Slovenija
14206 ogledov

Zaradi protesta strank si je NLB premislila

NLB
1/3
Anže Petkovšek
To možnost je NLB nameravala ukiniti že z novim letom, a so si premislili. Novega datuma ukinitve še ni.

NLB je z novim letom nameravala ukiniti možnost prijave v spletno banko s certifikatom. Dolgo časa je bila to edina možnost prijave v Klik, zdaj pa na NLB ocenjujejo, da "generator OTP dolgoročneje predstavlja boljšo alternativo". OTP pomeni One Time Password ali enkratno vstopno geslo, če je generator na mobilnem telefonu, pa stranka ne potrebuje dodatne naprave. Nekatere banke namreč ponujajo generatorje, ki so podobni kalkulatorjem in v katere je treba vstaviti bančno kartico. 

A čeprav menijo, da je OTP boljša možnost, in so stranke že obveščali, da prijava v Klik s certifikatom ne bo več mogoča, do ukinitve vstopa v Klik s certifikatom ne bo prišlo. "Na pobudo naših strank – zvestih uporabnikov spletne banke NLB Klik in njihove množične uporabe – odločili, da ukinitev uporabe kvalificiranega digitalnega potrdila – certifikata AC NLB za vstop v NLB Klik odložimo. To pomeni, da bodo stranke svojo spletno banko lahko še naprej nemoteno uporabljale in do nje dostopale s pomočjo certifikata," so nam pojasnili.

Več kot polovica se prijavlja še po starem

Novega datuma, kdaj se v Klik ne bo več mogoče prijaviti s certifikatom, še niso določili, je pa zgovorno dejstvo, da več kot polovica uporabnikov spletne banke NLB Klik še vedno uporablja kvalificirano digitalno potrdilo. Šlo naj bi za več kot sto tisoč uporabnikov. 

"Strankam vedno ponudimo izbiro. Vsi uporabniki certifikata so dva meseca pred potekom o slednjem obveščeni in imajo možnost, da nam sami sporočijo, ali želijo certifikat ukiniti. V primeru, da stranka sporoči, da obnove certifikata ne želi, slednjega seveda ne obnovimo. V nasprotnem primeru pa ga samodejno obnovimo in s tem poskrbimo, da ima stranka tudi v nadaljnje omogočen nemoten dostop do NLB Klika," pojasnjujejo. Obnova certifikata stane 6,90 evra.

Izdajanje certifikata AC NLB nismo nameravali ukiniti, želeli smo le ukiniti možnost vstopa v NLB Klik s certifikatom.

NLB

Kvalificirana digitalna potrdila poleg NLB izdaja še ministrstvo za javno upravo (SIGEN-CA), Pošta Slovenije (Pošta®CA) ter Halcom (Halcom CA). V Klik je mogoče vstopiti le s potrdilom NLB, medtem ko je mogoče s certifikatom NLB uporabljati tudi druge storitve, med drugim vstopati v eDavke in uporabljati storitve e-uprave.

Po podatkih statističnega urada ima 36 odstotkov rednih uporabnikov interneta digitalno potrdilo, kar pomeni približno 450 tisoč prebivalcev, pravijo na ministrstvu za javno upravo, od tega je veljavnih potrdil, ki jih je izdal Džavni center za storitve zaupanja SI-TRUST, nekaj več kot 250 tisoč, javnih uslužbencev, ki imajo veljavno potrdilo, je več kot 20.000.

Med spletnimi potrdili, s katerimi se prijavljajo uporabniki eDavkov, je daleč največ državnih, s certifikatom NLB se prijavlja dobrih 38 tisoč uporabnikov.

A če NLB meni, da spletno digitalno potrdilo ni najboljša možnost, kako razmišljajo na ministrstvu za javno upravo in na finančni upravi. Tudi v eDavke se je bilo do pred kratkim mogoče prijaviti le s certifikatom.

eDavki kmalu z mobilno aplikacijo

Za fizične osebe so pred časom omogočili vstop z uporabniškim imenom in geslom. Za prijavo je potrebno vnesti številko enega od informativnih izračunov dohodnine zadnjih treh let, kdor je nima, lahko ob prijavi naroči kodo, ki mu jo finančna uprava pošlje po pošti). "V kratkem bomo to še poenostavili, saj bo v sistem mogoče vstopati z davčno številko in geslom," so napovedali na finančni upravi in dodajajo, da bodo v prihodnjem letu načrtujejo uvedbo SI-PASS (več v nadaljevanju).

"V kratkem bodo lahko fizične osebe uporabljale mobilno aplikacijo eDavki, ki bo namenjena boljšemu informiranju in lažjemu poslovanju s FURS. Podrobnosti o mobilni aplikaciji in njenih funkcionalnostih bomo sporočili v kratkem," napovedujejo na finančni upravi.

Mobilni telefoni na prvi tir tudi pri ministrstvu za javno upravo

"Kar se tiče e-storitev javne uprave na ministrstvu za javno upravo upravljamo s centralno rešitvijo za Spletno prijavo in e-podpis, ki je integrirana trenutno že v več kot deset sistemov e-uprave, med drugim v državni portal eUprava in točka za poslovneže SPOT oz. eVEM. V teku pa so dogovori tudi z drugimi institucijami. Uporabniki, ki dostopajo v e-storitev preko SI-PASS, se lahko prijavijo s katerimkoli kvalificiranih digitalnim potrdilom, izdanim v Sloveniji, od konca leta dalje pa bo SI-PASS omogočil tudi prijavo za druge državljane, skladno z zahtevami uredbe eIDAS," napovedujejo.

"V letošnjem letu aprila smo pričeli tudi z možnostjo uporabe mobilne naprave za prijavo in e-podpis v kombinaciji z OTP, tako imenovani smsPASS. Ta funkcionalnost je trenutno omogočena samo uporabnikom portale eUprava, v kratkem pa pričakujemo to možnost tudi na drugih sistemih, ki uporabljajo SI-PASS. SI-PASS omogoča tudi prijavo s preprostejšimi načini (npr. uporabniško ime in geslo), vendar bi bilo to aktualno za manj občutljive e-storitve," pravijo na ministrstvu za javno upravo.

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 2
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.