Slovenija
31 ogledov

Zapirajo obrate

Droga Kolinska zapira pražarno v Bujah, saj se ji proizvodnja za hrvaški trg ne Žurnal24 main
Droga Kolinska. Zapirajo pražarno v Bujah, negotova tudi prihodnost ljubljanske distribucije.

"Čeprav smo dobro in veliko delali, očitno ni bilo dovolj. Službo si bomo morali poiskati drugje," vdana v usodo pove Hasnija Sijarić, ena od sedmih zaposlenih, ki še delajo v pražarni Droge Kolinske v Bujah; ta se sicer zapira. Večina delavcev je že prejela odpovedi, med njimi so bili tudi nekateri Slovenci.

Povezava s Franckom
Logična, a ne nujna. V Drogi Kolinski povezavo s hrvaškim Franckom ocenjujejo kot logično, a ne kot edino možnost. Trenutno zaradi težav, skozi katere se prebija njen lastnik Istrabenz, to sicer ni niti tehnično izvedljivo. Aktualno bo postalo šele, ko bo prišlo do prodaje. Predsednik uprave Istrabenza Bogdan Topič je pred dnevi potrdil, da je Droga Kolinska na prodajnem seznamu še za letošnje leto. Čeprav so v Drogi Kolinski zatrdili, da so s krčenjem programov končali in da drugih obratov ne bodo zapirali, smo od sindikalnega zaupnika v ljubljanskem distribucijskem centru Zorana Stojanoviča izvedeli, da je negotova tudi njihova prihodnost. Uprava naj bi odločitev sprejela do maja, trenutno pa v Ljubljani dela okoli 20 ljudi.

 

Stroški in povezovanje
"Pražarna v Bujah je v fazi zapiranja zaradi ekonomskih razlogov. Zaradi majhnih količin so stroški na enoto proizvoda enostavno previsoki," pojasni Suzana Bagari, predstavnica za stike z javnostmi v Drogi Kolinski. To je bil njihov edini obrat za proizvodnjo kave za hrvaški trg, kjer so imeli od štiri do petodstotni delež. Zdaj se dogovarjajo s partnerjem, ki naj bi Barcaffe še naprej proizvajal na Hrvaškem. To pa ni družba Franck, za katero je predsednik uprave Droge Kolinske Slobodan Vučićevič nedavno dejal, da ni razloga, da se ne bi povezovali. Bagarijeva je v zvezi s to izjavo poudarila, da je bila zgolj hipotetična, a ekonomsko logična. "Znano dejstvo je, da se bo Droga Kolinska v nekaj letih prodala in do omenjene ali pa kakšne druge povezave lahko pride po tem. Logično je, da bo novi strateški lastnik želel pokritost celotne Jugosfere s kavo," dodaja.

Netransparentno očistili
"Nad Drogo Kolinsko kot nacionalnim šampionom sem obupal že takrat, ko se je v lastništvo začel vpletati Igor Bavčar. Jasno je, da je pri prevzemanju ter združevanju Droge in Kolinske šlo za netransparentne posle," pravi Aleš Kuhar, profesor z ljubljanske biotehniške fakultete. Po drugi strani pa opaža, da je družba zdaj očiščena in usmerjena v nekaj strateških programov, kar je s poslovnega vidika dobro. "Ni pa tistega zagona izpred let. Če jih bo Istrabenz prodal multinacionalki, bo še slabše," meni.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.