Namen zbiranja podpisov proti sprejemu novele zakona o organizaciji in financiranju vzgoje ter
izobraževanja (ZOFVI) je prepričati poslance, naj ne podprejo predlaganih sprememb, je na današnji
novinarski konferenci dejal sekretar Sindikata delavcev v vzgoji, izobraževanju in raziskovalni
dejavnosti
Bojan Hribar. Spomnil je, da je vlada v prvi vrsti odgovorna za kakovost javnih
vrtcev in šol. Če akcija ne bo obrodila sadov, bodo razmislili tudi o naknadnem zakonodajnem
referendumu, napoveduje Hribar.
Hribar je poudaril, da sindikati ne nasprotujejo razvoju zasebnega šolstva, vendar ne na
račun javnega šolstva.
"Dejstvo je, da vlada teh sprememb ni predhodno uskladila niti s socialnimi partnerji niti s
strokovno javnostjo," je dejal ter dodal, da je med drugim predlagana sprememba financiranja
celotne dejavnosti oblikovana glede na število otrok, kar bo po njegovih besedah povzročilo
povečanje števila otrok v šolah in vrtcih ter posledično zmanjšanje kakovosti.
Izmed predlaganih sprememb je izpostavil tudi zmanjševanje dostopnosti do javnega šolstva. To
bo namreč lahko povzročila sprememba določbe, ki sedaj edino javno šolo v nekem okolišu varuje pred
konkurenco zasebne šole. Sindikati obenem ne soglašajo z ustanavljanjem vzgojno-izobraževalnih
središč, kjer bi se združevali vrtci in šole. Vlada pa meni, da bi dosegli določene prihranke.
Hribar je dodal, da niso bile opravljene nikakršne predhodne analize, koliko bo dejansko
prihranjeno. Sporno je tudi zniževanje stopnje izobrazbe strokovnega kadra.
Zasebno šolstvo le kot dopolnilo
Predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS)
Dušan Semolič je poudaril, da so se socialni partnerji pri pravkar dogovorjenem
socialnem sporazumu dogovorili, da razvoj zasebnega šolstva ne sme iti na račun javnega šolstva:
"To je pomemben dogovor vseh partnerjev, tudi vlade. V socialnem sporazumu je zapisano, da bomo
partnerji, torej tudi vlada oziroma država, spodbujali razvoj javnega šolstva."
Semolič je še dejal, da je za ZSSS zelo pomemben segment javnih storitev, torej tudi segment
javnega šolstva in zdravstva, saj
"prek javnega ohranjamo veliko dostopnost do teh storitev – ne glede na premoženjsko
stanje posameznika". "To je pomembna vrednota," je še poudaril ter dodal, da podpirajo zasebno
šolstvo, a le kot koristno dopolnilo, ki bogati javno šolstvo.
"Sedanja ureditev je po našem mnenju primerna, a bi lahko sistemske ureditve, ki se ponujajo
sedaj, ogrozile javno šolstvo,
" je še dodal.