Po ugotovitvah Europola so vozniki tovornih vozil najbolj v nevarnosti v Romuniji, na Poljskem in
Madžarskem. Raziskava mednarodnega združenja cestnega transporta (IRU) je ob tem pokazala, da je
bil v zadnjih petih letih napaden eden od šestih voznikov tovornjakov, eden od petih pa je bil
napaden več kot enkrat. Pri tem pa je presenetljivo to, da je bila samo polovica voznikov napadena
na počivališčih, in sicer zaradi kraje pnevmatik in drugih vrednejših predmetov.
Europol zato opozarja voznike tovornjakov, naj bodo pri potovanju po Evropi previdnejši, saj
so kriminalne združbe vse bolj organizirane. Slednje se osredotočajo predvsem na tiste tovornjake,
ki prevažajo dragocenejše blago, in jim tako lahko sledijo tudi do 300 kilometrov.
"Cestni kriminal ogroža osnovna načela prostega pretoka blaga po Evropi," je dejal
direktor Europola
Rob Wainwright. Pri tem opozarja policije vseh evropskih držav:
"Tesnejše sodelovanje in skupni napori so nujni, saj drugače ne bomo mogli ustaviti
kriminalcev, ki so
pri svojih dejanjih
vse bolj inovativni in nasilni." Med najbolj ogroženimi skupinami voznikov tovornjakov so
tisti, ki prevažajo nikelj in baker. Na nič boljšem pa niso niti tisti, ki prevažajo alkohol,
cigarete, računalnike, dražje znamke oblačil in zdravila.
Pred leti so bili žrtve kriminalcev tudi slovenski vozniki tovornjakov. Leta 2001 so na
magistralni cesti Kolašin–Podgorica v Črni gori našli truplo 22-letnega voznika tovornjaka
Alojza Polenška iz Grobelnega pri Celju, ki so ga neznanci trikrat ustrelili v
glavo in mu odnesli denar in dokumente. Nekaj dni pred tem pa so na poti med Barom in Petrovcem
neznanci pretepli in oropali 34-letnega Petra Cankarja iz Škofje Loke, ki je vozil blago na Kosovo.
3
ogledov
Bolj kot somalijski nevarni evropski pirati
Evropski policijski urad Europol opozarja, da so vozniki tovornih vozil na evropskih cestah v enaki nevarnosti kot ladje zaradi napadov somalijskih piratov.