Slovenija
8837 ogledov

Ta banka je v treh letih potrojila število uporabnikov

slovenija 27.03.2012 denar, bankovci, Evro, finance, foto: Bostjan Tacol Boštjan Tacol
Število uporabnikov mobilne banke se je v treh letih potrojilo, pri spletni banki je rast le 17-odstotna.

Število uporabnikov mobilne banke se je v treh letih (2015 do 2018) več kot potrojilo, medtem ko se je število uporabnikov spletne banke povečalo za 17 odstotkov. V NKBM pravijo, da je 45 odstotkov vseh uporabnikov spletne banke tudi uporabnikov mobilne banke, pri NLB pa jih je še bistveno več, kar tri četrtine. NLB ima tako kar 181 tisoč uporabnikov mobilne banke.


Število plačil prek spletne banke je sicer desetkrat višje kot prek mobilne banke (105 milijonov plačil proti 10 milijonov), pri vrednosti opravljenih plačil pa je razlika več kot stokratna v korist spletne banke. A medtem ko vrednost plačil prek spletne banke pada in se je v treh letih zmanjšalo za tretjino, se je vrednost plačil prek spletne banke zvišalo za enajstkrat. v NKBM pravijo, da so se lani plačila prek mobilne banke povečala za kar 50 odstotkov.

Lani so uporabniki mobilne banke Klikin opravili skoraj pet milijonov plačil, od tega skoraj 60 tisoč in-plačil, to so plačila drugim uporabnikom Klikina brez izpolnjevanja podatkov o številki računa, preprosto tako, da jih izbereš v imeniku. 

Kdor ima oboje, več UPN plačil opravi na mobitelu

"Uporabniki, ki uporabljajo spletno in mobilno banko praviloma več UPN plačil opravijo prek mobilne banke, kar je posledica uporabe kjerkoli in kadarkoli, prav tako pa Klikin omogoča funkcionalnost Slikaj in plačaj, ki zelo poenostavi plačevanje položnic," pravijo v NLB.

Od skoraj petih milijonov plačil, ki so jih uporabniki lani izvedli prek spletne banke Klikin, jih je bilo skoraj pol izvedenih s funkcionalnostjo Slikaj in plačaj. Druga polovica so bila shranjena hitra plačila, in-plačila (hitra nakazila stikom iz imenika), interni prenosi in ročni vnosi UPN.

O tem, kako priljubljena je funkcija slikaj in plačal, smo poročali pred tedni.

V Unicredit banki pravijo, da je okoli 36 odstotkov plačil izvedenih v mobilni banki s QR kodo in s funkcijo Slikaj&Plačaj. Sicer pa njihovi uporabniki večino plačil še vedno izvedejo v spletni banki.

"Ves čas zgubljam telefon ..."

Imamo pa v uredništvu tudi nekaj ljudi, ki mobilne banke sploh nimajo, ker se jim je še ni ljubilo aktivirati oziroma "ves čas zgubljajo telefon". A strah, da bo kdo zlorabil mobilno banko, če boste izgubili telefon, je sicer zelo pogost, a slabo neutemeljen, razen če geslo za vstop v mobilno banko nosite na listku v ovitku telefona.

"Najpogostejši zadržki strank so povezani z varnostjo v smislu, kaj se zgodi s podatki v primeru kraje ali izgube telefona," pravijo v Unicredit banki in ob tem pojasnjujejo, da se podatki, vezani na račune in geslo, ne shranjujejo v aplikaciji ali mobilni napravi. "Aplikacija je do vnosa osebnega gesla PIN prazna, osebni podatki o računih, plačilih in ostalih produktih se naložijo s prijavo v aplikacijo," razlagajo. Pri NLB pravijo, da nimajo primerov zlorab ne spletne ne mobilne banke. 

Lani poleti je podjetje E-laborat objavilo izsledke raziskave mobilnega bančništva v Sloveniji. Ocenjevali so 14 mobilnih bank, po skupni razvrstitvi je največ točk prejela NLB, sledili sta Nova KBM in Sberbank.

Spletna in mobilna banka sicer praviloma še nimata povsem enakih fukncionalnosti.

"Prednost mobilne banke sta tudi funkcija slikaj in plačaj, s katero lahko le v minuti poravnamo položnice ter in-plačilo preko katerega z le nekaj kliki in izbiro prijatelja prek telefonskega imenika slednjemu povrnemo denar. Dodatna prednost mobilne banke Klikin je, da omogoča sklepanje Hitrega kredita 24/7 brez obiska banke, in sicer v višini do 30.000 evrov z ročnostjo do 10 let. Uporabniki lahko prek Klikina tudi začasno deaktivirajo in kasneje aktivirajo plačilne kartice, oziroma izvedejo stalno blokado plačilnih kartic, brez obiska poslovalnice oziroma klica na NLB Kontaktni center," pravijo v NLB. 

Izpostavljajo da nudijo podporo in možnost urejanja večine bančnih storitev 24 ur na dan vse dni v letu, prek klepeta oziroma video klica, dostop do klepeta oziroma video klica pa je možen tako prek spletne kot prek mobilne banke in tudi prek NLB Pay. "To je dobro vedeti, predvsem, če veliko potujete, ste na dopustu v tujini in potrebujete pomoč banke tudi ob najbolj čudnih urah in iz kateregakoli konca sveta," pravijo. 

V spletni banki nastavite limite mobilne banke

"Tudi spletna banka NLB Klik ima nekaj svojih prednosti pred mobilno banko Klikin. Med drugim denimo omogoča odpiranje depozitov in varčevalnih računov, oddajanje raznih naročil, na primer za spremembo limita ali naročilo plačilne kartice. Spletna banka NLB Klik omogoča tudi spreminjanje izbranih nastavitev Klikina, na primer spremembo limitov za plačevanje ali pa ponoven vklop plačil prek Klikina," pojasnjujejo.

"Mobilna banka v primerjavi s spletnim bančništvom omogoča večji nabor enostavnih in hitrih storitev, kot so hitra plačila položnic z uporabo funkcije 'Slikaj in plačaj', začasna blokada/deblokada kreditnih kartic, vstop z uporabo biometrije. Nekatere storitve, kot so e-računi, pa lahko uporabniki še vedno urejajo samo znotraj spletnega bančništva," pa pravijo v Unicredit banki.

Funkcionalnost v spletni in mobilni banki se razlikuje le v tem, da v mobilni banki Abamobi še ni omogočenih naročil novih storitev (npr. sklenitev depozita, odprtje varčevalnega računa, prijava e-računa ..." pravijo v Abanki.

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 11
  • kapibara 11:57 29.april 2019.

    Pred leti, se je NLB Hvalila, da ima 2.100.000,00 odprtih TRR. Sedaj pa to pomnožite z najmanj osnovnim stroškom mesečnega vodenja računa, pa dobite, koliko MILIJONOV dobi banka mesečno, za NIČ dela..

  • blayo 10:11 29.april 2019.

    Včasih zato da sem šel na banko (v fizično poslovalnico) nisem rabil nič, danes za obis spletne banke potrebujem svoj računalnik ki ga napaja elektrika, ki j plačujem jaz, potem pa vstop v to spletno banko še ektra plačujem. WTF? ...prikaži več Sprašujem se zakaj ne zaračunaj še vstopa v fizične poslovalnice, saj imajo z njimi neprimerno višje stroške...

  • blayo 10:08 29.april 2019.

    Dajmo si natočit čistega vina... železnicam se je tudi precej povečalo število potnikov na diesel in električnih vlakih, ko so ukinili parne lokomotive. Skratka bančne storitve bi se morale poceniti vsaj za 10x glede na to da so uvedli brezpapirno ...prikaži večo poslovanje, spletno banko ter ukinjajo fizične poslovalnice. Je pa ravno obratno... storitve so se do 10x podražile. Naj mi nekdo razloži, zakaj moram za spletno banko plačevati ekstra?