Slovenija
180 ogledov

Z mobilnimi aplikacijami služijo tudi Slovenci

Slovenija 260.11.2013 mobitel, mobilna telefonija, mobilno omrezje, google, ilus Saša Despot
Slovenski trg je majhen, z ustvarjanjem aplikacij je mogoče uspeti na mednarodnem trgu.

Podjetja z mobilnimi aplikacijami bodo po ocenah podjetja Gartner, ki raziskuje informacijsko tehnologijo, letos zaslužila 26 milijard dolarjev, kar je za osem milijard več kot lani. Med njimi so tudi številna slovenska podjetja.

"Razvijanje lastnih aplikacij je gotovo nekaj, s čimer lahko ustvariš lasten posel, ni pa lahko, kot marsikdo razume iz posameznih uspešnic, za katere se zdi, da so nastale tako rekoč čez noč," pravi Žiga Hajduković iz Dawn of Play, kjer so razvili igro Dream of Pixels, ki ima že 125 tisoč uporabnikov, od tega jih ima 25 tisoč celotno, plačljivo različico. Hajduković pojasnjuje, da za veliko večino uspešnih aplikacij stoji po nekaj let trdega dela: "Če ne drugače, so po navadi zadaj ekipe izkušenih posameznikov, ki so v tem ali podobnem poslu že več let ali celo desetletij."

Zaslužek se bo še večal

V podjetju Gartner ugotavljajo, da je že zdaj 91 odstotkov aplikacij brezplačnih, čez štiri leta pa naj bi se njihovo število še povečalo, a to ne pomeni, da bo zaslužek manjši. Pravijo, da bodo ljudje znotraj aplikacij porabili kar trikrat več denarja kot ga zdaj.

Matic Bitenc iz Toshla, aplikacije za zapisovanje osebnih financ z 1,3 milijona uporabniki, pravi, da so osnovne različice res pogosto brezplačne, saj tako lahko odstranijo ovire pri spoznavanju in prvi uporabi: "Seveda pa se pri ogromni masi uporabnikov po vsem svetu najde tudi ogromno takih, ki so pripravljeni plačati za naprednejše storitve." Bitenc pa zagotavlja, da je z aplikacijami vseeno mogoče ustvariti lasten posel: "Naša ekipa živi od tega. Velikokrat pa so mobilne aplikacije, kot tudi v našem primeru, le eden od načinov dostopanja do širše zasnovane storitve."

Slovenija je lahko ovira

Lažje je poslovati s podjetjem s sedežem v tujini, še posebej pri odnosih s trgovinami z mobilnimi aplikacijami in investitorji, pravi Bitenc ter dodaja, da je "Slovenija lahko ovira, vendar pogosto ne po lastni krivdi; dvomilijonski trg je pač zanemarljiv." Slovenija je do neke mere administrativna ovira tudi na nekaterih distribucijskih kanalih (Android Google Play, do nedavnega tudi Microsoft Windows Phone in Windows 8 Store), pravi Hajduković, a dodaja, da se tudi to izboljšuje.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.