Ker nujno potrebujemo zamrznjene evropske milijone, bomo uvedli sedemdnevne vinjete po ceni 15
evrov. To je včeraj napovedal minister za promet
Patrick Vlačič. Predvideni rok uvedbe je 1. julij, torej natanko leto po tem, ko
je prejšnja vlada vinjete uvedla.
Skladi KD vplačali 60 milijonov
|
Minus. Zaradi uvedbe tedenske vinjete bo imel Dars še dodaten 11-milijonski
primanjkljaj. Vlačič je zaradi slabe prodaje že februarja napovedal od 30 do 70 milijonov minusa.
Ničla? Neuradno so se s tovornjakarji dogovorili za od 30- do 40-odstotno zvišanje cestnine. V zameno bodo dobili vrnjene trošarine za dizelsko gorivo.
Primerjava. V Avstriji stane letna vinjeta 73,8 evra, desetdnevna pa 7,7 evra.
|
Prvega julija se bo letna vinjeta, ki zdaj stane 55 evrov, podražila na 95 evrov, polletne vinjete pa bodo ukinili. Do takrat pa so v prodaji. Če kdo avtoceste uporablja le med poletno sezono in letne vinjete ni kupil, naj še pred julijem razmisli o nakupu letne ali polletne vinjete. Za 35 evrov, kolikor stane polletna vinjeta, bo lahko kasneje dobil le dve sedemdnevni. Spomnimo, letna vinjeta velja 14 mesecev (od začetka decembra predhodnega leta do konca januarja naslednjega leta), polletna pa šest mesecev od dneva nakupa.
150 tisoč špekulantov?
Dars, ki je lani domačim kupcem prodal 900 tisoč polletnih vinjet, je letos prodal le 760 tisoč letnih. Menda na Darsu ocenjujejo, da so nekateri od te razlike 150 tisoč voznikov že ugotovili, kje poteka nadzor, in predvsem na ljubljanski obvoznici in krajših odsekih avtoceste špekulirajo, da jih ne bodo dobili.
Kamera tako ali drugače
Zato je uprava Darsa po naših informacijah že obravnavala dve možnosti za povečanje nadzora. Prva, ki bi lahko bila uvedena že 1. julija, je videonadzor. Kamera bi lahko bila na cestninski postaji ali na nadzornem avtomobilu. Pogoj za to možnost je, da so vinjete prilagojene za videonadzor, kar pa ni težava, saj bo treba razpis za tiskanje vnovič objaviti. Drugo vprašanje pa je, kako odkrivati potekle tedenske vinjete.
Druga možnost, elektronska vinjeta, pa ni uresničljiva pred začetkom naslednjega leta. V tem primeru bi na prodajnem mestu ob plačilu v sistem vnesli registrsko številko avtomobila, videonadzorni sistem pa bi bral registrske tablice in iskal neplačnike.
Nadzorniki s solzivcem
Dars je menda že podal predlog, da bi avtomobili cestninskih nadzornikov tako kot policijski dobili opozorilne luči in dvižne zaslone, s katerimi bi voznike lahko ustavljali med vožnjo. Prav tako predlagajo, da bi nadzorniki imeli pravico do uporabe prisilnih metod, kadar bi se vozniki brez vinjete upirali ali bili nasilni. Med drugim predlog vključuje, da bi bili opremljeni s solzivcem.