Slovenija
40 ogledov

Vodstvo RTV napovedalo: Konec reklamiranja čokolad in bombonov otrokom!

O tem, ali bo zakon o RTV padel ali se obdržal, utegne odločati le deset odstotk Žurnal24 main
Z mesecem zamude so tudi na TV Slovenija sprejeli načrt, kako bodo omejili oglaševanje. Gre za enega izmed korakov pri zmanjševanju debelosti pri otrocih.

Mesec dni prepozno so tudi na nacionalni televiziji (TV Slovenija) v skladu z zakonom pripravili načrt, kako bodo omejili oglaševanje nezdravih živil v času, ko so pred televizijskimi sprejemniki najmlajši. Za razliko od Pro Plus, ki med drugim oddaja POP TV in Kanal A , ter Antenne TV SL, kjer ustvarjajo Planet TV , se je vodstvo - vsaj na papirju - odločilo za bolj ostro različico omejevanja oglaševanja.

Med, pred in po vsebinah, ki so namenjene otrokom do 15. leta, v skladu s pravili TV Slovenija sprejetimi minuli teden, naj ne bi bilo živil, ki vsebujejo hranila in snovi s hranilnim ali fiziološkim učinkom, kot so zlasti maščobe, trans maščobne kisline, sol ali natrij in sladkorji. Vsaj na vodstvo TV Slovenija, pod dokumentom je podpisan v. d. direktorja Marko Filli , tako obljublja, da se bodo za voljo javnega dobrega odpovedali vsem sredstvom oglaševalcem, ki prodajajo čokolade, bonbone, deserte, piškote, sladke pekovske izdelke, energijske pijače ...

Obe največji komercialni medijski hiši sta si samoregulacijska pravila zadali bolj ohlapno. Na Planet TV se bodo "prizadevali" na omejitev predvajanja, podobno velja tudi Pro plus, kjer pa dopuščajo tudi izjeme ob pisnem ali zvočnem opozorilu gledalcev.

Ob predstavitvi ukrepa, ki naj bi pomagal k nadaljevanju pozitivnega trenda zmanjšanja naraščanja debelosti pri otrocih in mladostnikih, so se strokovnjaki zavzeli za popolno ukinitev oglaševanja nezdravih izdelkov otrokom. Mojca Gabrijelčič Blenkuš z Nacionalnega inštituta za javno zdravje je tako izpostavila, da oglaševanje visoko mastne, sladke in slane hrane sicer tudi bolj vpliva na otroke, ki že imajo višje vrednosti indeksa telesne mase.

Ukrepe, ki so zaenkrat stavijo na proaktivnost televizijskih hiš, bodo strokovnjaki spremljali in na podlagi tega predlagali nadaljnje ukrepe. Igor Pravst Inštituta za nutricionistiko, kjer so pred začetkom izvajanja ukrepom opravili obsežno raziskavo s tega področja, je namreč izpostavil možnost, da se bodo tako kot v tujini tudi pri nas oglasi z nezdravimi živili le preselili v drug oglaševalski termin.

barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 7
  • valerijakregar 20:09 27.februar 2017.

    in prenehamo plačevati obvezni harač za to tv greznico.

  • AnzeSmolej 19:07 27.februar 2017.

    največ za svoje zdravje (telesno in še posebej duševno) boste naredili, če vržete TV skozi okno!

  • praufo 14:22 27.februar 2017.

    namesto sladkarij bodo pa oglaševal kaj drugega ... pa jes tisto "drugo" kaj bolj zdravo ali se bo čez nekaj let ugotovilo, da kao ni zdravo ??? ... sam blef in manipulacija, ampak reklame bodo ostale, pa naj bo zdravo ali pa ne