Vizita za živali > Novice
4032 ogledov

To je edini pravi način zaščite psa v avtu

Pes
1/5
“Marsikateri pasji lastnik se ne zaveda, kakšne posledice lahko nastanejo zaradi nepravilnega prevoza živali,” opozarja vodja sektorja prometne policije mag. Ivan Kapun.

Ugotavlja, da vozijo skrbniki svoje pse pogosto na sovoznikovem sedežu, na zadnji polici, na zadnjih sedežih, vidimo tudi pse, ki molijo glavo skozi okno, “kar je zelo nevarno”.

“Pes postane v primeru prometne nesreče leteči predmet v prostoru, pri tem pa lahko hudo poškoduje sebe in ostale v vozilu,” opozarja.

Globa za nepravilen prevoz živali znaša 40 evrov, v lanskem letu pa so policisti oglobili okoli 300 pasjih lastnikov. Policisti po besedah Kapuna sicer pasje skrbnike najpogosteje samo opozorijo in jim svetujejo o pravilnem in varnem prevozu živali.

Policisti pa se po njegovih besedah srečujejo z živalmi tudi v primerih prometnih nesreč, ko morajo včasih pomagati poškodovanim živalim. “Se pa zgodi, da žival zbeži iz avta in nato teka okoli kraja nezgode, kar je zlasti nevarno na bolj prometnih cestah, še posebej na avtocestah. Policisti moramo v takšnih primerih sprejemati najrazličnejše odločitve, kako rešiti nastalo situacijo,” je pojasnil.

Psom prijazen salon, Opel Vizita za živali To je za psa najbolj varno

Boks mora biti pripet

Če je kuža težak le dvajset kilogramov, bo njegova masa ob čelnem trku pri 90 kilometrih na uro znašala kar tono in pol. Tako je opozoril AMZS inštruktor varne vožnje Janez Marolt, ki ugotavlja, da se mnogo ljudi ne zaveda, kakšno nevarnost lahko predstavlja nezaščiten pes za voznika in ostale potnike v avtu.

Čeprav je po slovenskih predpisih dovoljena vožnja psov pripetih na zadnjih sedežih ali v boksu, to za samo varnost psa in potnikov še zdaleč ni dovolj.

Če imamo večjega psa, je po njegovih besedih najbolj varna vožnja za psa in ostale potnike v avtu prevoz v boksu, ki ga dobro namestimo v prtljažniku. Marolt poudarja, da so se na testih najbolje izkazali aluminijasti boksi, te pa moramo nujno v prtljažniku na levi in desni strani dobro pripeti kot je prikazano na spodnji sliki. Na spodnji fotografiji sta sicer pritrjena plastična boksa, ki sta glede na teste slabša od aluminijastih. 

Boksi | Avtor: A. Š. A. Š.

Boks mora biti nameščen tik za zadnjimi sedeži. Vožnjo psa pripetega na oprsnico in varnostni pas na zadnjih sedežih odsvetuje, saj se je tak način vožnje na testih izkazal za slabega tako za psa kot za potnike v avtu.

Če imamo majhnega psa, pa ga po njegovih navodilih namestimo v majhen boks ter ga postavimo za sovoznikov zadnji sedež. Pri tem ga s potiskom sedeža nazaj močno stisnemo, da se ob primeru nesreče ne premika.

Marolt svetuje, da za pse izbiramo jeklene bokse, ki pa naj ne bodo ne premajhni ne preveliki. Če je boks prevelik, je več možnosti za poškodbe psa. Mora pa biti dovolj velik, da pes lahko v njem udobno leži. Nekateri pojasnjujejo, da je psu v boksu udobneje, če nima mehke podlage. Tako naj bi se počutil varneje. Kljub temu Marolt dodaja, da podlaga v boksu iz vidika varnosti ni bistvena in damo lahko psu v boks tudi brisačo ali ležalno blazino.

Pes se v boksu umiri

Transportni boks za psa v vozilu ni zaželen zgolj zaradi varnosti, temveč tudi z vidika udobja in dobrega počutja psa. “Pes se v boksu počuti dosti bolje, se umiri in običajno med vožnjo spi, saj se v takšnem primeru ne obremenjuje z okolico,” je povedal David Pogačnik, strokovnjak za vzgojo in šolanje psov, ki s svojimi psi sodeluje tudi v reševalnih akcijah, pri katerih je vključena Zveza vodnikov reševalnih psov Slovenije.

Varen prevoz živali. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na novinarski konferenci v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem je prikazal tudi najprimernejši navajanja psa na vožnjo psov. Pri tem se mora pes po njegovih besedah počutiti prijetno tako v boksu kot v avtu. Svetuje, da boks na začetku postavimo v naš dom in psa hranimo kar v boksu. Tako bo boks povezal s prijetno izkušnjo. Ko se bo pes v boksu dobro počutil, ga namestimo v ugasnjen avto. Tudi tam dajemu psu priboljške. Ko se pes privadi tudi na takšne okoliščine, zapremo boks in prtljažnik ter prižgemo avto. Seveda privajanje traja dlje časa in ne zgolj en dan.

Uporabljajo tudi prikolico

V Sloveniji je bilo ob koncu minulega leta registriranih 230 tisoč psov, kar je v primerjavi z letom 2014 skoraj 13 tisoč več, in, kot ocenjuje Marko Bručan, predsednik Društva enota reševalnih psov Slovenije v okviru Kinološke zveze Slovenije, so mnogi med njimi bolj ali manj redni družinski sopotniki v osebnih avtomobilih.

Bručan je povedal, da reševalne pse prevažajo v boksih, ki so fiksirani v kombiju, prakticirajo pa tudi prevoz psov s prikolico, izdelano za namen prevoza psov, v kateri se lahko hkrati pelje šest psov: "Na tak način je pes ustrezno zaščiten in ne ovira voznika med vožnjo. Pravilnost takšnega načina dokazuje dejstvo, da lahko reševalni psi, ko pridejo do lokacije reševanj, takoj začnejo z delom, saj niso pod stresom zaradi vožnje, in pa tudi to, da doslej, k sreči, prometnih nesreč z našimi psi nismo imeli."

Varen prevoz živali. | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Podobne izkušnje imajo policisti: za prevoz službenih psov uporabljajo posebne bokse, ki so nameščeni v prtljažnik vozila in ustrezno pritrjeni, s čimer je onemogočen nalet boksa. "V zadnjih dveh letih imamo nekaj novih vozil, v katerih so posebej izdelani boksi, kamor lahko v ločene dele naložimo še opremo za službenega psa in s tem preprečujemo tudi nalet te opreme. Nalete še dodatno preprečuje mreža, nameščena v vozilu. Doslej ne beležimo niti ene poškodbe službenega psa na intervencijski vožnji, kar dokazuje, da je pes v boksu, kljub morebitnim nenadnim manevrom, ki so v takšni vožnji mnogokrat nujni, varen," je način dela policistov na tem področju predstavil komandir policijske postaje vodnikov službenih psov Ljubljana Tadej Nagode.

Komentarjev 2
  • Lavdan 14:23 11.januar 2018.

    Spet bodo zaslužili izdelovalci boksov. Če bi sešteli vse živali, bi imel vsak Slovenec svojo. Važno da otroci niso lačni.

  • Avatar Leon
    Leon 13:37 11.januar 2018.

    Ugotavljam ,da so psi v vozilu največja težava v prometni varnosti Slovenije . Zelo debilno ! Živali ne povzročajo nesreč v prometu v tem segmentu kot ga prikazujejo ampak idioti za volanom. Največji problem je TELEFONIRANJE med vožnjo ,kar pa ...prikaži več zahteva posebne prijeme,kateri niso po meri operaterjem ! Zakon ,ki bo urejal VISOKE kazni za kršitelje je PRAVI zakon .

Sorodne novice