Slovenija
1 ogledov

Začetek sanacije že aprila

Žurnal24 main
Potem ko je družba DDC trdila, da ni kriva za drseča cestišča v predorih ter da ne bo plačala sanacije, so čez nekaj ur vseeno DDC, Dars in SCT podpisali dogovor.

SCT bo še v tem mesecu začel s sanacijo v vseh sedmih predorih, to je štirih trojanskih in treh primorskih. Dela bodo potekala le ponoči in bodo končana v dveh do treh tednih. Med delom odseki avtoceste tudi ponoči ne bodo zaprti, saj se bo hrapavljanje izvajalo hkrati le v eni cevi, po drugi pa bo promet tekel dvosmerno. Kdaj natančno se bo sanacija začela in predvsem kdo jo bo plačal, pa so bili na DDC in Darsu po maratonskem sestanku, na katerem je bil tudi SCT, skrivnostni. Povedali so le, da bodo vse podrobnosti pojasnili v sredo.

 

Kdo bo koga?

V sredo bo znano, kdo od trojke Dars, DDC in SCT bo plačal sanacijo drsečih predorov in koliko.

- 2004 V veljavo stopijo novi standardi za hrapavost vozišč v tunelih.
- April in maj 2005 SCT betonira vozišča v skladu s pogodbo, to je po starih standardih, ki ne veljajo več. DDC betoniranje nadzoruje, a ne ukrepa.
- 15. 1. 2008 Analiza, naročena v tujini, pokaže, da bo tunele potrebno sanirati, saj ne usterzajo standardom.
- 19. 3. 2008 Minister Radovan Žerjav napove, da bo sanacija končana do 1. maja, stroške pa naj bi krila DDC in SCT.

Za zdaj je tako znano le, da je do podpisa dogovora med Darsom, SCT in DDC prišlo. Še v torek opoldne je bila slika povsem drugačna. DDC je namesto, da bi odšel na Dars skupaj z SCT podpisat pogodbo, ki je predvidevala, da DDC v celoti poravna stroške sanacije vseh sedmih drsečih predorov, sklical tiskovno konferenco. "Tak dogovor za nas ni sprejemljiv," je pojasnil Ljubo Žnidar, generalni direktor državnega DDC. Po večurnem sestankovanju je bil očitno sklenjen dogovor, trdi naš vir, in DDC menda vendarle ne bo v celoti nosil stroškov. Ali to res drži, nam na DDC in Darsu niso niti potrdili niti zanikali.

So pa na Darsu še janurja izjavljali, da sta v garanciji le dva od štirih trojanskih predorov in da bo hrpavljenje tistih, ki niso v garanciji, plačal Dars. Na DDC pa so v torek potrdili, da so v garanciji vsi predori in da bi Dars sanacijo lahko izvedel in plačal tudi tako, da vnovči garancije. Šele v sredo bo tudi znano, koliko natančno bo davkoplačevalce stala sanacija. Žnidar je še dopoldne, to je pred maratonskim sestankom, na katerem je bil sklenjen dogovor, zagotavljal, da v pogodbi ni navedeno, za koliko naj bi SCT izvedel sanacijo predorov. Poleg tega SCT za to delo ni bil izbran prek javnega razpisa ampak s pogajanji, je povedal Žnidar. Je pa minster Radovan Žerjav konec marca govoril o stroških hrapavljenja v višini 750 tisoč evrov. Ali podatek drži, nam po sestanku ni želela razkriti niti stran Darsa niti DDC.

Odgovornost
Še vedno pa ni jasno, kdo je kriv, da so trojanski predori v manj kot treh letih ob dežju neprimerni za hitrost, ki je predpisana na avtocesti. Po mnenju strokovnjaka, ki je želel ostati neimenovan, del krivde zagotovo nosi DDC, saj je vsa leta sooblikoval standarde na področju gradnje cest. " Prav zato ne bi smel spregledati, da SCT gradi po starih standardih," dodaja. Metodu Di Batisti, ki je v času gradnje vodil DDC, februarja tako nadzorniki niso podaljšali mandata, temveč so na to funkcijo 25. marca za eno leto imenovali Ljuba Žnidarja. So pa Di Batisti zaupali mesto v vodstvu in ga imenovali za direktorja za tehnične zadeve v DDC.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.