Tovornjaki in avtobusi oziroma vozila, težja od 3,5 tone, cestnine na avstrijskih avtocestah plačujejo na podlagi elektronskega sistema Go-Box, tako imenovanega mikrovalovnega sistema, ki vključuje namestitev posebne naprave na vetrobransko steklo vozila.
Tisti, ki želijo sistem ogoljufati, po navadi prelepijo napravo na vozilu z aluminijasto folijo ali pa jo med posameznimi cestninskimi postajami odstranijo, tako da ne zaznava prevoženih kilometrov.
Spet drugi, med katerimi je bil tudi slovenski voznik tovornjaka, pa na vetrobransko steklo namestijo zgolj imitacijo prave naprave Go-Box. Kot so sporočili z avstrijske policije, so na voznika postali pozorni pri primerjavi videoposnetkov z obdelavo podatkov o plačilih. Prevoznik mora zdaj poplačati celoten dolg.
Sistem, ki ga je težko ogoljufati
Na avstrijskih avtocestah so leta 2002 prešli na tako imenovani mikrovalovni sistem cestninjenja, ki ga večina avtoprevoznikov zagovarja kot najbolj pravičnega. Pri tem Emil Milan Pintar, generalni tajnik Avtoprevozniške zbornice, poudarja, da je kakovost vsakega sistema odvisna od stopnje korektne kontrole.
"Če mu bodo kršitev dokazali, potem mu grozi kazen tudi pri nas, v najhujšem primeru lahko ostane tudi brez licence," pravi Andrej Klobasa.
Po Pintarjevi oceni je vsaj tretjina avtoprevoznikov takšna, da želi na ta ali oni način mimo plačila cestnine; ko nastopi gospodarska kriza, se število takšnih po njegovem mnenju še viša.
Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici za slovenskega avtoprevoznika, ki je utajil tako visoko vsoto cestnine, šaljivo meni, da bi mu bilo treba podeliti Nobelovo nagrado.
Ob tem pa izpostavi, da je skoraj nemogoče utajiti tako visoki znesek; pove, da je za enkratno kršitev na avstrijskih avtocestah potrebno odšteti 100 evrov. Očitno so torej slovenskemu avtoprevozniku sledili dlje časa, da je znesek narasel na kar 20.000 evrov.