa protihrupnih ograj," pojasnjuje Marjan Koler z Darsa. "Na območju, kjer je zagorelo, sta spojeni lesena delno absorbcijska ograja in kombinirana, betonska, leso-cementna in transparentna, delno absorbcijska protihrupna ograja."

Dodaja, da je bil poškodovan segment lesene delno absorpcijske protihrupne ograje, ki je sestavljen iz nosilne betonske varnostne ograje (BVO), na katero je pritrjena jeklena cinkana konstrukcija. "Na jekleno konstrukcijo so obojestransko pritrjeni leseni paneli, med katere je vgrajena izolacija (steklena ali kamena volna)," razlaga Koler. "Izolacija je dodatno zaščitena z UV obstojno folijo." 

Kombinirana ograja poškodovana

Poleg lesene delno absorpcijske ograje je bilo po navedbah Darsa poškodovanih več segmentov kombinirane leso-cementne ograje, ki je ravno tako sestavljena iz nosilne BVO, na katero je pritrjena jeklena kovinska konstrukcija. 

"Absorpcijski paneli med jeklenimi nosilnimi stebri so izdelani iz jeklene konstrukcije panela (na sliki rumene barve), v katero so s prednje strani, torej proti osi ceste, nameščene leso-cementne plošče," razlaga Koler. "Z zadnje strani so paneli zaključeni s cinkano jekleno pločevino, v vmesnem prostoru med leso-cementnimi ploščami in cinkano jekleno pločevino pa je nameščena izolacija (steklena volna ali kamena volna). Višinsko gledano so nad BVO in leso-cementnimi ploščami nameščeni še transparentni poliakrilni paneli." 

Protipožarna varnost

Požarna varnost oz. odpornost na požar  ter ognjeo dpornost za protihrupne ograje je opredeljena v standardu "Protihrupne ovire za cestni promet - Neakustične lastnosti - 2. del: Splošne zahteve za varnost in varovanje okolja".

"V anex-u A tega standarda je predpisan test za panel pri normalni izpostavljenosti požaru grmičevja ob cesti," razlaga Koler. "Glede na test se protihrupni panel klasificira v tri različne razrede, pri čemer razred tri pomeni, da ni na panelu nobene druge poškodbe kot razbarvanje.

Večina sedaj uporabljenih betonskih, lesocementnih, alu panelov, tudi transparenti ima razred 3. Med tem ko za lesene panele, ki so na ljubljanski obvoznici zagoreli, na Darsu sploh ne vedo, kakšnim standardom ustreza. "Za lesene panele na trgu pa nimamo podatka, kako je z izpolnjevanjem teh zahtev, saj se že več let niso vgrajevali ob avtoceste," je pojasnil predstavnik Darsa Marjan Koler. Jasnega načrta menjave protihrupnih ograj Dars za zdaj še nima.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Avatar olor
    olor 14:41 13.junij 2017.

    Ne ustrezajo standardom ??? Peljite se v Italiji po predorih, so že tako razjedeni, da so nevarni da se podrejo. Me prav zanimam kakšne standarde imajo potem oni. Nekdo bi rad zopet dobro zaslužil.

  • valerijakregar 13:43 13.junij 2017.

    dela in nabavo ograje naj prepustijo cmerarjem.njihova preferirana firma ima že enoletne izkušnje , dva zaposlena in veeeeelike žepe...............