Slovenija
1747 ogledov

Uber Slovenija: Vstop v Slovenijo načrtujejo z dvema storitvama

Uber Anže Petkovšek
Uber zdaj tudi uradno napoveduje, da si želijo vstopiti na trg, ko bo zakonodaja ustrezno urejena. Na ministrstvo pravijo, da bo pripravljena za javno razpravo že naslednji mesec.

Na novinarski konferenci v Ljubljani je podjetje Uber tudi uradno potrdilo, da želijo v Slovenijo vstopiti s storitvijo UberX. Prevoze pa bodo tako lahko izvajali le licencirani prevozniki. A za prevoze ne bodo potrebovali licence za taksi, ampak licenco za prevoz potnikov in prav zato Uber potrebuje spremembo zakonodaje.

Kdaj torej prihajajo? "Ko bo sprejeta zakonodaja, je to lahko stvar dveh tednov." Na ministrstvu za infrastrukturo so za Žurnal24 napovedali, da bodo zakonodajne spremembe za javno razpravo pripravljene že naslednji mesec.

Za Uber bodo lahko vozila le podjetja in samostojni podjetniki. V to so se sicer že zapičili tudi sindikati, ki so zaradi tega že napovedali nasprotovanje Uberju. Kaj pravijo pri tehnološkem velikanu? "Vedno bomo tudi odprti za dialog z vsemi - tudi s slovenskimi sindikati."

Posebno sodelovanje Uber Ljubljana tudi z "zeleno prestolnico"

Uber bo poleg UberX v Sloveniji predstavil tudi storitev Uber Ljubljana, kjer bodo zagotavljali le prevoze le z električnimi vozili. Kot so nam povedali na LPP in MOL pričakujejo, da bodo vozila enotne grafične podobe EURBAN, pri čemer model ni določen, ampak morajo biti električna in dovolj udobna, kar pomeni, da morajo imeti najmanj 4 potniška mesta ter 1 za voznika.

Uber bo v tem odnosu z občino ponudil platformo, za katero bodo ob pomanjkanju strank poleg ostalih električnih vozil vozili tudi občinski e-golfi. Cena pa pri tem ne bo pavšalna, kot bo to veljalo za LPP-jev prevoz na klic, ampak jo bo postavil Uber.

Uber: Stavimo na transparentnost!

Regionalni direktor Uberja za Srednjo in Vzhodno Evropo Rob Kazzam je sicer poudaril, da oni ne zaposlujejo voznikov, ampak so le tehnološka platforma. Kot pravijo sami, stavijo na "transparentnost". Uporabniki vedo, kdo jih bo peljal, koliko bo prevoz stal, vsa plačila pa brezgotovinske narave in "zato pomagajo državi pobrati tudi več davkov".

Davor Tremac, direktor Uberja za jugovzhodno Evropo, je izpostavil, da Uber na Hrvaškem pomembno vpliva tudi na zmanjšanje brezposelnosti: "Na Hrvaškem ljudje lahko v dveh tednih odprejo podjetje, opravijo izobraževanje in postanejo partnerji Uberja." A Tremac pri tem navaja, da svojih partnerjev ne silijo, koliko in kdaj naj delajo. Kar 90 odstotkov njihovih partnerjev pa bi bilo pripravljeno priporočiti podjetje tudi svojim prijateljem.

Kaj bi morali vedeti pred uporabo Uberja?

Aplikacija Uber, ki je deloma že prevedena v slovenščino, je brezplačno dosegljiva vsem, ob registraciji pa boste morali navesti tudi številko svoje kreditne kartice, s katero boste nato plačevali za vožnjo. Uber v drobnem tisku izrecno navaja, da lahko prevoze uporabljajo le starejši od 18 let.

Z registracijo računa pa Uberju tudi dovoljujete, da vam kadarkoli pošlje tekstovno sporočilo. To lahko prekličete z sporočilom STOP na številko 89203, a pri tem Uber navaja, da to lahko vpliva na vašo uporabo njihovih storitev.

V primeru povzročene škode oziroma potrebe po čiščenju vam Uber stroške v imenu vašega voznika v "zmerni višini" odtegne iz vaše registrirane kreditne kartice.

barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • allstarr111 22:02 19.oktober 2016.

    zakuga bi šou peš, se rajš peljem, ampak dostkrat ko rabm it po opravkih se mi ne da jebat z redarji in parkplaci pa rejš vzamem taxi.

  • OneCent 20:07 19.oktober 2016.

    Peš pejt!

  • primoz.g 16:36 19.oktober 2016.

    Podobno zadevo bo naredu Zoki, le da ne bo tako na hitro rentabilizirana, in do uporabnika prijazna, pa čakalo se bo malo dlje. Je pa resnica da je vsak LJ taxi predrag v osnovi, že nekaj časa trobim 5 eur ...prikaži več je max cena ki jo lahko plača uporabnik, brez da bi trpel njegov žep, pa tudi za manj bi lahko vozili, samo mora prit ali nastat nek konglomerat kot je uber in ki ima keša dovolj da investira na daljše razdoblje ter tako zniža ceno, navadni taksisiti so obremenjeni (to je kriva država) in zato ne morejo vozit po normalnih cenah, recimo iz BS3 na VIČ (merkur) 15 eurčkov, pa sej ne pokur goriva za niti euro.