Svet
5 ogledov

Policija preiskala pilotov dom

Najib Razak Reuters
Letalo je namerno skrenilo s poti, satelitsko komunikacijo z njim pa so zabeležili več kot šest ur po tistem, ko je izginil z radarskih zaslonov. Policija preiskala pilotov dom.

Komunikacijski sistemi na letalu boeing 370 malezijske letalske družbe z 239 osebami na krovu, ki ga pogrešajo od prejšnje sobote, so bili najverjetneje onemogočeni, ko je bilo letalo še vedno v malezijskem zračnem prostoru, je danes dejal malezijski premier Najib Razak. To nakazuje, da je bilo letalo morda ugrabljeno.

Letel še vsaj šest ur? 

Potem ko so včeraj anonimni viri sporočili, da sta bila komunikacijska sistema ugasnjena ločeno in ročno, so to potrdile tudi oblasti. Malezijski premier je na novinarski konferenci potrdil tudi, da je letalo spremenilo smer letenja in se usmerilo proti zahodu.

Zadnjo satelitsko komunikacijo z njim so zabeležili več kot šest ur in pol po tistem, ko je boeing prejšnjo soboto izginil z radarskih zaslonov.

Preiskali pilotov dom

Viri blizu preiskovalcev so za CNN povedali, da je malezijska policija preiskala dom 53-letnega pilota Zaharieja Ahmada Shaha, ki živi v skupnosti Shah Alam, izven prestolnice Kuala Lumpur. Policija pa ni komentirala svojih aktivnosti na domu kopilota, 37-letnega Fariqa Ab Hamida. Iz doma sta odpeljala dva kombija, na katerih so bile majhne vreče, podobne nakupovalnim vrečam. Vendar ni jasno, ali so omenjene vreče vzeli na njegovem domu.

Iskalna akcija spreminja smer 

Gibanje letala v vmesnem času, ko je spremenilo smer ter se je usmerilo proti Indijskemu oceanu, nakazuje, da je nekdo na letalu "deloval z določenim namenom", je še povedal Razak, ki sicer ni mogel potrditi, da je bilo letalo ugrabljeno. "Kljub medijskim poročilom, da je bilo letalo ugrabljeno, moram biti jasen: še vedno preiskujemo vse možnosti, zakaj je letalo skrenilo z začrtane poti," je bi previden premier. Pojasnil je, da njegove današnje izjave temeljijo na novih informacijah, pridobljenih s pomočjo satelitov, ter podatkih z vojaških radarjev.

Omenjeni podatki "s precejšnjo gotovostjo" kažejo, da sta bila oba avtomatska komunikacijska sistema na letalu - sistem Acars in njegov transponder - eden za drugim izključena, preden je letalo doseglo točko nad Južnokitajskim morjem, kjer je izgubilo stik s civilnim radarjem.

Preiskava se sedaj osredotoča na potnike in posadko. 

Novo območje iskanja

Iskalna akcija se bo zdaj usmerila na Indijski ocean, v Južnokitajskem morju pa jo bodo prekinili, je še povedal malezijski premier.

Osredotočili se bodo na dva možna koridorja, in sicer od meje s Kazahstanom in Turkmenistanom preko severne Tajske ter južno od Indonezije v južnem Indijskem oceanu.

Ameriški časnik New York Times je sicer, sklicujoč se na vire blizu preiskovalcem, že pred novinarsko konferenco malezijskega premiera poročal, da je letalo večkrat spremenilo smer in višino.

Dvignilo naj bi se na 13.700 metrov, kar je precej nad dovoljeno višino za to vrsto letala, nato pa se je spustilo pod višino, na kateri normalno letijo potniška letala. Kasneje naj bi se znova dvignilo ter se usmerilo proti Indijskemu oceanu.

Komentarjev 9
  • c1305166 09:50 17.marec 2014.

    Žurnalček, ti pa še vedno tupiš to tvojo teorijo? Očitno se v tvoji glavi sliši vse logično, a v realnosti pač ni.

  • ghz891 21:28 15.marec 2014.

    Za avijon kot leteči objekt je samo važna relativna hitrost vetra (skupaj z gostoto) ki potem nanj povzroča razne mehanske strese. Hitrost glede na točko na zemlji ni važna ker razen zanemarljivih gravitacijskih efektov nič drugega ne povzroča. Malo se ...prikaži več bo treba o fiziki poučiti pa uporabljati možgane. Pa če prebereš članek oz pogledaš video ki sem ga zgoraj linkal rečejo da je nek boeingov sistem "pingal" satelit iz različnih lokacij še nekaj ur po tem ko sta bila oddajnika izključena in letalo je iz radarskih zapisov (po tem ko je bil oddajnik izključen) nekajkrat spremenilo smer in to ne tako kaotično da bi bila lahko kakšna mehanska napaka vzrok.

  • Žurnalček 21:18 15.marec 2014.

    Redkost zraka je premosorazmerna z hitrostjo , tako da avion dobiva vedno enako potreben veter izpod kril Efekt , pritiski in vse sile so na 10.000 fitov kjer vozi 400km /h in pa na 37.000 fitov kjer vozi 700km/h so ...prikaži več/h so povsem enaki !!!!!