Znanstveniki: Božji delec verjetno resničen

Ogromni magnet v raziskovalnem centru CERN Reuters
Znanstveniki v Cernu so našli dokaze o obstoju božjega delca, manjkajočega člena v fiziki, ki naj bi pojasnjeval nastanek vesolja. A dokončne sodbe še nočejo dati.

Dva različna preizkusa mednarodnih znanstvenih ekip sta pokazala, da Higgsov bozon z veliko verjetnostjo res obstaja, saj sta dala enake rezultate o njegovi masi. Omenjeni delec naj bi predstavljal osnovni delec, za katerega verjamejo, da je imel ključno vlogo pri razvoju vesolja po velikem poku.

Znanstveniki v evropskem fizikalnem raziskovalnem središču CERN na francosko-švicarski meji sicer opozarjajo, da še ni dokončnih dokazov o obstoju delca, ki naj bi po prevladujočih teorijah določal maso vsemu v vesolju.

Poskusi so se izvajali v ogromnem hadronskem trkalniku, v katerem so izvajali trke delcev pri veliki hitrosti. Po besedah znanstvenice Fabiole Gianotti, vodje projekta ATLAS, je še prezgodaj za zaključke in potrebnih bo še veliko raziskav in podatkov. Po njenem bodo prihodnji meseci v zvezi s tem še zelo razburljivi.

Predor hadronskega trkalnika v CERN-u | Avtor: EPA EPA

Hkrati dva eksperimenta

Znanstveniki so hkrati delali pri dveh projektih, imenovanih ALTAS in CMS. Namen eksperimentov je bil prav ugotavljanje obstoja Higgsovega bozona. Oba eksperimenta sta pokazala podobne lastnosti glede mase.

Bozon, poimenovan po britanskem fiziku Petru Higgsu, naj bi dal maso in energijo snovi po velikem poku oziroma nastanku vesolja pred 13,7 milijarde let.

Dokaz obstoja delca bi pomenil šele začetek odkrivanja skrivnosti gradnikov vesolja, meni Stephen Haywood iz skupine ATLAS. Za samo odpravo dvomov o obstoju pa bodo znanstveniki potrebovali podatke, ki jih bodo pridobili v prihajajočem letu.

Vodje projektov ATLAS in CMS so dokazovanje obstoja Higgsovega bozona predstavili kot enega izmed ključnih ciljev delovanja 10 milijard dolarjev vrednega velikega hadronskega trkalnika, ki so ga zasnovali, da bi poustvarili razmere tik po velikem poku in tako poiskali odgovore na vprašanja v zvezi z nastankom vesolja.

• 4d5eccf93739c6305aaf8969a682cc57e1fd7395 19:46 13.december 2011.

Mirko, vi ste umsko zaostali. Odkritje elektrike ali relativnostne teorije je za vas tudi nic? Pa "izum" mikroprocesorja in opticnih vlaken? Ne vem zakaj sploh pisete na tem forumu in uporabljate izdelke, ki so posledica nastetih odkritij - pojdite v ...prikaži več Afriko hranit otroke in pustite internet pri miru - ker je ocitno slo milijarde evrov v NIC.

• Bizgec 17:56 13.december 2011.

V Afriki ljudje umirajo v milijonskih stevilkah, ker se zahodnjakom bolj splaca ladjo polno zita preusmerit na sredino Atlantika in zito skipat v morje, kot pa peljat v Afriko. Ker bi s tem pac povzrocili padec cen.

• mirko 17:41 13.december 2011.

Za NIČ se trošijo miljarde evrov, v afriki pa ljudje v miljonskih številkah umirajo od lakote.