Uporabno
11747 ogledov

Ko po 374 tisočih km nimaš želje po menjavi

Demeter Prislan
1/8
Anže Petkovšek Demeter Prislan v svojem Nissanu Qashqai +2
Govorili smo z voznikom mestnega terenca Nissan Qashqai, ki trikrat na leto obišče servis. Pa ne zato, ker bi imel težave, ampak zato, ker na leto prevozi tudi 65 tisoč kilometrov.

Nekaj časa sva se dogovarjala, saj Demetra Prislana ni lahko uloviti v Sloveniji. S svojim sedemsedežnim Nissan Qashqaijem je v devetih letih po Evropi prevozil že skoraj 400 tisoč kilometrov.

Nekoliko je najino srečanje "pokvarilo" slabo vreme, saj smo želeli v sončnem vremenu narediti malo drugačne fotografije športnega terenca, ki je ob predstavitvi na avtomobilskem salonu leta 2006 močno zaznamoval avtomobilsko industrijo.

Demeter Prislan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ne želi ostati pred domačim pragom

Čeprav so bili že pred Qashqaijem športni terenci, s poudarkom na terenci, pa je Nissanov SUV mestni terenec. Pa čeprav ima štirikolesni pogon, ki je bil ob visokem sedenju eden od poglavitnih razlogov, da se je naš sogovornik leta 2010 odločil, da svojega Fiata zamenja s Qashqaijem s sedmimi sedeži.

Demeter Prislan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

"Dež me ne moti. Veliko vozim, tudi po dežju in snegu, ne vem kje še vse. Za ta avto sem se odločil zaradi štirikolesnega pogona, tudi višje oddaljenosti od tal, da lahko tudi v primeru snega na cesti zvečer pridem domov s službene poti in mi ni treba parkirati vozila stran od hiše," pravi Prislan, ki stanuje nekoliko višje na bregu, zato se je v preteklosti, ko še ni imel Qashqaija že zgodilo, da je moral vozilo parkirati stran od hiše.

Brez težav prepelje tudi sedem potnikov

Prislan je bil eden od množice voznikov, ki si je zaželel SUV, pa čeprav je bil njegov namen nakupa nekoliko drugačen od verjetno večine kupcev SUV vozil, ki se z njimi prevažajo zgolj po mestnih središčih in jim je vseeno, če se moč prenaša le na sprednji kolesni par. 

Demeter Prislan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

In izbral je različico 5+2 z dvema sedežema skritima v prtljažniku. "Ne, ker bi rabil sedem sedežev, čeprav se je izkazalo za ugodno, včasih sem na zadnjih sedežih prevažal mladino, tudi starejši smo se prevažali, ko je bilo treba," pravi sogovornik. Razlog za nakup večjega Qashqaija se v njegovem primeru skriva predvsem v večjem in prostornejšem prtljažniku.

"Pomembno je bilo tudi dejstvo, da je imel Qashqai že takrat zadnjo klop deljivo po tretjinah, v razmerju 40/20/40. Prav pride, da se poklopi srednji sedež. Ko gremo smučati naložimo kar v kabino štiri pare smuči in palice in mi ni treba na strehi prevažati strešnega kovčka," pravi in dodaja, da bo v prihodnje vedno pogoj pri nakupu vozila deljiva klop v razmerju 40/20/40. 

Demeter Prislan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Mestni terenec kot zvest delavec

Na visoko sedenje se mu ni bilo težko navaditi, saj je vedno rad sedel nekoliko višje v vozilu. "Sedel sem v nekaj imenitnih avtomobilih, kjer pa si moral biti pravi atlet, da si vstal iz sedeža," pravi in dodaja, da ne vidi več smisla, da sedi v prenizkih avtomobilih. Prislan gleda v prvi vrsti na vsakodnevno uporabno plat. "Včasih moram zaradi narave dela na gradbišče ali na kakšno stransko pot. Zato sem iskal avto s pogon 4x4, v katerem se sedi visoko in pregledno."

Demeter Prislan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Narava njegovega dela ga pogosto vodi tudi na dolge poti, vse do Bolgarije, Črnega morja, južne Srbije, Črne gore, Milana, Dunaja … Na začetku je prevozil po 65 tisoč na leto, zdaj je poti nekoliko racionaliziral, a še vedno na leto opravi okoli 40 tisoč kilometrov.
To pomeni, da je moral v začetku tudi po trikrat na leto opraviti servis vozila. "Tako je in vsako leto sem moral menjavati gume." Na Nissanovem servisu pri Krulcu v Moravčah ga zato zelo dobro poznajo, in kot stalni in dobri stranki zanj in za njegovega Qashqaija lepo poskrbijo.

Demeter Prislan | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Nekaj kilometrov se bo še nabralo

"Zame je pomembno, da je avto redno vzdrževan. To bi vsakomur priporočal. To je tisto, kar daje varnost pri vožnji. Drugače nikoli ne veš kdaj obstaneš ob cesti," dodaja. S Qashqaijem se mu to ni nikoli zgodilo. "Je pa z avtomobili tako. Pravimo, da je avto jekleni konjiček. Za konje velja, da ima dober 100 napak, slab pa samo eno, da je slab. Tudi moj Qashqai ima napake, ampak meni je všeč. Tisto kar je res za pohvaliti, je udobje pri vožnji. Nisem edini, ki je po dolgi vožnji stopil iz avta in rekel, da ni utrujen. Sedeža spredaj sta odlična," pravi sogovornik in dodaja, da je eden od pogojev nakupa tudi varnostna ocena testov EuroNCAP. "Zvezdice so pomembne," pravi in za konec kljub temu, da ima na merilniku izpisanih že 374.000 kilometrov dodaja, da dogodivščin s Qashqaijem še ni konec.

Morda se bo že kmalu na merilniku kilometrov obrnila številka pol milijona.