Večji onesnaževalci se bodo podražili za osem ali devet odstotkov. Zelo učinkovitim vozilom, denimo Renaultovemu meganu, se bo cena znižala. Modernejši avtomobili bodo celo cenejši. France Križanič, minister za finance |
|
Stari avtomobili po starem
Veliki in potratni avtomobili bodo občutno dražji, kot so trenutno. Mimogrede, novosti bodo veljale le za trg novih vozil, medtem ko pri rabljenih davek ukinjajo. Minister za finance Franc Križanič potrjuje, da na tem trgu sprememb ne bo, pač pa bi ob nižanju trošarin utegnili del teh nameniti kot CO2-takso na pogonska goriva.
Kako smo računali? |
Cene. Pri preračunavanju smo upoštevali cene pri uvoznikih na 24. 6. 2009.
|
Na Žurnalu24 smo na podlagi cen avtomobilov, ki trenutno veljajo na trgu, preverili, kako bo s spremembami v praksi. Preračuni pokažejo, da bodo spremembe očitne tudi pri posameznem modelu, ne zgolj znotraj avtomobilskih razredov. Novosti, menijo avtomobilski strokovnjaki, bodo botrovale precejšni zmedi pri kupcih, saj bo brez izračuna le redkokdo vedel, ali bo avtomobil cenejši pred ali po spremembi. Največje razlike pričakujejo v višjem srednjem, višjem in razredu terenskih vozil. Križanič trdi, da bodo terenska vozila dražja od osem do devet odstotkov. A naši izračuni kažejo, da bo skok cen še večji, kar od 10 do 15 odstotkov.
Trgovci: Zakon ni ekološki
“Spremembe DMV se pripravljajo že nekaj časa, zato niso presenečenje. Presenetljiva pa je odločitev vlade, da obdavči tudi vozila z izpustom pod 110 grami, saj to pomeni korak nazaj. Ali bodo avtomobili na koncu cenejši ali dražji, še ne vemo, saj še opravljamo preračunavanja. O korigiranju cen pa je za zdaj še preuranjeno govoriti. Če bo obveljala ministrova, da bodo 'megani’ po novem cenejši, pa lahko pričakujemo tudi nekolikšen dvig prodaje,” je povedal Bojan Ježek , odgovoren za prodajo vozil renault pri Pleško cars z Brezovice pri Ljubljani.
TRIJE RAZREDI ZA AVTOMOBILE IN MOTORJI
Nove stopnje, glede na izpuste ogljikovega dioksida v gramih na kilometer, bodo
za avtomobile dokončno začele veljati leta 2011. Uveljavitev bo, tako minister Križanič, postopna
zato,
“da se lahko v treh letih prilagodijo tudi ponudniki. Pričakujem, da bodo leta 2011 ponujali že
nove tipe avtomobilov.”
Do 150 g/km. Ta razred ne bo obdavčen ali pa bo obdavčen zelo malo, pravi
Križanič. Po teoriji naj bi se zato pocenili.
Od 150 do 250 g/km. Ker v tem razredu Slovenci pokupimo največ avtomobilov, bo
postopno progresivno obdavčen. Letos zgolj minimalno.
Nad 250 g/km. Velika vozila se bodo z 28-odstotno davčno stopnjo za bencinarje in
31-odstotno za dizelske motorje podražila.
Motorji. Ker ni podatkov o izpustih, bodo, dokler ti podatki ne bodo pridobljeni,
obdavčeni glede na moč motorja.