Svet
292 ogledov

Zadnje besede pilota: "Prosim, spusti me v kabino!"

Preiskovalci torkove letalske nesreče v francoskih Alpah pravijo, da bo analiza črnih skrinjic trajala tedne, če ne celo mesece. S strani preiskovalcev medtem curljajo vesti o povsem nenavadnem obnašanju pilotov. V kabini je bil v času strmoglavljenja le kopilot.

Na letalu družbe Germanwings, ki je v torek s 150 ljudmi na krovu strmoglavilo na jugovzhodu Francije, je bil v času nesreče v pilotski kabini le kopilot, ki je tudi začel spuščanje letala, je danes na novinarski konferenci v Marseillu dejal francoski tožilec Brice Robin. Kot so sporočile francoske oblasti naj bi nesrečo namerno zakrivil kopilot Andreas Lubitz.

Andreas Lubitz | Avtor: Reševalni pas/Twitter Reševalni pas/Twitter

Imamo posnetek razgovora v pilotski kabini zadnje pol ure leta,” je na tiskovni konferenci v Maresillu povedal francoski tožilec. Kopilot in pilot sta prvih 20 minut govorila povsem normalno, potem pa je pilot na glas povedal sporočilo, da bo letalo “hitro pristalo v Düsseldorfu”. V tem trenutku je pilot prosil kopilota, da prevzame upravljanje z letalom. Zatem se je slišalo, kao se je eden izmed sedežev v kabini premaknil proti vratom. “Kopilot je zatem začel spuščati letalo. Namerno? Vsekakor se to ne zgodi avtomatsko,” je komentiral tožilec Robin. Dodal je, da je z zadnjih trenutkov posnetka razbrati le še, da pilot prosi kopilota, da ga spusti v kabino. 

Preiskovalci, ki raziskujejo vzroke torkove nesreče naj bi že pred tem prišli do zaključka, da je na letalu prišlo do prerivanja, ko se je eden od pilotov skušal vrniti v pilotsko kabino. 

Kabina Airbusa 320 | Avtor: EPA EPA

Trkanje, nato razbijanje

New York Times je že sinoči poročal o povsem nerutinskem obnašanju pilotov. Eden od preiskovalcev nesreče je namreč uglednemu ameriškemu dnevniku razkril, da je iz posnetkov lahko razbrati, da je eden izmed pilotov zapustil pilotsko kabino, preden je letalo začelo zgubljati na višini. Ne le da je zapustil kabino, pač pa se vanjo ni mogel vrniti, ne glede na to, da je to poskušal z vso silo. 

Vir NYT je rekel, da je iz posnetkov razbrati, da "nekdo pred vrati najprej lahno trka na vrata, odgovora pa ni". "In nato močneje udari po vratih, a ni odgovora. Nikoli ni odgovora," je dejal. Vrata naj bi skušal celo razbiti, vendar neuspešno.

Besede preiskovalca so še razvnele nekatera ugibanja, da naj bi eden od pilotov želel storiti samomor, po drugi strani, pa da naj bi v ozadju vendarle šlo za teroristično dejanje. 

"Na začetku leta je slišati normalno komunikacijo med posadko, nato se sliši, kako se eden od sedežev pomakne nazaj, odpiranje in zapiranje vrat ter nato trkanje na vrata. Nato v kabini ni več pogovora," je dejal drugi vir za francosko agencijo AFP. 

Sklicuje se na snemalnik zvoka v kabini, ki so ga v prvi od dveh črnih skrinjic našli že v torek. V sredo so našli tudi ohišje druge skrinjice, ki beleži tehnične podatke o letu, same skrinjice s podatki pa še ne.

Lufthansa, ki ima v lasti družbo Germanwings, navedb NYT ne komentira. "Seveda smo z njihovimi trditvami seznanjeni. Vendar gre zgolj za ugibanja, ugibanj pa ne bomo komentirali," se glasi njihovo uradno sporočilo.  

Joseph-König Gymnasium | Avtor: EPA EPA

Sinoči so na mestu strmoglavljenja odkrili tudi drugo črno skrinjico, natančneje, odkrili so njen ovoj, ne pa še tudi notranjosti.

Vdreti je nemogoče

Strokovnjaki pojasnjujejo, da so letalske družbe po terorističnih napadih z letali v ZDA 11. septembra 2001 močno otežile vstop v pilotsko kabino in tako ni več možno niti vdreti vanjo, npr. s sekiro, saj je vse elektronsko nadzorovano.

Tako je treba za vstop z zunanje strani vtipkati do sedemmestno kodo, ki sproži kratko zvonjenje v pilotski kabini, nato pa pilot ali kopilot premakne stikalo za odklepanje vrat. V nujnih primerih zvonec v pilotski kabini zvoni dlje časa, vrata pa je po določenem času, ki ga opredelijo letalske družbe, moč odpreti brez pomoči od znotraj. V primeru padca zračnega tlaka v pilotski kabini pa se vrata odprejo samodejno, še piše nemški Spiegel.

Pričakovati je, da bodo javnosti dosedanje ugotovitve preiskovalcev razkrili na novinarski konferenci tožilstva v Marseillu ob 12.30. Germanwings in Lufthansa pa sta novinarsko konferenco napovedala ob 14.30 na letališču Köln/Bonn.

Klica na pomoč ni bilo

Francoska uprava za civilno letalstvo je poudarila, da posadka letala pred strmoglavljenjem ni poslala poziva “mayday”, ki ga pošiljajo v primeru nevarnosti.

Letalo je po pisanju francoskih medijev ob padanju ostalo v horizontalni liniji in nadaljevalo smer leta, le da je pri tem izgubljalo višino. “Leteti naravnost v gore nima nikakršnega smisla. To je nenormalna poteza profesionalnega pilota,” je za agencijo AFP povedal profesionalni pilot.

Če pilota nista poskušala preprečiti nesreče, sta bila ali brez zavesti, mrtva, ali pa sta se odločila umreti,” je dodal. Ena od hipotez je tudi, da kisikove maske v pilotski kabini niso delovale, zaradi česar sta pilota hitro padla v stanje hipoksije oziroma kasneje v nezavest.

Preiskovalci letalske nesreče družbe Germanwings, v kateri je umrlo 150 potnikov in članov posadke, so orisali natančnejo časovnico dogajanja, ki je povzročilo tragično strmoglavljenje. Pilota letala sta se kontroli leta zadnjič oglasila ob 10.30 dopoldne, zatem pa je letalo začelo zgubljati višino. Ob 10.41 je že udarilo v steno francoskih Alp

Andreas Günter Lubitz
Komentarjev 14
  • mph 20:48 26.marec 2015.

    Ti imaš probleme s teorijami zarote tako tukaj kot, če sem prav sledlil pri referendumih, pa še kje.

  • Janez_53 18:18 26.marec 2015.

    Še ena od "teorij zarote"!!! Nekateri očitno gledajo preveč ZF filmov!

  • zdrej 17:14 26.marec 2015.

    Fail!!! In kako bo ta avtor razložil spuščanje iz višin 380, ko je prišel nad kopno? Le to spuščanje je bilo kontrolirano (enakomerno in v ravni liniji).