Priljubljena kitajska spletna platforma Shein z lažnimi popusti, prodajnimi taktikami, ki ustvarjajo pritisk na kupce, in drugimi sumljivimi metodami krši evropsko zakonodajo, je sporočila EU. Trgovcu so dali mesec dni časa, da se odzove na obtožbe ali pa se sooči z denarnimi kaznimi. "Zdaj je na Sheinu, da sprejme ustrezne korake, spoštuje pravila in uskladi svoje delovanje z evropskimi potrošniškimi standardi," izjavo evropskega komisarja za pravosodje Michaela McGratha povzema BBC.
"Naše prioritete ostajajo zagotavljanje varne, zanesljive in prijetne izkušnje spletnega nakupovanja evropskim potrošnikom," je v odzivu dejal tiskovni predstavnik Sheina.
Zavajajoče informacije, znižanja ...
Preiskava EU je odkrila "širok razpon v praksi, s katerim se uporabniki soočajo pri nakupu na Sheinu, ki je v nasprotju z zakoni EU". To je vključevalo zavajajoče informacije, zavajajoče etikete izdelkov, zavajajoče trditve o trajnosti in skrite kontaktne podatke. Naleteli so na primere znižanja cen, ki niso bili osnovani na dejanskih cenah pred znižanjem, kot tudi na lažne roke izteka akcij, da bi tako pri potrošnikih ustvarili pritisk po čimprejšnjem nakupu.
EU od Sheina zahteva, da ocene in mnenja o izdelkih predstavljena na ne zavajajoč način. "Vsa podjetja, ki poslujejo z evropskimi potrošniki, morajo spoštovati naša pravila. Današnja poteza pošilja jasno sporočilo: ne bomo se obotavljali zahtevati odgovornost od spletnih platform, ne glede na to, kje imajo sedež," je dejal McGrath.
Iz Sheina so zagotovili, da "konstruktivno sodelujejo z nacionalnimi organi za zaščito potrošnikov in Evropsko komisijo, da bi pokazali svojo predanost usklajenosti z evropskimi zakoni in predpisi", ter da "še naprej aktivno sodelujejo v procesu reševanja vseh vprašanj".
Tarča kritik zaradi poslovnih praks
Družba Shein je bila že prej tarča kritik zaradi svojih poslovnih praks. BBC je januarja razkril, da so nekateri zaposleni delali 75 ur na teden, s čimer so kršili kitajsko delovno zakonodajo. Istega meseca so poslanci v Združenem kraljestvu podjetje Shein obtožili "namerne ignorance", potem ko njegov odvetnik večkrat ni želel odgovoriti na vprašanja o tem, kje trgovec na drobno pridobiva bombaž.
Družba Shein je v odzivu na preiskavo BBC o razmerah delavcev sporočila, da je "zavezana zagotavljanju poštene in dostojanstvene obravnave vseh delavcev v naši dobavni verigi" in da vlaga več deset milijonov dolarjev v krepitev upravljanja in skladnosti. "Prizadevamo si, da bi postavili najvišje standarde za plačilo, in od vseh partnerjev v dobavni verigi zahtevamo, da spoštujejo naš kodeks ravnanja," so dejali.
Potrošniške organizacije so že večkrat opozorile tudi na kakovost igrač, ki se prodajajo prek omenjene platforme, pa tudi oblačil.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Za Shein ne vem. Za TEMU pa lahko rečem, da hvala bogu, obstaja. Sem rabil klešče za kovičenje za 5mm slepe kovice. V Merkurju po 100€ ali še celo več. Pogledam na Temu in vidim nastavek za kovičenje za baterijski… ...prikaži večki vrtalnik in cena 15€. Kupim in preizkusim ker sem imel za popravit prikolico. Zadeva odlična z njo lahko rokuje 10 letni ali mlajši otrok. Kmalu pa pridem spet v eno privat trgovino podobno Merkurju, in skoraj isti nastavek z kitajskimi črkami za 50€ . Zato hvala bogu za TEMU
Vse trgovine spletne in drugačne so zavajajoče in spletne trg. so vse enake in nič ceneje,če ne poznaš artikla in verjameš reklami se fajn nasankaš,čist za primer,sam kupim adidas in to je to in prav nobena spletna trgovina ne prodaja… ...prikaži več ceneje,kvečjem dražje,kvaliteta je kvaliteta vse ostalo je rufut ,vse kar sem pred leti kupil je šlo v smeti in to prav vse