Slovenija
7438 ogledov

Vsiljivo zbiranje dobrodelnega denarja: "En evro ali dva se vam ne bo poznalo"

Denar Profimedias
"Naj ostanejo donacije nekaj, za kar se odločimo sami... brez represije," poziva humanitarka.

"Naš namen ni, da z nagovorom stranke postavljamo v neprijeten položaj, zato smo se po prebiranju vaših izkušenj odločili, da bomo preoblikovali način nagovora strank. Želimo si, da si ljudje akcijo zapomnijo po njenem namenu in spodbujanju solidarnosti in dobrodelnosti v prazničnih mesecih.” Tako so iz podjetja drogeriemarkt Slovenija (dm) odzvali na kritike glede preveč vsiljivega nagovarjanja strank v poslovalnicah, kjer je v sodelovanju z Radiem 1 potekalo humanitarno zbiranje denarja za socialano ogrožene družine. 

"En evro ali dva se vam ne bo poznalo"

Na neprijeten položaj v katerem so se znašli mnogi kupci, je konec preteklega tedna opozorila Ninna Kozorog, predsednica dobrodelnega društva Humanitarček, ki je med rugim izpeljalo tudi projekt zbiranja pomoči za starejše #LepaVida. 

"Prodajalka (po navodilih) prav vsakega posebej vpraša, ali bo kaj doniral ... “najmanjše je 50 centov. Evro ali dva se vam ne pozna. Vam kar na račun dodam”...pove vsakemu... tako hitro in glasno, da ne uspeš niti kontrirat...Pred menoj 2 gospe...Prva suvereno donira 5 evrov. Opravičuje se, da več ne (z)more. Ne ve, ali je to dovolj ali ne," opisuje Kozorogova.

"Gospa šteje bakrenčke, živo rdeča v obraz"

"Za njo starejša gospa išče po denarnici... “1 evro se vam ne bo poznalo” se prodajalka ne da. Gospa na koncu šteje bakrenčke... živo rdeča v obraz... s seboj je imela natanko 10 evrov in nekaj bonusov na kartici - preračunano za prašek, detergent in mačjo hrano. Ko vidim zadrego - vskočim. “Bom jaz dala za obe, 5 evrov,“ upam, da malo rešim gospo. “To pa ne gre - sem že dala gospe na račun. Zdaj pa moram stornirat cel račun, vam pa se nisem izdala računa” se zakomplicira. Gospa vedno bolj leze vase... po nekem čudežu najdem v žepu kovanec za 2 evra, da lahko doplačam dobrodelnost...za menoj starejši par vrne čokoladico... “bova naslednjič, da zdaj ne delava vrste in jim dava to, kar zbirajo. Da nama ostane se za avtobus” gospod komentira...," opisuje humanitarka. 

"Vsak se naj odloči sam, koliko bo daroval. V nabito polni trgovini to ni mogoče"

"Podpiram akcijo zbiranja sredstev za socialno ogrožene družine, a ne podpiram tega načina, ki ne zagotavlja, da se vsak posameznik sam odloči, kaj, kdaj in koliko bo doniral. V nabito polni trgovini to ni mogoče - saj moraš jasno in glasno povedati, koliko boš daroval... res se vsak odloči sam... a kako se bos odločil samostojno, če si stiščan med prodajalkin pritisk in tujca za teboj, ki te ocenjujoče gleda...," pravi humanitarka, ki je bila priča zbiranja sredstev v eni od poslovalnic dm. "Kam so sli časi, ko smo lahko kovančke spustili v zato pripravljene škatle... brez, da bi nam nekdo razlagal, koliko bo nam en evro pomenil. Ta ista akcija ima možnost sms donacij...zakaj ne bi pozivali k temu...? Naj ostanejo donacije nekaj, za kar se odločimo sami... brez represije. Nekomu 1 evro pomeni veliko, sploh v teh praznikih... ti naši starostniki morajo s tem enim evrom čarati... dobesedno."

Dm: Preoblikovali bomo način nagovora strank

V Dm so se Kozorogovi zahvalili za deljenje izkušnje in poudarili, da je dobrodelni maraton v katerem sodelujejo že peto leto zapored, po zaslugi poslušalcev, ki donirajo prek SMS sporočil in kupcev dm prodajaln ena največjih dobrodelnih akcij v Sloveniji. "Donacija je prostovoljna. Naše prodajalke k donaciji povabijo, odločitev vsakega posameznika sprejmemo in spoštujemo," dodajajo v dm, ker pa ne želijo, da bi stranke spravljali v neprijeten položaj, bodo preoblikovali način nagovora strank. "Želimo si, da si ljudje akcijo zapomnijo po njenem namenu in spodbujanju solidarnosti in dobrodelnosti v prazničnih mesecih,” še sporočajo z dm. 

 

Komentarjev 10
  • nando 10:58 10.december 2019.

    Bi pa ti sel delat v trgovino ce si tako sposoben da tam ne bi bilo čefurk .misliš da si ti bolj vreden ?imaš mogoče modro kri ?ne ponižuj drugih ker boš ponižan sam bodi vesel da si ziv in ...prikaži večin zdrav vse dobro vsem

  • antitrust 15:56 09.december 2019.

    DM, Muller, Hofer, Eurospin, Lidl, Tedi, Kik zaposlene same čefurke.

  • sonyrio 15:10 09.december 2019.

    To je pa res višek. Sram naj jih bo. Povsod je dovolj nazorno in dovolj vidno, da lahko kaj daruješ če želiš, nobene potrebe ni po prigovarjanju prodajalk, in to še celo na blagajni. Buuu DM.