Slovenija
23 ogledov

Zaradi izgradnje portalov dela na cesti in zastoji

cestninska postaja Saša Despot
Prvi portal za elektronsko cestninjenje bodo postavili pri Vrtojbi in Brezjah. Za osebna vozila in vozila do 3500 kilogramov ostaja v veljavi vinjetni sistem.

"Na avtocestnem omrežju bo po novem 126 fiksnih cestninskih portalov nad avtocestami in hitrimi cestami, ki bodo uporabljali t. i. DSRC (Dedicated Short Range Communication) tehnologijo," pojasnjujejo pri Družbi za avtoceste. "Omenjena tehnologija, ki uporablja frekvenco 5,8 GHz, bo omogočala brezžično komunikacijo med vozilom in obcestno napravo. Od 126 portalov, jih bo 15 dodatno opremljenih z napravami za stacionarni cestninski nadzor."

Trenutno na celotnem avtocestnem omrežju potekajo dela, ki med drugim zaobjemajo postavitev jeklenih varnostnih ograj na območju bodočih portalov, izkope za njihovo priključitev na električno in optično omrežje ter tudi za temelje portalov. "Dela se opravljajo z zaporami odstavnih pasov, s katerimi lahko v najmanjši možni meri zmanjšujemo pretočnost prometa, izven prometnih konic, vendar se žal občasnim zastojem ne bo mogoče izogniti, saj določena dela terjajo tudi zaporo voznega pasu," pojasnjujejo pri Darsu. "Sama postavitev prečke portalov čez avtocesto bo potekala postopno, predvidoma do poletja, v čim večjem obsegu bo izvedena v nočnem času, ko je najmanj prometa, saj bo zaradi zagotovitve varnosti terjala kratkotrajno popolno zaporo posameznega dela avtoceste."

Začeli bodo pri Vrtojbi in Brezjah

V naslednjih dneh bosta za potrebe pravočasnega testiranja delovanja sistema in opreme za t. i. mikrovalovno cestninjenje pod popolno, predvidoma polurno zaporo ceste predčasno postavljena prva dva portala, portal za stacionarni cestninski nadzor na vipavski hitri cesti pri Vrtojbi in cestninski portal na gorenjski avtocesti pri priključku Brezje.

Cestnina | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
"V okviru vgrajevanja jeklenih varnostnih ograj na območju bodočih portalov je dela z varnostnega vidika nujno potrebno izvesti do konca, vendar pa je z izvajalcem dogovorjeno, da bomo pri drugih delih v primeru daljšanja zastoja takoj začasno prekinil z deli in promet bo sproščen po obeh prometnih pasovih," poudarjajo pri Darsu.

Več delovnih zapor

V prihodnjih dveh do treh mesecih bo zaradi postavitve portalov pričakovati povečanje števila delovnih zapor na našem avtocestnem omrežju in posledično lahko pride tudi do več sicer predvidoma krajših zastojev. "Uvedba novega elektronskega cestninske sistema predpogoj za načrtovano postopno odstranitev cestninskih postaj in povečanje pretočnosti prometa za vse," pravijo pri Darsu in voznike prosijo za razumevanje.

V Sloveniji se bo cestnina od težkih vozil (tovornjakov, avtobusov in vseh drugih nevinjetnih vozil) predvidoma od začetka leta 2018 dalje zbirala v prostem prometnem toku. To pomeni, da se ta vozila zaradi plačevanja cestnine ne bodo več ustavljala pred zapornicami cestninskih postaj, ki bodo zaradi vzpostavitve novega elektronskega cestninskega sistema lahko postopoma odstranjene.

Za avtomobile še naprej vinjete

Skladno z določbami Zakona o cestninjenju bo za lahka vozila, do 3500 kg največje dovoljene mase, tudi po vzpostavitvi elektronskega cestninjenja veljal obstoječi vinjetni sistem.

Konec septembra je začela veljati pogodba o vzpostavitvi in delovanju večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3500 kg (težka vozila).

"Vrednost pogodbenih del je 90.566.754,08 evra brez DDV in zaobjema vzpostavitev sistema in izvajanje dogovorjenih storitev v desetletnem obdobju delovanja sistema," še pojasnujejo pri Darsu. "Strošek vzpostavitve sistema je približno 46 milijonov evrov, vzdrževanje sistema približno tri do štiri milijone letno, 10 milijonov evrov pa je rezerviranih sredstev za realizacijo dodatnih zahtev naročnika, kot je npr. postavitev cestninskih/nadzornih portalov na novih odsekih avtocest in hitrih cest, nabava dodatnih količin OBU in druge opreme."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • wolf.ata 13:29 28.februar 2017.

    patrijarh,ko boš malo premislil kaj si napisal in potuhtal,da zaradi alkohola in divjanja umre v Sloveniji preveč,mnogo preveč ljudi,mladih,tudi otrok in da ponavadi povzročitelji preživijo pa tudi skoraj ne odgovarjajo s tem,da povzročijo mnogim družinam neznosne škode itd.,pojdi malo v ...prikaži več Sočo pogledati poškodovane v nesrečah,ki niso bili nič krivi pa jih to doleti,boš videl,da se boš peljal po predpisih,tudi ponoči,mogoče boš kmalu ležal kje ob cesti,lahko že jutri,nesreča nikoli ne počiva,si pa zelo nevzgojen in brezobrazen,za ostale lep pozdrav

  • patrijarh 16:16 27.februar 2017.

    ata.Če ne moreš spati pejt ven pa se ulezi čez cesto,da se promet umiri.

  • Pepe007 14:44 27.februar 2017.

    Zakaj bi torej imeli ceste, če se ne sme nihče vozit? Za starega ata, da se pelje v gostilno na partijo kart?