Slovenija
857 ogledov

Z bulo v dojki ostala pred vrati

zdravstveni dom Ljubljana Saša Despot
Zdravnica. Ignorirala stisko pacientke.

"Med običajnim pregledovanjem prsi sem zatipala zatrdlino in se seveda ustrašila," zgodbo začenja bralka, ki želi ostati neimenovana.

"Takoj zjutraj sem klicala v zdravstveni dom Bežigrad, kjer sem pacientka že 30 let. Domnevno medicinska sestra mi je prijazno povedala, da je moja osebna zdravnica odsotna in da bo odsotna še cel teden. Ko sem ji razložila, zakaj gre, mi je svetovala, naj zaradi takšne stvari le pridem h katerikoli zdravnici po napotnico za pregled prsi!

Zbornica: Pacientka naj se pritoži
Ukrep. "Pacientki predlagamo, naj najprej uporabi pritožbene poti znotraj ZD Bežigrad. Če pa pri tem ne bo uspešna, lahko poda pritožbo tudi na Zdravniško zbornico Slovenije (ZZS)," je glede tega, kako naj ukrepa bolnica, odgovoril tiskovni predstavnik ZZS. "Odgovore glede tega, kaj se je dogajalo v ordinaciji, lahko zahtevamo, če dobimo pritožbo," so povedali v ZD Bežigrad.
In sem šla, kot mi je bilo naročeno – v popoldansko izmeno. Medicinska sestra pri okencu me je vprašala, kakšno napotnico potrebujem, odgovorila sem, da jo potrebujem nujno in sem prišla, čeprav je moja izbrana zdravnica odsotna. Prosila sem jo, če bi lahko to povedala zdravnici, ki me bo sprejela. Sumničavo me je pogledala, vzela mojo zdravstveno kartico in brez besed zaprla okence. Čakalnica je bila namreč v tistem trenutku polna ljudi in klopi od okenca oddaljene manj kot meter. Nerodno mi je bilo o tem govoriti na glas."

"Po dobri uri čakanja so me poklicali v ordinacijo. Dr. Alenka Žagar Slana, ki me je sprejela, me je najprej prijazno pozdravila, povabila v ordinacijo, potem pa nadaljevala skrajno neprijazno: 'Kakšno napotnico potrebujete in zakaj niste želeli povedati sestri, če vas je vprašala?' Jaz bolj potiho: 'Prosila bi napotnico za pregled prsi in bilo mi je zoprno to povedati pred vsemi v čakalnici.' Dr. Alenka Žagar Slana na ves glas: 'Napotnico za pregled dojk bi radi?! Drugič odgovorite, če vas vpraša! (in malce posmehljivo) Seveda, bilo vam je zoprno. In zakaj ne greste k svoji zdravnici? Kar ven iz moje ordinacije' (in že je namignila sestri, naj pokliče naslednjega pacienta)."


"Stala sem tam med vrati njene ordinacije s solzami v očeh: 'Moje zdravnice ne bo še cel teden ...' Zdravnica zadirčno: 'Ja, boste pa prišli čez en teden, saj to ni nujno!' Jaz, že na robu joka: 'Ali ni pri takšnih stvareh nujno oziroma pomembno, če je karkoli narobe, da se to odkrije čimprej? Včeraj sem zatipala bulo ...' Ni mi pustila končati in je nadaljevala malce posmehljivo: 'Ste zatipali bulo?! In vas je zelo strah? Jaz: 'Ja!', že objokana, a še vedno v upanju, da dobim napotnico. Zdravnica zadirčno: 'Ker vas je strah, je to nujno le za vas, z medicinskega vidika to ni nujna stvar!'  Medicinska sestra mi je pred nos molila zdravstveno kartico, zdravnica pa se je umaknila v svojo ordinacijo z novim pacientom ... Ni mi preostalo drugega kot, da se odstranim in se zjočem zunaj na hodniku ...

Pa še to: Zdravnici sem povedala, da so mi zjutraj rekli, naj le pridem, nazaj mi je zabrusila: 'Lahko, da so rekli, še vedno pa sem jaz tista, ki podpišem napotnico!''"

"Ne bom komentirala!"
Zdravnico, ki dela v šolskem dispanzerju, smo poklicali v ordinacijo, vendar o dogodku z nami ni hotela govoriti. "Če pacient oceni, da gre za urgentno stanje, ga vedno sprejmemo," pa je zagotovila Šarlota Starc, namestnica predstojnice Zdravstvenega doma (ZD) Bežigrad. "Pacientka je bila sprejeta, vendar tega, kaj se je dogajalo v ordinaciji, ne morem komentirati, ker je to stvar med zdravnikom in pacientom," je povedala Starčeva in dodala, da bi sama tako pacientko pregledala, vzela anamnezo in jo po potrebi poslala k specialistu.

Najmanj opravičilo
Z izkušnjo bralke smo seznanili Zlato Remškar, zastopnico pacientovih pravic. "Nadomestna zdravnica bi si seveda morala vzeti čas in ji pojasniti, zakaj ji napotnice noče izdati," je dejala.

Predlagala je, naj se bolnica obrne na vodstvo ustanove, da ji bo z vpleteno zdravnico pomagalo razjasniti dogodek: "Če je bilo neprimerno le vedenje zdravnice, lahko pričakuje opravičilo za neprijaznost, če pa je šlo za zdravstveno oškodovanje, bodo potrebni hišni strokovni ukrepi za izboljšanje obravnave bolnikov."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.