Slovenija
7 ogledov

Železnice v rdečih številkah

zeleznice bobo Žurnal24 main
Slovenske železnice tonejo v izgubah. Bilančna izguba železnic v prvih treh četrtletjih znaša 26,2 milijona evrov. Od tega je tovorni promet ustvaril osem milijonov evrov izgube.

Poleg tega so se stroški dela v prvih treh četrtletjih tega leta povečali za kar sedem odstotkov. Kljub izgubi pa prvi mož Slovenskih železnic Tomaž Schara dopušča možnost, da bodo železnice zaposlenim dale božičnico. Toda dodaja, da je glede na sedanji rezultat možno tudi, da božičnice ne bo.

Kriza bo udarila tudi po železnicah
Kot je dejal Schara, se bodo realno gledano določeni realni sektorji, ki so viri njihovega tovora, v gospodarski krizi potopili globlje, prav tako jim v potniškem prometu izreden padec cen naftnih derivatov ni v korist. V prilagajanju gospodarskim tržnim razmeram v skupini sledijo natančno zastavljenemu strateškemu načrtu Skupaj na tirih. Ob tem je Schara pojasnil, da se celotna vodstvena ekipa osredotoča na izdelavo poslovnega načrta za prihodnje leto. Želijo si narediti zelo robusten načrt, ki bo sicer fleksibilen – tak mora biti glede na splošno ekonomsko in finančno situacijo v svetu –, izjemno natančen in robustnejši kot lanski, za letošnje leto, ko v času konjunkture določenih parametrov načrtovanega niso dosegali.


"Dosegli smo štiri odstotke višje prihodke kot v enakem obdobju lani," je pojasnil Schara. © IFP

 
Poudarek na razvojnih projektih
Prvi mož železnic je v nadaljevanju predstavil nekaj aktualnih razvojnih projektov, ki so v teku. Ob tem je pojasnil, da so določeni projekti odvisni od nadaljnjih investicij. "Žal je tako, da Slovenske železnice kot skupina in celoten sistem v zadnjih 18 letih niso bili deležni pretiranih investicij razvojnih projektov, zato se je potreba po teh investicijah izredno zgostila. Žal pa ravno v času, ko ekonomska kriza investicijam ni naklonjena in je treba biti pri tem izjemno selektiven," je dejal. Kot je dejal, se bodo "v tistem trenutku dokončno odločili, kakšne bodo prioritete". V potniškem prometu se intenzivno pripravljajo na liberalizacijo trga, ki nastopi z letom 2010. "Eden od ključnih elementov, kjer moramo prebiti led, je dobiti odobritev državne administracije za nadaljevanje nakupa dodatnih voznih kompozicij in vagonov, ki bodo omogočali humanejši in bolj kulturen prevoz pri dnevni migraciji kot tudi pri ponovni vzpostavitvi mednarodnih železniških povezav," je poudaril.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.