Ocene. Ministrstvo za šolstvo in šport (MŠŠ) septembra načrtuje odpravo opisnih ocen NMS (ne dosega minimalnih standardov) v poklicnih in strokovnih šolah ter gimnazijah. Tako bi jih nadomestile enke, potrjujejo na MŠŠ.
To bodo storili s spremembo pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja v srednjih šolah. “S spremembo želimo spodbuditi sprotnejše učenje dijakov, kompetenco učenja, samostojnost, samoregulacijo in odgovornost za pridobivanje kakovostnega znanja,” pravi Katja Pegam, tiskovna predstavnica MŠŠ.
Pojasnilo. NMS nadomešča oceno ena. Šolski predmeti so razdeljeni v sklope, ki so posamično ocenjeni. Če niso ocenjeni pozitivno (od ocene dve do ocene pet), so ocenjeni z NMS, in dijaki morajo znanje iz tega sklopa pozneje znova dokazovati. Dijaki so ob uvedbi ocen NMS dobili tudi možnost, da prestopijo v višji letnik, tudi če pri nekaterih sklopih nimajo pozitivne ocene.
“Negativna posledica uvedbe teh ocen je napredovanje v višji letnik kljub več kot eni oceni NMS,” pojasnjuje.
O spremembah trenutno poteka razprava s predstavniki Zveze srednjih šol in dijaških domov Slovenije.
Za kakovostno znanje
“Ta sprememba je dobrodošla. Sistem NMS, ki so ga povzeli po nekem ameriškem sistemu, se je v naših sistemih ocenjevanja implementiral neuspešno,” meni Marko Rovan, ravnatelj Srednje ekonomske šole Ljubljana. “NMS je dajal občutek, da ne gre za neznanje, temveč le neko prehodno obdobje, dokler dijak ne bo pridobil tega znanja,” ocenjuje Rovan in dodaja, da so morali učitelji dajati dijakom vedno nove priložnosti, da so ti popravili oceno NMS. Z odpravo te se strinja tudi ravnateljica Srednje šole Metlika Branka Klarič, saj po njeni oceni celo dijaki menijo, da je z ocenami NMS več ponavljanja.
Marko Rovan, ravnatelj Srednje ekonomske šole LjubljanaSprememba je dobrodošla. Tista “stigmatizacija”, ki si je deležen ob cveku, ima v naših razmerah večji učinek, je bolj spodbudna.
“Menim, da bi bilo treba dijakom omogočiti, da ocene NMS, ki izvirajo iz ene teme ali dela sklopa, popravijo pred koncem ocenjevalnega obdobja,” ugotavlja Eva Kardelj Cvetko, ravnateljica Ekonomske šole Ljubljana na Prešernovi cesti. Po njenih besedah je negativno to, da nekateri dijaki in starši NMS razumejo kot “bo že”, na koncu pa se nabere toliko popravnih in dopolnilnih izpitov, da jih je nemogoče opraviti.
Z vnovično uvedbo ocenjevanja od ena do pet se ne strinja, “bi pa bilo treba NMS pravilno razumeti”.
Branka Kampl Regvat, ravnateljica Ekonomske srednje šole PtujZ uvedbo enk se ne strinjam; naj ostane NMS, ocena je namreč pozitivno naravnana.
“Če bi se uvedla ocena ena, pa naj velja za popolno celoletno neznanje, za delno neznanje naj se ohrani NMS. V posebnih primerih naj se dovoli tudi napredovanje v višji letnik z eno ali dvema negativnima ocenama,” svetuje.