Slovenija
64 ogledov

Za 3 tisočake previsok račun

Fotografija je simbolična. (Foto: Jerca Božič Kranjc) Žurnal24 main
Zastopniki pacientovih pravic pripravljajo letno poročilo. Novogoriški obravnaval primer, ko je pacient dobil 5 tisočakov visok račun zobozdravnika. Zdravnik je moral vrniti tri tisočake.

Slovenci se lahko s pritožbami glede zdravstvene oskrbe obrnemo na 12 zastopnikov in zastopnic pacientovih pravic. Zastopnik z najdaljšim stažem je upokojeni pravnik Marjan Petrič, ki ima zastopniško pisarno v Novi Gorici.

Zobozdravnik moral vrniti 3.000 evrov
"V letu dni sem obravnaval 490 primerov, od tega smo jih 70 odstotkov uspeli rešiti na prvi stopnji,“ pravi Petrič.

Velika težava pri zobozdravstvu je neizdelava predračuna. Ko zobozdravnik opravi svoje delo, pa je težko "vrniti popravljen zob“ oziroma ne plačati izstavljenega računa, pravi Petrič.
 

Največ pritožb je v zobozdravstvu, pri čemer Petrič izpostavi primer, ko je zobozdravnik pacientu izstavil račun za 5.000 evrov. Po posredovanju zastopnika je zobozdravnik napako priznal iz pacientu vrnil oziroma račun zmanjšal za 3.000 evrov.

S kapjo čakala, zdravnik se je pogovarjal po telefonu
Če zastopnikom z mediacijo zadeve ne uspe rešiti na prvi stopnji, gre primer na drugo stopnjo, torej na komisijo zdravniške zbornice. V primeru hujših kršitev pa jih napotijo k odvetniku.

Za hujše primere se gotovo šteje tudi kršitev pravice do takojšnje pomoči. "S kapjo je na oskrbo čakala več kot dve uri, zdravnik pa se je medtem pogovarjal po telefonu,“ pravi Petrič in doda, da je v tem primeru pripeljalo do odškodninske tožbe, ki pa še ni rešena.

Sestanek z ministrom
Zastopniki pacientovih pravic so sicer včeraj pripravili javno razpravo o svoji vlogi, ki sta se je udeležila tudi minister Borut Miklavčič in direktor direktorata zdravstvenega ministrstva Janez Remškar.

Med drugim so zastopniki ministra opozorili na pomanjkljivost zakona o pacientovih pravicah, zlasti v tistem delu, ko govori o pravici do drugega mnenja, pri čemer ministrstvo govori eno, zavarovalnice drugo.

"Če pacient ni zadovoljen z zdravljenjem, ima po zakonu pravico do drugega mnenja. V vsakem primeru! Zdravnik na primarni ravni mu je dolžan omogočiti, da pridobi drugo mnenje pri drugem specialistu. Če kadrovsko niso sposobni znotraj enega zavoda, ga morajo poslati drugam,“ pri tem spomni Petrič.

Pri tem imajo seveda zavarovalnice velik zadržek, saj se jim uveljavljanje pravice do drugega mnenja ne zdi vedno upravičeno. Zastopnik pacientovih pravic Marjan Petrič je pri tem napovedal, da bodo vsi slovenski zastopniki najkasneje do marca pripravili predlog spremembe zakona.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.