Slovenija
315 ogledov

Zaračunali pet evrov, ker je nekaj dni zamudil s plačilom

Telemach zurnal24.si
Ker sem malo zamudil s plačilom položnice za Telemach, so mi zaračunali pet evrov nekega stroška upravljanja s terjatvami, nam je sporočil ogorčen bralec.

Na Telemachu pravijo, da ta strošek res zaračunavajo, a le poslovnim uporabnikom. Fizičnim osebam opomina ne zaračunavajo. "Za zamude pri mobilnih paketih se prvi pošlje preko SMS sporočila tri dni po roku plačila, drugi deset dni po roku plačila. Za fiksne storitve se pošlje obvestilo o zapadlih in neporavnanih obveznostih na rednih računih, ki se pošiljajo uporabniku," pravijo. 

Za poslovne uporabnike pa so 1. decembra s spremembo splošnih pogojev uvedli strošek upravljanja terjatev, ki znaša pet evrov. 

Dva dni zamude, šest dni zamude?

Bralec pravi, da je bil rok plačila 18., on pa šele 20. v mesecu dobi priliv, zato je položnico plačal z dvodnevno zamudo, a na Telemachu trdijo, da mu v tem primeru ne bi zaračunali stroška upravljanja terjatev. "Strošek upravljanja terjatev se zaračuna le, če poslovnemu naročniku zaračunamo tudi zamudne obresti. Te se ne zaračunajo, če naročnik s plačilom zamuja do pet dni, če pride do plačila sest ali več dni po dogovorjenem roku, pa se zaračunajo zamudne obresti in strošek upravljanja terjatev," pojasnjujejo na Telemachu. 

Plačilne roke smo pripravljeni prilagoditi, pravijo, "vendar vztrajamo na tem, da se dogovorjene roke spoštuje"

Telemach račun  | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si

A na računu, ki nam ga je posredoval bralec, zamudne obresti niso obračunane, strošek upravljanja terjatev pa je. V Telemachu so potrdili, da bi morale biti obračunane na isti položnici kot strošek upravljanja terjatev in pravijo, da je bralec obresti morda spregledal, ker niso navedene na istem mestu, a skupni znesek na plačilnem nalogu so zgolj storitve in dodatnih pet evrov zaradi zamude s plačilom prejšnji mesec, znesek obresti pa ni prištet. 

Telemach reklamacija | Avtor: zurnal24.si zurnal24.si
To je nadomestilo za tveganja ...

"Za storitev, ki jo navajajo, nisem prejel nobenega obvestila o opominu, niti po elektronski pošti, ne po pošti in ne po SMS-sporočilu. Torej so postavko 'upravljanje terjatev' opravili sami sebi, zaračunali pa so jo meni," meni bralec, ki je račun reklamiral. Telemach je reklamacijo zavrnil in pojasnil, da je to nadomestilo Telemachu za tveganja zaradi izpada plačila v pogodbeno dogovorjenem roku ter da ga določajo splošni pogoji. 

Oderuške obresti? Ne, to pa ne. 

Ker naš bralec sicer plačuje 38,50 evra, je dodatnih pet evrov 13 odstotkov skupnega zneska, zato meni, da bi lahko šlo za oderuške obresti. Da gre za oderuške obresti se domneva, kadar so obresti 50 odstotkov višje od zamudne obrestne mere, ki trenutno znaša 8,05 odstotka, kar pomeni, da se oderuške obresti začnejo nad 12,08 odstotka. 

A v tem primeru ne gre za oderuške obresti iz dveh razlogov. Prvič, ne gre za obresti na posojilo, ampak za postavko iz cenika ponudnika. In drugič, domneva oderuških obresti iz obligacijskega zakonika ne velja za gospodarske pogodbe. 

janez.zalaznik@zurnal24.si

Ker sem malo zamudil s plačilom položnice za Telemach, so mi zaračunali pet evrov nekega stroška upravljanja s terjatvami, nam je sporočil ogorčen bralec.

 

Na Telemachu pravijo, da ta strošek res zaračunavajo, a le poslovnim uporabnikom. Fizičnim osebam opomina ne zaračunavajo. »Za zamude pri mobilnih paketih se prvi pošlje preko SMS sporočila tri dni po roku plačila, drugi deset dni po roku plačila. Za fiksne storitve se pošlje obvestilo o zapadlih in neporavnanih obveznostih na rednih računih, ki se pošiljajo uporabniku,« pravijo.

 

 

Za poslovne uporabnike pa so 1. decembra s spremembo splošnih pogojev uvedli strošek upravljanja terjatev, ki znaša pet evrov.

 

Bralec pravi, da je bil rok plačila 18., on pa šele 20. v mesecu dobi priliv, zato je položnico plačal z zamudo, on pravi, da z dvodnevno, a na Telemachu trdijo, da mu v tem primeru ne bi zaračunali stroška upravljanja terjatev. »Strošek upravljanja terjatev se zaračuna le, če poslovnemu naročniku zaračunamo tudi zamudne obresti. Te se ne zaračunajo, če naročnik s plačilom zamuja do pet dni, če pride do plačila sest ali več dni po dogovorjenem roku, pa se zaračunajo zamudne obresti in strošek upravljanja terjatev,« pojasnjujejo na Telemachu.

 

Plačilne roke smo pripravljeni prilagoditi, pravijo, »vendar vztrajamo na tem, da se dogovorjene roke spoštuje«.

A na računu, ki nam ga je posredoval bralec, zamudne obresti niso obračunane, strošek upravljanja terjatev pa je.

 

POJASNILO

 

 

Bralec je račun reklamiral, a je Telemach reklamacijo zavrnil in pojasnil, da je to nadomestilo Telemachu za tveganja zaradi izpada plačila v pogodbeno dogovorjenem roku ter da ga določajo splošni pogoji.

 

 

Oderuške obresti?

 

Ker naš bralec sicer plačuje 38,50 evra, je dodatnih pet evrov 13 odstotkov skupnega zneska, zato

meni, da bi lahko šlo za oderuške obresti. Da gre za oderuške obresti se domneva, kadar so obresti 50 odstotkov višje od zamudne obrestne mere, ki trenutno znaša 8,05 odstotka, kar pomeni, da se oderuške obresti začnejo nad 12,08 odstotka.

 

A v tem primeru ne gre za oderuške obresti iz dveh razlogov. Prvič, ne gre za obresti na posojilo, ampak za postavko iz cenika ponudnika. In drugič, domneva oderuških obresti iz obligacijskega zakonika ne velja za gospodarske pogodbe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podal bi vam nekaj informacij glede poslovanja Telemacha v Sloveniji za katere smatram, da bi bile za potrošnike in bralce koristne.

Predlagal bi vam da zadevo še vi dodatno raziščete in o tem obvestite javnost preko vašega medija.

 

Telemachov naročnik sem že vrsto let oziroma od zamenjave lastnika dalje, od tam naprej pa se potihoma spreminjajo splošni pogoji poslovanja.

 

 

Moj problem pa temelji predvsem na novosti v splošnih pogojih, kjer po novem zaračunavajo "stroške upravljanja terjatev", kar v praksi pomeni zamudne obresti.

Te niti nebi bile tak problem, če bi v primeru zamude poslali stranki opomin in bi to storitev zaračunali in hkrati še dodali stroške zakonsko določenih zamudnih obresti!

V mojem primeru imam naročnino katere znese 38,50€, ko so mi poslali poločnico je imela valuto 18. v mesecu. Žal pa sem jo plačal šele dva dni po tem roku.

Naslednji mesec pa dobim novo položnico z postavko "upravljanje terjatev" v znesku 5€. V tem primeru je ta dodatkek cca 13% zaradi zamude pri plačilu dveh dneh, saj šele 20. v mesecu obišajno dobim priliv.

Za storitev, ki jo navajajo, nisem prejel nobenega obestila o opominu (niti po emailu, ne po posti in ne po sms). Torej so postavko "upravljanje terjatev" opravili sami sebi, zaračunali pa so jo meni.

 

Iz dejstva, da so razačunali cca 13% za zamudo 2 dni, predpostavljam, da gre v tem primeru za oderuške obresti.

Zakon o oderuških obresti je definiran v KZ po 214. členu in je za to je predvidena zaporna kazen za odgovorno osebo do enega leta in denarna kazen.

 

Račun sem seveda reklamiral v zakonskem roku, katerega navajajo in sem po 10 dneh dobil pisni odgovor, kjer g.Miloš Levičnik vodja b2b prodaje pri Telemach d.o.o. pojasnuje, da po novih splošnih pogojih zaračunavajo 5€ pavšalno.

 

 

Predlagam, da situacijo še sami preverite in izsledke objavite, saj bi bilo pošteno, da se javnost obvesti o tem in naj uporabniki samo precenijo ali je Telemach še vreden zaupanja, sedaj ko je v rokah balkanskih tajkunov!

 

 

V prilogi vam pošiljam kopija računa in kopijo pojasnila na mojo reklamacijo.

 

Hvala in lep pozvrav!

Komentarjev 51
  • Avatar praufo
    praufo 17:00 29.marec 2016.

    Nekateri ste tukaj omenjali agencijo za telekomunikacije, na katero bi se pritožili. Naj vam povem en primer, ko sem klical ravno na to agencijo, ker se mi je zdelo sporno zaračunavanje prenosa mobilne številke. Namreč, telemach je postal nedolgo nazaj ...prikaži več lastnik tušmobila. Izmislili so se pač neke nove pakete. OK. Že prej sem bil naročnik telemach-ovih mobilnih storitev. Za prehod na nov paket so hoteli zaračunat še prenos številke. Na agenciji za TK so rekli, da to ni sporno, ker gre za dva operaterja. Krasno. Klice v bivši tušmobil so računali kot klice v tuje omrežje, čeprav so bili že lastniki. Po nekaj mesecih tega ni več. Klic na bivše številke tušmobila se šteje kot klic na telemach. Kaj hočem povedat ? Nič ne dosežeš, lahko javkaš, stokaš, pizdiš ne vem komu in ne vem kateri agenciji, pa je vse džabe. Povsod iščejo neke prihodke, ki jih zakon dopušča. Tako je tudi t.i. storitev "upravljanje terjatev". Pa tega ni malo, tako kot prenos številke. Recimo 10€ x 1000 = nekaj dnarja. <b

  • Marjan Kos 13:20 29.marec 2016.

    Bilo bi zelo zanimivo videti,kako se gospodje pri telemahu držijo plačilnih rokov???????????.

  • Ogard Novkar 12:45 29.marec 2016.

    Meni pri Amisu niso nikoli zaračunali zamudnine. Ja, Štajerci so nekaj čisto drugega.