Uporabno
2566 ogledov

Ste utrujeni in nenaspani? Tako boste izboljšali spanec

utrujenost
1/4
Profimedias
Pomanjkanje nočnega počitka zdravniki povezujejo s kopico zdravstvenih težav, zato nikar ne zanemarite pomembnosti rednega in zadostnega spanca.

Poleg zdrave prehrane in redne telesne aktivnosti je zadostna količina spanca najbolj pomemben dejavnik za ohranjanje fizičnega in psihičnega zdravja. Zaradi hitrega ritma sodobnega življenja žal ljudje spimo vedno manj, zato naraščajo tudi zdravstvene težave, povezane s pomanjkanjem spanja. Povprečni čas spanja se je v zadnjih desetletjih drastično skrajšal, slabša pa je tudi sama kakovost spanca, predvsem na račun našega okolja in načina življenja.

Dormeo | Avtor: Dormeo Dormeo
Zdravniki pomanjkanje spanca povezujejo tako s fizičnimi kot tudi psihičnimi težavami. Ljudje, ki spijo manj, so nagnjeni k debelosti, kronični vnetni črevesni bolezni, slabemu imunskemu sistemu in diabetesu ter imajo večje tveganje za razvoj bolezni srca. Na psihični ravni lahko pomanjkanje spanja negativno vpliva na našo zmožnost koncentracije in produktivnosti, pospeši lahko tudi razvoj depresije. Nespečnost tako močno vpliva na naše vsakdanje življenje. Zato je pomembno, da ugotovimo, kateri so razlogi za pomanjkanje spanca.

Kaj lahko storimo?

 | Avtor:
Ko opazimo, da smo podnevi utrujeni in brez energije ter ponoči slabo spimo, moramo nujno ukrepati. Velikokrat bo pomagalo že, da nekoliko prilagodimo naše vsakdanje navade – omejimo vnos kofeina (po 15. uri ne pijemo več kave in drugih pijač z visoko vsebnostjo kofeina, kot sta na primer Coca Cola in zeleni čaj), štiri ure pred spanjem nehamo jesti, eno do dve uri pred spanjem nehamo piti, postavimo natančen urnik spanja (najmanj 8 ur), ne pijemo alkohola in redno telovadimo.

Razlogi za našo nespečnost so pogosto tudi zunanji. Naša spalnica naj bo zatočišče pred stresnim vsakdanom. V ta prostor naj ne bi vnašali elektronskih naprav (mobilnih telefonov, tablic, prenosnih računalnikov ipd.), pred spanjem raje berimo knjigo ali se sproščajmo ob kakšni umirjeni aktivnosti. Izredno pomembno je, da ustvarimo prijetno vzdušje v spalnici, kjer se bomo počutili udobno in umirjeno.

Ležišče je lahko odločilno

Dormeo | Avtor: Preverite, kaj se zgodi z vašim ležiščem v 10 letih. / Dormeo Preverite, kaj se zgodi z vašim ležiščem v 10 letih. / Dormeo
Ste vaše ležišče v zadnjih desetih letih kdaj zamenjali? Velikokrat je prav samo ležišče krivo, da se ponoči zbujamo in premetavamo. Strokovnjaki svetujejo, da ležišče menjamo vsaj vsakih 7 do 10 let. Veliko je odvisno tudi od vašega življenjskega sloga in spalnih navad, a po 10 letih je skrajni čas, da razmislimo o nakupu novega ležišča. Vaše staro ležišče na prvi pogled mogoče sploh ne kaže velikih pomanjkljivosti, a v njem in na njem se dogaja že marsikaj, kar je očem skrito.

Tudi v najbolj kakovostno ležišče se bo v 10 letih vselilo približno 10 milijonov pršic. Pršice se najraje naseljujejo tja, kjer vlada visoka vlažnost in temperatura, zato so ležišča pravi magnet za te drobne hišne nadloge, ki jih uvrščamo v skupino pajkovce. Hranijo se z odmrlimi kožnimi celicami - teh se v vašem ležišču v 10 letih nabere kar za okoli 10 kilogramov. Nevarni so predvsem iztrebki pršic, ki jih zapuščajo v ležišču in lahko sprožajo alergijske reakcije in astmatične napade.

 | Avtor:

Pršice pa so le eden izmed razlogov, zakaj je nujno potrebno zamenjati ležišče. Udrtine, izbokline, povešanje in neravna površina lahko negativno vplivajo na naš spanec, saj ležišče našemu telesu ne zagotavlja več podpore, ki jo potrebuje. Posledica je boleča hrbtenica, skrajšan spanec, premetavanje in otopelost hrbta, vratu ali bokov. Idealno ležišče naši hrbtenici ponuja vso potrebno podporo, da se bomo lahko naspali in spočili ter se v vsak nov dan zbudili sveži in zdravi.

 | Avtor:

Vir: Dormeo in healthline.com