Slovenija
34574 ogledov

Policija bo to poostreno nadzirala, kazni so visoke

slovenija 14.01.2009 sneg, KPL, posipanje ceste, snezne razmere, cesta, avtomobi
1/6
Boštjan Tacol
Uradno je začela delovati zimska služba, ki bo v prihodnjih zimskih mesecih skrbela za prevoznost in pretočnost slovenskih cest.

Direkcija za infrastrukturo opravlja s 6000 kilometri glavnih in regionalnih cest, na katerih zimsko službo izvaja devet koncesionarjev, je na današnji izjavi za medije v Ljubljani pojasnil direktor področja državnih cest v Direkciji RS za infrastrukturo Andrej Rejec. Zimsko službo se izvaja iz 55 tako imenovanih cestnih baz. "Na teh bazah se v zimskem obdobju izvaja neprekinjeno dežurstvo, to pomeni, da se spremlja stanje in prevoznost cest ter seveda vremensko napoved," je dejal.

Koncesionarji pri tem po Rejčevih besedah uporabljajo najmodernejši cestno-vremenski informacijski sistem in pa omrežje 35 cestno-vremenskih postaj in 120 kamer. Ob poslabšanju razmer, torej napovedi sneženja ali poledice, se poleg dežurne službe aktivirajo tudi plužne in posipne skupine. Koncesionarji razpolagajo s skupno več kot 400 plužnimi in posipnimi skupinami ter s številnimi specialnimi stroji, kot so snežne freze, rovokopači in nakladači, ki se uporabljajo ob večjih količinah snega, je predstavil Rejec.

Prevoznost in varnost cest bo v zimskih razmerah zagotavljalo skupno več kot 1000 zaposlenih pri koncesionarjih, upravljavcu ceste, nadzorniku nad rednim vzdrževanjem, pa tudi zaposleni v prometno-informacijskem centru in centru za upravljanje in vodenje prometa.

DARSova zimska služba. | Avtor: Anže Petkovšek Zimska služba DARS. Anže Petkovšek

Soli je za zdaj dovolj

Skladišča soli so po Rejčevih besedah polna, k čemur so pripomogle tudi večje količine soli, ki so ostale neporabljene prejšnjo zimo. "Koncesionarji imajo trenutno na cestnih bazah na razpolago okoli 25.000 ton soli, v centralnih skladiščih še dodatnih 40.000 ton soli, za dodatnih 20.000 ton pa imajo že dogovorjene dobave," je dejal.

Dars, ki upravlja z avtocestami in hitrimi cestami po državi, za povprečno zimo potrebuje približno 20.000 ton različnih posipnih materialov. Ob tem je direktor področja vzdrževanja pri Darsu Damijan Jaklin zagotovil, da so tudi njihova skladišča posipnih materialov polna, in da so ustrezno pripravljeni na začetek zime.

Vendar pa se zimske službe še vedno soočajo z izzivom, za katerega za zdaj še nimajo rešitve.  

Pred neposrednim začetkom zimskega obdobja so preverili tudi tehnično opremo ter opravili izobraževanje zaposlenih. "Bistvo pri izvajanju zimske službe pa ni samo naše delo, ampak tudi sodelovanje z voznicami in vozniki, predvsem v smislu, da v primeru plužnih skupin na terenu prilagodijo vožnjo," je poudaril.

Na ustrezno pripravljenost voznikov je opozoril tudi višji policijski inšpektor sektorja prometne policije v upravi uniformirane policije Robert Vehovec. Kot je spomnil, morajo biti vozila od danes naprej opremljena z ustrezno zimsko opremo. Vozniki so dolžni tudi ustrezno očistiti vozila, preden se odpravijo na pot, zato priporočajo, da sta v vozilu strgalo za led in metlica za čiščenje. Svetujejo tudi prilagajanje vožnje zimskim razmeram. Kot je še dejal Vehovec, bo policija v teh dneh poostreno preverjala opremljenost vozil. Pomembno se je zavedati, da vas lahko ob neustrezni zimski opremi lahko doleti visoka kazen.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • dizelcek 13:38 17.november 2022.

    4.Del SOL samo SOL, se posipava 1.dan pred sneženjem in med sneženjem. Ko se ceste očistijo, se jih pusti da se posušijo. Nikoli več ni potrebno soliti. Samo med padavinami in na predelih katerih je ponoči močna megla. Če nebi ...prikaži več soli po 3.krat na dan cestišč, bi imeli suhe in čiste ceste. Da ne govorimo koliko bi prešparali na vitreksu za stekla in vsej nastali škodi. Upam da boste na 24.ur naredili tudi kakšen članek o naši nestrokovni zimski službi katera uničuje našo lepo državo. Lep pozdrav.

  • dizelcek 13:33 17.november 2022.

    3.Del In kakšen šef zimske službe. Prvo, kar bi bilo potrebno narediti za dobro države, takojšna prepoved kamnov in peska po cestni, peš poti in kolesarski stezni infrastrokturi. Da ne omenjam kakšno miljardesko škodo nam povzročajo s tem na naših ...prikaži več avtomobilih, na katerih menjamo vetrobranska stekla in popravljamo rjavino in menjamo gnile izpuhe in podvozje. Dragi državljani, za to vso škodo katero imamo vsako leto, je kriva samo zimska služba. Sol se posipava samo 1.dan pred sneženjem in med sne

  • dizelcek 13:27 17.november 2022.

    2.Del Največji problem je pa v tem, da nihče ne pogleda začetek in konec vsakega robnika ob cesti in na pločnikih med peš potjo in kolesarsko stezo. Lahko bi rekel, denarno nagrado tistemu ki najde 1.meter dolg robnik brez obkrušenih ...prikaži več vogalov. Ljudje, a smo res tako neumni??? Rad bi vedel zakaj se celo leto vse rihta da je lepo, zakaj urejamo državo, zato da jo zimska služba po nepotrebnem uniči . Lepo bi bilo da bi to prebral tudi minister za infrastrukturo okolje in prostor in kakšen šef